Teini tönäisi mua, lujaa.
Ilmoitin että jos toinen kerta tulee, ilmoitan koulukuraattorille ( en muita keksinyt).
ENtä jos toinen kera tulee? Mitähän siitä sitten seuraa..
paha olla.
Kommentit (18)
Kyllä varmaan teinilläkin on paha olla, kun teki noin. Mene keskustelemaan asiasta ja kysy miksi teki niin ja kerro, että sinusta tuntui erittäin pahalta. Uhkailu on typerää eikä auta mitään, päin vastoin. Näytä se, että tönäisy oli väärin ja sinusta tuntuu pahalta.
no, toivottavasti oli viimeinen kerta. ja olisi myös hyvä jos juttelisitte asiasta, kun rauha maassa.
Eikä mitään uhkailuja.
tosin meillä esikoiselle kuraattorin kanssa juttelu on lottovoitto, koska siellä saa pelata kesken koulupäivän ja kuraattori on muutenkin niin kiva.
Ensin äitini kävi humalassa kimppuuni ja repi hiuksistani haukkuen huoraksi ja töni samalla.
Mitä sinä teit lapsellesi, jotta töni sinua?
Olin saunassa, johon 2v nuorempi tytär tuli itkien kertomaan isosiskon lyöneen häntä. Menin kysymään että miksi teit niin ja kumpi tällä kertaa aloitti.
En koskenutkaan teiniin.
siskoaan? Vakavia henkisiä ongelmia taitaa olla ja teinin pitäisi saada apua.
Kyllä varmaan teinilläkin on paha olla, kun teki noin. Mene keskustelemaan asiasta ja kysy miksi teki niin ja kerro, että sinusta tuntui erittäin pahalta. Uhkailu on typerää eikä auta mitään, päin vastoin. Näytä se, että tönäisy oli väärin ja sinusta tuntuu pahalta.
NO tottakai olen puhunut ensin teinin kanssa...
ennen nettiin tuloa.
Sisarukset tappelevat keskenään, olen tästä puhunut monen kanssa ja yleensä kommentti on " no niin meilläkin, sellaista se on"
Sisarukset tappelevat keskenään, olen tästä puhunut monen kanssa ja yleensä kommentti on " no niin meilläkin, sellaista se on"
Normaali teini ei käy 2-vuotiaan kimppuun. Minä olin itse ns. tosi vaikea teini, muttei olisi koskaan tullut mieleenkään mitenkään satuttaa 13 vuotta nuorempaa veljeäni.
Ihan kaikkea ei tosiaankaan voi selittää sillä, että sisarukset tappelee.
siskoaan? Vakavia henkisiä ongelmia taitaa olla ja teinin pitäisi saada apua.
Itse muistan teininä olleeni todella aggressiivinen juurikin sisaruksiani kohtaan. Löin, haukuin, tönein, purin kaikki vihani... Minulla oli oikeasti tosi paha olla ja olisin tarvinnut todella kipeästi jotain ammattiapua, mutta sitä en koskaan saanut. :( Ainoastaan sain itse selkääni isältäni kostoksi, kun olin pikkuveljeä lyönyt... Nyt aikuisena olen todella arka ja ahdistunut ja käyn silloin tällöin psykologilla.
Ap ei tietenkään itse kostanut teinilleen tätä juttua, mutta kyllä apua pitää hakea aikaisin, koska ei ole normaalia, että lapsi/nuori käyttäytyy väkivaltaisesti omia sisaruksiaan kohtaan ja vielä vanhempiaan! Hänellä on jotain huonosti.
että haet teinille apua, syystä tai toisesta se kärsii nyt, ei se halua vahingoittaa sitä pientä, mutta sew on hätähuuto.
Normaali teini ei käy 2-vuotiaan kimppuun. Minä olin itse ns. tosi vaikea teini, muttei olisi koskaan tullut mieleenkään mitenkään satuttaa 13 vuotta nuorempaa veljeäni.
EI 2vuotiaan vaan 2v nuoremman! Ovat 15 ja 13
Koska teinille sanoin että seuraavasta kerrasta ilmoitan, niin siitä pidän kiinni. Jospa tuo vaikka itsekin säikähti asiaa kun ei ole sen jälkeen huoneestaan pukahtanut kun keskustelut pidin.
Nyt poistun koneelta, jos joku ihmettelee miksei tule enää vastauksia.
Siis luepa uudelleen. 2 vuotta nuorempaan siskoon, ei 2 vuotiaaseen. Eli taitaa olla pari teiniä talossa, tai sit ap. kirjoittaa miten sattuu.
EI 2vuotiaan vaan 2v nuoremman! Ovat 15 ja 13
Mulla petti lukutaito pahasti tällä kertaa. Lienee aika mennä pois netistä :)
Tsemppiä ap:lle joka tapauksessa.
2v. nuoremman ja kuulkaa noilla ikäeroilla juuri tapellaankin ilman että tarvii hakea mitään apua. Olen aivan normaali 47v. äiti ja kyllä tuli siskon kanssa tapeltua. 2v. Oli meillä ikäero.
Mun 13v poika aina välillä heittää mut seinään. Syystä että yritän aina kiusallani halailla ja pussailla häntä ja hän vihaa sitä.
15 v pojan kanssa usein painitaan, leikillän mutta ihan kunnolla. Kädet on ihan mustelmilla kun jätkä on niistä vääntänyt. Ei haittaa pätkääkään.
Ensin äitini kävi humalassa kimppuuni ja repi hiuksistani haukkuen huoraksi ja töni samalla.
Mitä sinä teit lapsellesi, jotta töni sinua?