Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laiha voi olla niin jäykkä ettei saa kämmeniä maahan

Vierailija
10.01.2013 |

polvet suorana, olen törmännyt moneen hoikkaan joka ei polvet suorina saa edes sormenpäitä lattiaan?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että kouluaikana, pituuskasvun päättäneenä normaalipainoisena en saanut kämmeniä lattiaan, mutta nyt BMI 35:na saan? En harrasta oikein mitään liikuntaa tai venyttele koskaan.

Varsinkin synnyttäneillä naisilla hormonaalisista syistä.

Vierailija
2/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota ei saa edes yrittää! On selälle vaarallista. Polvista AINA joustoa jos köyristelee selkää noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vähän pyöreämpi on esim. tanssii paljon kauniimmin kuin "laiha":) Kuntoakin voi olla pyöreällä enemmän kuin laihalla, samoin ihmissuhdetaitoja, älyä, huumoria, lihaksia, itsekuria, vaikka mitä. Moni laihuuden ihannoija vaan luulee et kun on laiha niin on parempi kuin joku muu ja elämä kunnossa. Mut näihän se ei mene. laiha tarkoittaa ainoastaan sitä on painoa vähemmän kuin sillä joka painaa enemmän:DDD

Vierailija
4/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän elastisuus ja painoindsksi/rasvaprosentti korreloi toisiinsa ollenkaan. Itse olin jo lapsena tosi pitkäraajainen ja laiha, mutten vähääkään elastinen, sen sijaan muistan, että lyhytjalkaiset ja pyöreähköt luokkatovereit saivat kämmenet lattiaan helposti.

Vierailija
5/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuolla ole mitään tekemistä laihuuden kanssa!

Vierailija
6/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin korkeintaan sormenpäät saan lattiaan. Kankeat jalat sen tekee.

Vierailija
7/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä enään hoikka ole, mutta en ole koskaan ollut niin notkea, että olisin saanut kämmenet lattiaan. Ja ei voi puhua liikkumattomuudesta, sillä harrastin nuorena liikuntaa monipuolisesti ja aktiivisesti. Olen vain aina ollut niin kankea, silloinkin kun painoin 48 kg ja pituutta oli 176 cm.

Vierailija
8/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella lyhyet jalat ja pitkä selkä. Oli tosi persjalkainen. Naurettavinta mitä se teki oli se, kuinka se ylpeenä aina näytti meille, kuinka "notkea" se oli, sai notkeana taivutettua itsensä ja kämmenet maahan.

Ei se reppana tajunnut ollenkaan, kuinka uskomattoman huvittavalta se meistä näytti.

Vierailija
9/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

polvet suorana, olen törmännyt moneen hoikkaan joka ei polvet suorina saa edes sormenpäitä lattiaan?

Kiitos hyvistä nauruista. Ei läski ihmisen sormia maasta irti pitele, vaan jäykät ja lyhyet lihakset ja nivelsiteet. Vaikka olen pulska nykyään, saan oikein hyvin nenän polviin jos haluan. Vieläpä omiin!

Harjoitus tekee mestarin, minä laihana treenasin kolmessa viikossa itseni spagaattikuntoon. Varovasti venyttelin, yleensä saunassa hyvin lämmittyäni ensin.

Vierailija
10/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä ei paljoa laihuus notkeuta :)

Vierailija
11/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

notkeushan ei ole suoranaisesti kiinni elopainosta. Ihan eri asioita. Paitsi ehkä sitten jos ihan valtava massa on esteenä niin se estää, mutta itsekään hoikkana en ole mitenkään kovin notkea.

Vierailija
12/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutti vaan nuo miten lihavat nai, pyyhkii perseensä, tiskaa jne edelleen avaukset.

ap

Vierailija
13/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitutti vaan nuo miten lihavat nai, pyyhkii perseensä, tiskaa jne edelleen avaukset.

ap

Vierailija
14/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

painan 95kg ja saan kämmenet kevyesti lattiaan jalkojen ollessa suorana, kyynärpäät jäävät silti koukkuun. Vastaavasti hoikka ystäväni ei saa edes sormenpäitä lattiaan.

Vierailija
15/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuollainen, hep!

En saanut käsiä lattiaan muuta kuin sormenpäillä hipaisten edes lapsena, vaikka olin langanlaiha ja harrastin voimistelua. Minulla on pitkät jalat ja polvien lihakset tai jänteet jotenkin todella kireät. Ne eivät ole koskaan siitä vetreytyneet, vaikka olisi kuinka harjoitellut. Esim. istuminen jalat suorina edessä on todella tuskaista. Sattuu jotenkin niihin polvien takapuolella oleviin jänteisiin. Heti jos saa polvet koukistaa, niin saan kaiken tehtyä paljon notkeammin.

Meitä on katsos moneen junaan. Itse voisin ihmetellä, kun jotkut eivät saa kieltään rullalle tai osaa viheltää, mutta se olisi aika puusilmäistä ihmettelyä. ;)

Vierailija
16/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanu ku sormen päät lattiaan. 174 cm ja 50 kg. Kiitos kireät takareidet ja skoljoosiselkä! Ja nyt toisella lapsella sama juttu... Venytyksiä hälle määrätty fysioterapeutin toimesta.

Vierailija
17/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanu ku sormen päät lattiaan. 174 cm ja 50 kg. Kiitos kireät takareidet ja skoljoosiselkä! Ja nyt toisella lapsella sama juttu... Venytyksiä hälle määrätty fysioterapeutin toimesta.

siis Skolioosi. Näyttikin niin hullulta kun kirjoitin :)

Vierailija
18/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Skolioosi. Näyttikin niin hullulta kun kirjoitin :)

lattiaan.

Kyse on siitä, että ihmisellä on joko pitkä selkä tai pitkät jalat eli pitkäselkaisellä on suhteessa lyhyemmät jalat jolloin kädet helpompi saada maahan.

Myös käsien pituus vaihtelee selän pituuden mukaan; lyhyt selkäisellä lyhyemmät kädet.

Lisäksi tähän vaikuttaa myös lonkan liikkuuvuus.

Lopuksi lihaskireyksilläkin on merkitystä mutta pitkäselkäisellä ja hyvin liikkuvalla lonkalla varustettu ihminen saa kädet lattiaan polvet suorina vaikka takareidet olisivat ihan tukossa.

Vierailija
19/19 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että kouluaikana, pituuskasvun päättäneenä normaalipainoisena en saanut kämmeniä lattiaan, mutta nyt BMI 35:na saan? En harrasta oikein mitään liikuntaa tai venyttele koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan