Mitä vaatteita pidit raskaana viimeisten kk aikana?
Kommentit (22)
En ostanut yhtään äitiysvaatteita.
äitiyshousuja hyvin aikaisessa vaiheessa. Jonkun ultran jälkeen me lähdettiin niitä ostamaan, mutta kumpihan se oli...? Mulla painoi kaikki housut nivusista heti, samoin alkkarit, joita ostin heti kokoa isompaa.
Paitoja mun ei hämmästyttävästi tarvinnut ostaa uusia, samat topit ja trikoopaidat meni raskauden loppuun saakka. Olin ostanut alkuraskaudesta muutaman isompaa kokoa olevan topin, ja hämmästyksekseni ne olivat löysiä loppuun asti, vaikka mulla oli aika normaalin kokoinen maha. Mulla on samoja paitoja vieläkin, ja ihmettelen, miten maha on voinut niihin sopia!
sellaiset mukavat ja joustavat, toisessa aika paksu kuminauha ja farkuissa ohuemmat. Molempia käytin siinä keskiraskauden aikana (rv 23-rv33), sitten siirryin kesämekkoihin. Samat paidat menivät tosiaan koko raskauden.
Toisessa raskaudessa ostin yhdet housut (en löytänyt enää näitä kahta), joita pidin rv20 eteenpäin. Muuten käytin samoja paitoja mutta yhden juhlapaidan ostin.
Mulla kanssa housujen vyötäröt painoivat ihan sitä alavatsaa eli olo oli kaikkea muuta kuin mukava. Kuminauhahousut olivat tosi mukavat ja ihanat!
Käytin lähinnä mekkoja. Toisessa raskaudessa olin esikoisen kanssa kitona, käytin lähinnä verkkareita, siiistimpinä housuina oli äitiysfarkut.
muuten vedin normaalikuteissa loppuun asti...
Kotona lähinnä pyjamaa, ihmisten ilmoilla oli yhdet äitiysfarkut ja yhdet -housut, muuten tavallisia vaatteita. Pari tunikaa, pidempihelmaisia toppeja, väljä neule yms.
Mä jouduin esikoisen kanssa ostamaan kokoa isompiakin housuja kun mikään ei mahtunut. Olen hoikka, mutta raskausmaha on ollut joka kerralla valtava. Kuopuksen raskaus oli kesällä ja käytin äitiysmaximekkoa.
Kokeilin tavallisen kaupan valikoimia ja ne näytti todella naurettavilta. Helma nousi edestä ylös ja lepatti kun edessä oli se valtava rantapallo.
lähinnä äitiyslegginssejä ja kevyitä paitoja.
Kaikki paksummat housut ahdistavat, eivät ole edes pieniä, vaan ne tuntuvat vain pahoilta päälläni. Paksuja tai pitkähihaisia paitoja ei tarvitse pitää kun mulla on kuuma koko ajan ja jos hihattomankin päälle laittaa talvitakin, teen kuolemaa sen lämpötilan kanssa.
Mulla on maha alusta asti alhaalla, ei nouse koskaan ylös joten mitään matalavyötäröisiä en voi käyttää enää rv 9 jälkeen. Maha tulee heti, raskaudn huomaa ulkopuoliset jo viikosta 8. Laitan suosiolla lähes kaikki tavalliset vaatteet pois ja täytän kaappini äitiysvaatteilla, koska käytän niitä n. 8kk ja vähän aikaa synnytyksen jälkeenkin.
t. neljättä odottava
Tavalliset farkut tuntuivat jo raskauden puolivälissä epämukavilta. Ostin lopulta kahdet äitiysfarkut (molemmat alennuksesta), äitiyscaprit, kolme raskauspaitaa (ainoastaan kauluspaita olisi ollut pakollinen, t-paidat olisi suosiolla voinut jättää kauppaan), kaksi hiukan isompaa toppia, pitkähihaisen äitiyspaidan (todella monikäyttöinen, näyttää ihan "tavalliselta" ja käytän vielä raskauden jälkeenkin) ja yhdet mamma-legginssit.
koko raskauden ajan trikoita ja äitiyshousuja. Tavallisia matalavyötäröisiä housuja en ole pystynyt käyttämään rv9 jälkeen, koska ne painavat niin lujasti että mahaan sattuu ja alkaa supistamaan.
Paidoiksi ostin trikoisia pitkiä paitoja ja pari äitiyspaitaa.
Samat housut menivät alusta loppuun asti.
kotona bikinit päällä ku oli niin perkuta rallaa kuuma kesä!
Lähinnä trikoisia äitiyslegginssejä ja isoja mekkoja sekä tukisukkia. Kengistä mahtui jalkaan vain yhdet normaalisti liian isot avokkaat. Olin turvonnut valas (raskausmyrkytys) ja sää oli helteinen, kamalaa aikaa!
äitiyshousuja hyvin aikaisessa vaiheessa. Jonkun ultran jälkeen me lähdettiin niitä ostamaan, mutta kumpihan se oli...? Mulla painoi kaikki housut nivusista heti, samoin alkkarit, joita ostin heti kokoa isompaa.
Paitoja mun ei hämmästyttävästi tarvinnut ostaa uusia, samat topit ja trikoopaidat meni raskauden loppuun saakka. Olin ostanut alkuraskaudesta muutaman isompaa kokoa olevan topin, ja hämmästyksekseni ne olivat löysiä loppuun asti, vaikka mulla oli aika normaalin kokoinen maha. Mulla on samoja paitoja vieläkin, ja ihmettelen, miten maha on voinut niihin sopia!
Hommasin mammahousuja aika aikaisessa vaiheessa, mut varsinaisia äitiyspaitoja vain muutaman ja tosiaan noi pitkät topit palvelivat sen verran hyvin tarkoitustaan ettei juuri muuta tarvinnut
mun maha oli semmoinen kumma valasmaha ekassa raskaudessa, joten mitkään matalavyötäröisetkään housut ei mahtuneet. Pidin paria trikoopaitaa, jotka olleet ennenkin, mutta kyllähän niihin sitten venyi semmoinen lörpsähtänyt pussi mahan kohdalle. Ompelin aika paljon itse äitiysvaatteita. Kirppareilta löytyi paljon käyttämättömiä kankaita tosi halvalla, joten ei tullut paljon maksamaan. Mulla oli yhdet hyvät still-kaavat, joita käytin. Kankaita vaihdellen sai paljon erityyppisiä vaatteita. Käytin vaatteita kahdessa raskaudessa ja myin vielä halvalla eteenpäin, joten ei paljon kukkaroa keventänyt mun äitiyspukeutuminen.
Matalavyötäröisiä farkkuja ja pitkiä toppeja ja päällipaitoja joustavasta kankaasta.
ihan tavallisia vaatteita. Sitä ei tarvitse norsuksi lihoa raskausaikanakaan, kummallista kun jotkut kerää kakskytkiloo!! Ja nyt mammat tulee huutamaan kaikenmaailman turvotuksista, jep.
äitiysfarkuista, mun mielestä ne on hyvännäköisiä :) niihin siirryin muistaakseni rv 12 lähtien. Sitten on jokunen ä-paita ja ihan normitopeilla ja trikoopaidoilla ja huppareilla mennään. Maha alkaa jo olla kohtalaisen iso (rv 33 alkoi just) mutta kun ei oo onneksi levinnyt sivulle, niin pitkät perustopit riittää hyvin. Siihen vaan neuletakki päälle niin se on siinä.
Matalavyötäröiset farkut ym. housut meni loppuun saakka, koska molemmilla kerroilla maha laskeutui vasta synnytyksessä. Paidoistakin iso osa toimi ihan hyvin mahan kanssa, muutaman halvan äitiyspuseron ostin h&m:lta. Niiden käyttöikä on kuitenkin niin naurettavan lyhyt, etten millään sellaisiin kalliisiin raatsinut panostaa.