Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bodypumppaajat: kuinka lisätä painoja olkapääbiisiin?

Vierailija
12.01.2013 |

Teen olkapääbiisin 5+3 painoilla (5kg siis se alkuosa, 3kg vipunostot ja peck deck + loppu). Tuntuu, että joka tunnilla on niin, että omat voimat on loppu jo siinä vaiheessa, kun vaihdan 3 kg painoihin, hädin tuskin jaksan sitten sarjaa tehdä (enkä yleensä jaksakaan).

Olisiko teillä treenivinkkejä, voiko treenata jotenkin pumpin ulkopuolella tuota kestävyyttä paremmaksi tai miten kannattaisi toimia?

Myös muista lihasryhmistä ja painonlisäyksistä saa antaa vinkkejä, jos sellaisia on.

Kiitos!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis se toiseksi vimppa. Alkaa punnerruksilla. Sitten tulee kiekoilla vipunnostot missä käytän 2,5 / sivu (meillä ei ole 3kilon kiekkooja?) ja näillä mennään myös pecdec liikkeet. Lopuksi kun käytetään tankoa siinä on 5kg kiekot / puoli. Olen ihan loppuslut kun se on ohi enkä usko etta saan lisättyä siihen ikinä mitään vaikka olen yli 3v käynyt ja lisännyt muihin liikkeisiin.

Vierailija
2/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkeitä suuremmilla painoilla, mutta lyhyemmät sarjat. Näin pump tuntuu helpommalta ja saat pikkuhiljaa lisättyä painoja. Ota pumpissa aluksi isommat painot ja teet niin kauan kuin pystyt ja sitten vaihdat pienemmät. Ainakin mulla on toiminut ja nyt jaksan tehdä 5+4+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartiasetti on tosi rankka! 5+kg on hyvät painot! Loppuun vielä tanko jossa 10kg, ja toki alun punnerrukset polvet irti maasta :)

Vierailija
4/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tässä uudessa ohjelmassa olkapääbiisi on aika pitkä ja vaikka itse olen aika lihaksikas teen suosiolla alkuosan 2,5+1,25 ja ja lopun 2,5 ja sit tankoon vain 2*1,25kg

Vierailija
5/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hartiasetti on tosi rankka! 5+kg on hyvät painot! Loppuun vielä tanko jossa 10kg, ja toki alun punnerrukset polvet irti maasta :)

ne ekat liikkeet 5 kg painoilla, kuten tuossa jo sanoin, koko loppusetti (vipunostoista alkaen) 3 kg. Myös pystypunnerrukset teen sillä 3 kg painoilla. En myöskään jaksa tehdä punnerrussarjaa loppuun, en edes polvet maassa. (Edellisessä ohjelmassakaan en jaksanut punnertaa.)

Eilen näin tunnilla naisen, joka teki 4 kg käsipainoilla, taisi olla ainoa naisista.

ap

Vierailija
6/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin 5 kg kiekot, sitten 3 kg käsipainot ja lopussa tangossa 9 kg.

Vierailija
7/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pumpin painoja voi kasvattaa vain käymällä kuntosalilla lisäksi

Vierailija
8/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 5 vuotta pumppia ja kroppa kunnossa.

Et saa pumpilla suurempia lihaksia. Siis pumpin painoja voi kasvattaa vain käymällä kuntosalilla lisäksi

Vierailija
9/13 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla?

Vierailija
10/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinuna treenaisin niitä punnerruksia kotonakin.

Siis ongelma on se, että olen jo ihan kaikkeni antanut siinä vaiheessa, kun alan tekemään olkapääbiisiä. Sen vuoksi tuntuu, että punnertaakaan en jaksa, koska ne siinä tarvittavat lihakset on jo väsytetty.

Vatsoissa sama juttu, en välttämättä jaksa tehdä loppuun asti.

ap

Vierailija
11/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa pumpilla suurempia lihaksia. Siis pumpin painoja voi kasvattaa vain käymällä kuntosalilla lisäksi

Mutta haluan lisätä painoja ohjelmassa. Esim. muissa biiseissä on lisäys onnistunut ihan vaan, kun olen lisännnyt. Tässähän kerroin, että tuo on lihasryhmä, josta tuntuu, että lisäys ei millään onnistu.

ap

Vierailija
12/13 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukassa saada edes kilo lisää, kun taas esim. kyykkyihin saa helposti useammankin kilon.

Mutta haluan lisätä painoja ohjelmassa. Esim. muissa biiseissä on lisäys onnistunut ihan vaan, kun olen lisännnyt. Tässähän kerroin, että tuo on lihasryhmä, josta tuntuu, että lisäys ei millään onnistu.

ap

Vierailija
13/13 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ne sarjat on ihan suunnittelemalla suunniteltu niin, että niiden jälkeen lihas on ihan puhki vaikka tekisi mitä. Olkapäälihas on kuitenkin aika pieni ja kolmen-neljän minuutin setti kyllä puuduttaa niin pienen lihaksen.

Mun ehdotus on, että alat tehdä salin puolella lyhyttä olkapääsarjaa reilummilla painoilla tai sitten otat ne kolmoset apuun pumpissa aina vähän myöhemmin ja myöhemmin. Noin henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin kyllä, että 5+3 kiloa olkapäille pumpissa on jo erittäin hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi