tänään ruuaksi, helppoa ja hyvää?
mulla on tenttiin lukeminen meneillään, eli haluaisin päästä mieluusti aika helpolla (max 30min), mutta jotain pitäisi kuitenkin tehdä:) kauppaan täytyy mennä kuitenkin, mutta mitähän sieltä hakisi? emme syö lihaa tai kalaa mutta muuten kaikki kelpaa. esim. joku salaatti, pasta, helppo keitto? ehdotuksia? :)
Kommentit (10)
Itse en osaa mitään hyviä kasvisruokia valmistaa.
Mutta kokeile avokadopastaa, on hyvää.
t. 2
http://www.pirkka.fi/ruoka/reseptit/26460-punainen-kikhernekeitto
lisäksi jo ihana tuore ruisleipä :)
Pastasta vaikka pestolla, mozzarellalla ja aurinkokuivatuilla tomaateilla. Peston voi ostaa valmiina tai sekoittaa itse sauva- tai tehosekoittimella, käy ihan parissa minuutissa, ainekset oliiviöljyä, pinjansiemeniä, baslilikaa, parmesanjuustoa, valkosipulinkynsi.
Tai sitten nopea tomaattikastike tölkkitomaateista. Ensin haudutetaan oliiviöljyssä valkosipulia ja punasipulia. Sitten lisätään tomaatit ja mausteiksi vaikka mustapippuri, suola, vähän chiliä. Haudutetaan vartti. Sitten lisätään nippu tuoretta basilikaa ja soseutetaan sauvasekoittimella. Lopuksi sekoitetaan sekaan köntti voita, tarjoillaan juustoraasteen ja pastan kanssa.
Tässä myös yksi nopea ruokaehdotus. Viipaloi ohuiksi viipaleiksi tomaatteja, munakoisoa ja halloumia. Laita uuniin 225 asteeseen 10 minuutiksi levitettynä leivinpaperille. Kun kypsiä, laita lautasille limittäin. Päälle kastike oliiviöljystä, hunajasta ja pieenstä määrästä sitruunamehua sekä suolaa ja pippuria myös. Päälle minttua ja/tai basilikaa.
Tosi helppo pinaattipasta:
keitä paketti tuorepastaa, lisää kermapurkki ja pussi pakastepinaattia, suolaa, mustapippuria ja muskottipähkinää. Lisäksi voi laittaa vaikka fetajuustoa lopussa.
Linssikeitto on myös helppo ja reseptejä löytyy moneen makuun
Teepäs legendaarinen Beans on Toast. Hanki purkki Baked Beansia (esim. Heinz ja Lidlin oma merkki on hyvää) ja paahtoleipää. Kippaa purkin sisältö kattilaan ja lisää mausteita, esim. yrttejä tai chiliä. Liraus etikkaa on paikallaan, sillä BB on melko makeaa. Keitä muutama minuutti.
Sitten paahdat leivät, laitat lautaselle ja lusikoit papuja päälle. Seuraksi esim. maustekurkkua.
Baked Beansia voi tuunata enemmänkin. Minulla on tapana kuullottaa sipulia ja valkosipulia ja lisätä pavut mukaan porisemaan.
Kuori ja kuutioi pari, kolme perunaa. Laita kiehumaan suolalla maustettuun veteen. Vettä vain sen verran, että potut (ja vihannekset) peittyvät. Kun kiehuvat, lisää pussillinen tai kaksi pakastevihanneksia (niitä perinteisiä, joissa on porkkanaa, kukkakaalia, herneitä ja papuja). Keitä kypsiksi noin 15 min ja lisää purkillinen ruokakermaa. Tarkista suola.
sekaan kermaa, parsakaalia, porkkanaa ja fetaa. kiitos vinkeistä, keksin jo huomisellekin ruuan;)
ap
sekaan kermaa, parsakaalia, porkkanaa ja fetaa. kiitos vinkeistä, keksin jo huomisellekin ruuan;)
ap
Kun saa vinkkejä ja kerrankin onnistunut ketju siinä mielessä ettei kukaan toisen ehdottamia ruokaohjeita kritisoinut! Eli ei niin sanotusti tarvinnut kenenkään päästä pätemään.
http://www.makuja.fi/reseptit/avokadopasta-a-la-alexander-gullichsen/
Tai tee lohipastaa (lohipaloja, ruokakermaa, tilliä, sitruunaa, dijon sinappia).