Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni ei ole kommentoinut raskauttani mitenkään. Katkaisisitko sinä välit?

Vierailija
12.01.2013 |

Laitoin viestin yli viikko sitten ja tiedän, että viesti on mennyt perille. Välimatkaa on joo parituhatta kilometriä, mutta henkinen matka on näköjään nykyään vielä pidempi. Jos uusi elämä on vienyt niin täysin, ettei kiinnosta, niin eipä kiinnosta minuakaan. Harmi, joskus olimme läheiset ystävät ja kieltämättä tämä kirpaisee.

Mitä mieltä, katkaisisitko sinä välit tästä syystä? Henk.koht minulle tämä oli viimeinen niitti.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan mun yhdeltä kaveriltani, joka oli laittamassa saksassa asuvan suosikkitätinsä kanssa välejä poikki, kun tämä ei heti vastannut hänen lähettämäänsä vastaavasta uutisesta. Kaverini itki ja kiukutteli mulle, että on kumma ettei mitään viestiä täti laita takaisin jne. Tämä siis ennen facebookki aikaa.

No, reilua viikkoa myöhemmin viestin lähettämisestä kaverini haki postista paketin, joka oli tältä tädiltä. Siellä oli käsinkirjoitettu kirje jossa täti onnitteli kaveriani ja valitteli, että hän oli miehensä kanssa lomamatkalla ja luki viestin vasta lomalta tulleessaan. Pakettiin täti oli kerännyt kaikkea lapselle sopivaa tavaraa ja oli ostanut tulevalle äidillekin kaikenlaista.

Oikeasti, et tiedä mikä tilanne ystävälläsi on, joten malttia nyt.

Vierailija
42/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin viestin yli viikko sitten ja tiedän, että viesti on mennyt perille. Välimatkaa on joo parituhatta kilometriä, mutta henkinen matka on näköjään nykyään vielä pidempi. Jos uusi elämä on vienyt niin täysin, ettei kiinnosta, niin eipä kiinnosta minuakaan. Harmi, joskus olimme läheiset ystävät ja kieltämättä tämä kirpaisee.

Mitä mieltä, katkaisisitko sinä välit tästä syystä? Henk.koht minulle tämä oli viimeinen niitti.

Minulla on naispuoleisia ystäviä ja olen seurustellut pidempään kolme kertaa.

Oletko sinä sitä naistyyppiä joka tarvii siis ystäviä ja miestä siihen tarpeeseen että sinun elämääsi ja arkeasi täytyy jotenkin pönkittää jatkuvasti? Sinua täytyy siis nostaa jalustalle ja olla komppaamassa.

Minkä arvoinen on oikeasti ystävyytenne jos harkitset tuon takia välien katkaisua? Eikö ystävyys riitäkään. Eikö olekin tärkeintä olla frendejä kun on pitkä historia ja tuntee toisen?

Eikö tuo ole sairaan narisistista? Oletko sinä itse rakkain ihminen itsellesi? Hyivv...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö KUKAAN ole mun kanssa samaa mieltä, että ystävä on tökerö ja hän itse omaan napaan tuojottaja, kun ei kommentoi toisen isoja uutisia?? Onko teillä elämässä vain perheenne ja ystävyyssuhteet ovat jotain hyvää oäivää kirvesvartta -tasoa?? Mulle onerityäin tärkeää, että ystävyyssuhteeni ovat oikeasti syvällisiä ja että ystävää tuetaan ja hänen elämänsä tähtihetkissä ollaan mukana. Näin itse teen ja näen paljon vaivaa ystävieni eteen. Myös tämän ei vastanneen. Jos yksi tekstari on liikaa vaadittu toiseen suntaan, niin ei minulla ole mitään halua jatkaa tällaista yksisuuntaista "ystävyyttä". Sen verran olen velkaa pitkälle ystävyydelle, että tarkistan vielä onko viesti mennyt perille. Sen jälkeen teen lopulliset päätelmäni. Ainakaan fb:n perusteella ei ainakaan mitään kiisejä ole meneillään, tai sitten hänellä on todella pakonomainen tarve esittää iha jotain muuta.

Ap

Vierailija
44/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise välit, kun kerran olet jo päättänyt sen olevan oikea ratkaisu. Miksi sinä täältä kaipaat hyväksyntää päätöksellesi?

Vierailija
45/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennyt perille. Sinähän olit ihan alussakin täysin varma, että perille on viesti mennyt.

Kiinnostaa tietää, että miten voit olla varma, että kaverisi ei myöskään ole vastannut viestiin mitään? Voi olla että kaverisi lähettämä viesti ei ole saapunut.

Miten voit olla varma, että kaverisi ei kärsi mistään lapsettomuudesta, keskenmenosta yms?

Miten voit olla varma, että kaverillasi ei ole mitään henkisesti rasittavia asioita tällä hetkellä?

Miten voit olla varma, että kaverillasi ei ole tällä hetkellä esim. läheinen kuollut?

Eikö KUKAAN ole mun kanssa samaa mieltä, että ystävä on tökerö ja hän itse omaan napaan tuojottaja, kun ei kommentoi toisen isoja uutisia?? Onko teillä elämässä vain perheenne ja ystävyyssuhteet ovat jotain hyvää oäivää kirvesvartta -tasoa?? Mulle onerityäin tärkeää, että ystävyyssuhteeni ovat oikeasti syvällisiä ja että ystävää tuetaan ja hänen elämänsä tähtihetkissä ollaan mukana. Näin itse teen ja näen paljon vaivaa ystävieni eteen. Myös tämän ei vastanneen. Jos yksi tekstari on liikaa vaadittu toiseen suntaan, niin ei minulla ole mitään halua jatkaa tällaista yksisuuntaista "ystävyyttä". Sen verran olen velkaa pitkälle ystävyydelle, että tarkistan vielä onko viesti mennyt perille. Sen jälkeen teen lopulliset päätelmäni. Ainakaan fb:n perusteella ei ainakaan mitään kiisejä ole meneillään, tai sitten hänellä on todella pakonomainen tarve esittää iha jotain muuta.

Ap

Vierailija
46/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja BTW, yleensä, jos kaikki ovat erimieltä kanssasi, kannattaa ehkä pohdiskella sitä omaa mielipidettään ja sen oikeutusta.

Vierailija
47/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Ootpa tosiystävä. Ystävä jos ei pönkitä sun egoa niin et tarvi häntä enää.

Narsisti

Vierailija
48/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Mullakin oli tuollainen "ystävä". Ei iloinnut mistään hyvistä elämäntapahtumistani. Ei onnitellut raskaudesta jne. En ymmärrä... En ole enää tekemisissä hänen kanssaan.

Vierailija
49/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ystävä on sellainen, joka iloitsee puolestasi, kun sinulle tapahtuu hyviä asioita. Minkäänlainen kateus ei kuulu tosiystävyyteen.

Vierailija
50/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee mieleen muutamia juttuja, jotka voivat olla syynä tähän ystävän käytökseen. Omakohtaista kokemusta näistä..

- Oletko ihan varma, että tekstarisi meni perille?

- Minulle käy joskus niin, että en viitsi kiireessä vastata saamaani tärkeään viestiin, vaan haluan paneutua vastaukseen. Mutta sitten unohdankin vastata, kun olen saanut hommat tehtyä.

- Voisiko sinun lapsensaantisi olla ystävällesi kova pala nykyisessä elämäntilanteessa (esim. parisuhdeongelma ->riidat, ero, ei miestä tai lapsettomuus, abortti)

- Voisiko ystävälläsi olla masennusta tai sellaista alavirettä, ettei saa oikein mitään aikaiseksi, varsinkaan sosiaalisempaa kanssakäymistä (minun on aina ollut vaikea soittaa edes läheisimmillekään ihmisille, pahenee iän myötä tämä, ja laiska olen viestittelemäänkin, mutta ystävät ovat silti minulle kullan arvoisia ja rakkaita)

- Tilanne on ystävällesi uusi ja hän ei tiedä, mitä sanoa tai miten onnitella. Tai ehkä hän ei ymmärrä, että tällaisissa tilanteissa on yleensä tapana onnitella.. Jos vaikka on ottanut viestisi vastaan informaationa johon ei vastata, tyyliin aha, kiva, onpas ihanaa kun sille tulee vauva.

- Ehkä hän puuhailee sinulle jotakin yllätystä asian tiimoilta (tämä vaihtoehto on minusta kaikkein hauskin, toivottavin ja kutkuttavin!)

Vierailija
51/51 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minun pitää olla kiinnostunut hänen asioistaan, kutta vastavuoroisuutta ei vaadita. Ihme kynnysmattoja olette tai käsitys ystävyydestä hyvin erilainen kuin minulla. En kaipaa ollenkaan mtään puolituttulaumoja ympärilleni, olen enemmn sellainen tosiystävä ja olen tehnyt asioita ystävieni puolesta, joita moni ei ehkä tekisi. Ei kai narsisti ja oman egon pönkittäjä niin toimisi? Jossain kohtaa tulee raja vastaan, ja kun tämä eiole ensimmäinen kerta, niin henkkoht se raja tuli minulle tässä.

Välitystietojen mukaan viesti on mennyt perille, ja yksi yhteinen ystävämme kertoi juuri viestitelleensä ystävän kanssa. Ainakaan silloin mikään yllättävä elämänmullistus ei estänyt vastaamasta....

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme