Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kovat alavatsa ja selkäkivut, ei tietoa syystä

Vierailija
10.01.2013 |

Hei, haluaisin tietää onko joillain ollut samoja oireita ja mikä on selvinnyt syyksi.

Eli n. kuukausi sitten muutama päivä kuukautisteni jälkeen minulla alkoi rusehtava vuoto, joka kesti pari päivää. Sitten oli pari päivää taukoa ja alkoi taas ja nyt samaa on siis jatkunut kuukauden verran.

Ei mennyt montaa päivää tuon epämääräisen ruskean vuodon alkamisesta, kun alkoi todella kovat alavatsa ja selkäkivut. Tässä vaiheessa olin aivan varma, että e-pillerini ovat pettäneet ja olen raskaana. Seurailin tilannetta ja lopetin hätäpäissäni e-pillereiden syönnin, koska ajattelin niiden vahingoittavan mahdollista sikiötä mahassani. Viime perjantaina tein raskaustestin ja se näytti negatiivista. Nyt maanantaina soitin perhesuunnitteluneuvolaan ja sain sieltä heti lähetteen labraan.

Labrassa katsottiin raskaushormoonien määrä verestä,hiiva,klamydia,tippuri ja kilpirauhasarvot. Tulokset tulivat tiistaina ja selvisi, että en ole raskaana, ei ole klamydiaa,tippuria eikä hiivaa ja kilpirauhas arvotkin ovat aivan normaalit. Sitten sain uuden lähetteen papa kokeeseen ja tulokset tulevat muutavan viikon päästä.

Tänään minulla oli taas lääkäri ja siellä tutkittiin kohtu, ei ole kohtutulehdusta ja muutenkin kohtu kuulema aivan normaali. Sain kuitenkin uuden lähetteen labraan ja kävin tänään sielä antamassa verinäytteen, josta katsotaan tulehdusarvot,hemoglobiini ym ja pissanäytteen, josta katsotaan mahdollinen virtsatieinfektio ja munuaisten toiminta. Jos niissä ei näy mitään niin minulla on ensi viikon tiistaina ultraus, missä ultrataan vatsaani ja kohtuani.. Tuntuu turhauttavalta ravata kokeissa ja huoli vaan nousee, kun mitään ei löydy. Kävin nyt elämäni ensimmäisen kerran papa kokeessa, kysyin miksi minulla ei ole ollut sitä aikaisemmin he sanoivat, ettei sitä tehdä yleensä välttämättä alle 20-vuotiaille ja kun olen tullut raskaaksi 19-vuotiaana niin se on jäänyt tekemättä. Olen siis 20-vuotias nuori nainen ja lapseni täyttää vuoden tässä kuussa. Selkäkipuni ovat aivan sietämättömiä kokoajan.. Eikö kumminkin kohdunkaulan syövän riski ole aika pieni tämän ikäisellä? Ainakin niin olen ymmärtänyt..?

Onko jollakin ollut samanlaisia oireita? Olen aivan toivoton kun mitään ei löydy ja kivut ovat sietämättömät.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla