Mies ilmoitti, ettei jää isyyslomalle
Laskettu aika siis parin kuukauden päästä ja olen alusta saakka pitänyt itsestään selvänä, että mies jää isyyslomalle kotiin, kun lapsi syntyy, opettelemaan kanssani vauvan kanssa olemista.
Nyt mies kuitenin tyynesti ilmoitti, että pitää isyysloman "joskus myöhemmin", koska töissä on TÄRKEÄ PROJEKTI.
Olen tyrmistynyt. Mies ei muuta mieltään, vaikka sanoin toiveeni ja kerroin, miten alku pelottaa. Olisi kuulemma pitänyt kertoa aikaisemmin, jos tällaista olen ajatellut.
Olenko kohtuuton, kun nyt itkettää? Vai vain hormonihuuruissa, kuten mies väittää?
Kommentit (68)
Älä unohda sitä, että sinulla onkin nyt hyvä syy olla hormonihuuruissa.
Kerro miehelle, että kannattaa miettiä hetki, olisko sittenkin parempi olla isyyslomalla kuin tärkeää projektia hoitamassa, jos vauva sattuu olemaan kovin huutava tai tulee muita yllätyksiä.
Vaikka viikon. Kai ne töissäki ihmettelee jos ukko on töissä ku sää oot synnyttämässä.
teidän olisi pitänyt sopia asiasta selvin sanoin. Myös työnantajalle pitää ilmoittaa 2 kk ennen, että aikoo isyysvapaan pitää. Nythän isäkuukauden ja kolmen viikon isyysloman voi pitää putkeen, joten jos se vain on mahdollista, niin kannattais. Sä et voi tietty olla samaan aikaan kotona yhteiskunnan tukemana. Mun mielestä isät on tyhmiä, kun eivät hyödynnä laillisia ja palkallisia vapaitaan.
Tsemppiä. Itse koin kyllä, että isästä oli tosi paljon hyötyä kun huolehti ruuanlaitosta, kaupassa käynnistä jne, että sai keskityttyä vauvaan.
auttamassa siellä kotona jotta äiti sai toipua. Nykyään se kai olis isukin hommaa mutta isukilla onkin parempaa tekemistä kuten TOOOSSIII TÄRKEE PROJEKTI TÖISSÄ!
Kaikenlaisia luuserimiehiä sitä maailma päällään kantaakin!
Alkuun ne vauvat ihan oikeasti vaan syö ja nukkuu. Jos rupeavat huutamaan niin huuto alkaa yleensä 2 viikon iässä.
aika ikävää joutua yksin vauvan kanssa toipumaan kun miehelle tosi tärkeä projekti.
etenkin esikoislapsen kohdalla että isä olisi ne ekat viikot paikalla auttamassa ja osallistumassa. Ihan jo parisuhteen kannaltakin kun kaikki on ihan uutta. Mun mies ei olis voinu kuvitellakaan etteikö olisi ollut isyslomalla vastasyntyneen lapsensa kanssa ja mullekin oli ensiarvoisen tärkeää...lapsi syntyi sektiolla.
Viimesimmän synnytyksen jälkeen olin niin huonossa kunnossa, että jos ei mies olisi vauvaa hoitanut niin ei sitten kukaan.
Meillä mies hoitanut vauvaa aina yhtä paljon kuin minäkin, isyyslomaa odottanut aina innolla. Jää nyt vanhempainvapaalle kun minä palaan töihin.