Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos autokaupassa pitää maksaa käteisellä, pitääkö sinne oikeasti mennä setelien kanssa?

Vierailija
11.01.2013 |

Kyseessä 50 000 euron kauppa. Minulla olisi rahat tilillä valmiina, jolloin esim. tilisiirto myyjän (sutoliike) tilille olisi paljon kätevämmän tuntuinen kuin setelit.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai miees!

Osta autoo!

Kätesel kymppitonnii, saat auton huomennaa.

Tehdään sitte paperit.

Vierailija
42/44 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen autoliikkeessä suorittanut verkkopankkimaksun, kun olen käteisellä autoja ostanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin 50 000e pankista käteisenä ei ole mikään pikkujuttu. Joudut todistelemaan mihin rahan käytät jne. Ne pitää myös tilata pankkiin etukäteen. Sama  juttu se on myös toisinpäin, eli myyjällä. Pitää todistaa auto myydyksi jne. Rahanpesu epäilykset heräävät heti pankissa. Tämän määrää myös laki.

Vierailija
44/44 |
06.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tarkoittaa vain sitä, että auto maksetaan samantien, eikä rahoituksella. Tilisiirto lienee yleisin tapa maksaa "käteisellä".

Debit-kortilla se auto maksetaan, liike laittaa summan koneeseen.

Varmaan jotain loppuunajettuja rotiskoja maksetaan kortilla. Useimmilla on kortissa päivittäis- ja kertakäyttöraja jossain muutamassa tonnissa.

Tilisiirto on normaali tapa maksaa isompi ostos, kuten auto. Olen maksanut auton myyjän tietokoneella verkkopankista kaupantekotilaisuudessa ja tulostanut maksukuitin saman tien tositteeksi, sekätoisella kertaa saanut mukaan laskun jossa on kauppapäivä eräpäivänä ja maksanut sen kotiin päästyäni.

Joku puhui tilisiirron viiveen riskeistä, mutta eihän se mikään normaalia laskumaksua kummempi riski ole. Kauppakirja muodostaa velkasuhteen, joka kuittaantuu maksusuorituksella. Jos rahat jäävät saamatta, kauppa raukeaa sopimusrikkomukseen ja auto palautuu myyjälle sekä mahdolliset kulut ja korvaukset tulevat epäostajan maksettaviksi.

Eikös se raja ole käteisnostoissa, kyllä kortilla voi maksaa suuriakin summia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi