Mitä mieltä Aira Samulin 85-v ottaa asuntolainan
Kommentit (11)
Mitä mieltä olet itse, jos Minna Virtanen 35v ottaa asuntolainan?
uskomattoman reipas ihminen! Mikäs siinä, ei pankki taatusti häviä diilissä jos lainan myöntää
Mitä mieltä itse olet, ap? Miksi teit avauksen (täytyy sulla joku motiivi olla)?
Normi 85 vuotiaalle ei lainaa enää myönnetä.
Normi 85 vuotiaalle ei lainaa enää myönnetä.
Ja mihin tämä "tieto" perustuu?
mutta haluaa sellaisen kodin missä voi kuolla kotona. Näin siis luulen.Pankki saa kyllä rahansa takaisin, kun Aira kuolee. Sillä ähän ei halua vanhainkotiin. Tästä tuli kerran tv- ohjelma.
100-vuotiaskin saa lainaa, jos hänellä on omaisuutta vakuudeksi ja pankki voi olla varma, että saa vakuuden myymällä rahansa takaisin vanhuksen kuoltua.
En tiedä ketään yli 65-vuotiasta, jolle pankki olisi myöntänyt asuntolainaa. Lähinnä kai ikä ja eliniän ennuste esteenä. No, ehkä julkkista kohdellaan silkkihansikkain?!
terv. rahoitusalalla koko ikänsä ollut
montako taloa se tarvii? Jos se luopuu entisestä, eihän se lainaa tarvi.
En tiedä ketään yli 65-vuotiasta, jolle pankki olisi myöntänyt asuntolainaa. Lähinnä kai ikä ja eliniän ennuste esteenä. No, ehkä julkkista kohdellaan silkkihansikkain?!
terv. rahoitusalalla koko ikänsä ollut
https://www.op.fi/op/henkiloasiakkaat/lainat/kulutusluotot/kaanteinen-l…
"Käänteinen laina
Voit hyödyntää omaa velatonta asuntoasi elämänlaatusi parantamiseen Käänteisen lainan avulla.
Miksi Käänteinen laina?
Jatkat asumista tutussa asunnossasi laina-aikana
Saat käyttötilillesi yhdessä sopimamme kuukausittaisen euromäärän
Käänteistä lainaa ei lyhennetä laina-aikana, myös kertyvä korko lisätään pääomaan
Lainasi räätälöidään sinulle henkilökohtaisesti sopivaksi - varmistamme, että rahasi riittävät myös pitkällä aikavälillä
Lainan kustannukset ja takaisinmaksu
Laina maksetaan takaisin korkoineen laina-ajan päättyessä esimerkiksi myymällä lainan vakuutena oleva asunto. Lainan takaisinmaksun koittaessa asunnon myymisestä päätät sinä itse tai aikanaan perillisesi.
Lainan hakeminen
Käänteinen laina on suunniteltu pääasiallisesti yli 60-vuotiaille. Käänteisen lainan sopimus tehdään enintään kymmeneksi vuodeksi kerrallaan. Tämän jälkeen tarkistamme tilanteesi uudelleen ja sovimme kanssasi jatkosta."
Tuossa rahaa syydetään törsättäväksi vanhuksille, eikä ole tarkoituskaan, että itse maksavat pois.
Ei ehkä ehdi sitä maksaa loppuun, mutta pankilla on vakuus saatavastaan.