Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada vauva syömään karkeata ruokaa?

Vierailija
10.01.2013 |

Meillä tyttö 10 kk ja syö edelleen 5-6 kk ruokia. Kun yrittää antaa karkeampaa niin kakoo ja yökkii ja lopettaa syömisen. Hullunkurista tässä on se että syö kyllä muiden lautasilta "oikeaa" ruokaa ja leivän palasia ja hedelmiä, mutta purkkiruokaan "tukehtuu"

Vinkkejä miten saan tytön syömään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuonikäiselle voi antaa jo ihan oikeaa ruokaa. Pennepastaa kun sekoittaa jauhelihakastikkeeseen, saa oikein hyvän aterian, jonka voi syödä sormin. Eli sormiruokaa ;-) se on se hieno termi.

Turhan kauan vauvatellaan Suomessa, noi syömisongelmat on 95%:sti vanhempien oma syy.

Vierailija
2/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaa, banaania, höyrytettyä porkkanaa, omenaa, päärynää, avokadoa...

Näkee mitä laittaa suuhunsa, sose näyttää sileältä, mutta siellä onkin kökkäreitä.. Varmasti suututtaa!

Tulee paljon halvemmaksi antaa oikeaa ruokaa kuin niitä purkkimössöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivan syyllistävä vastaus heti ekana taas :D. Mut siis meillä oli sama homma, ja siirryttiinki noista 5-6 kk soseista suoraan esim kokonaisiin lihapulliin ja perunan paloihin, joita tyttö söi käsin. En mä itekään tykkää esim muussista jossa on klimppejä! Eli anna sille kokonaisia paloja, esim pihvin leikkaat paloiks, joita se saa ite maistella. Samoin leipää, hedelmiä yms. Ja hei, tähän hommaan ei tarvita hampaita, tai meiän tyttö ainakaan!

Vierailija
4/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ehtinyt jo noin isoksi? Mun käsityksen mukaan sormiruokailu perustuu siihen, että pienemmällä vauvalla se yökkäysrefleksi on edempänä kuin isommalla, joten palaset eivät pääse kurkkuun. Kun refleksiä harjoittaa, se ei katoa, mutta onko se enää jäljellä sileiden soseiden syöjällä?

Tämä kannattaa ap sun selvittää, muuten kyllä suosittelen sormiruokaa.

Vierailija
5/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei jostain syystä ole syönyt noita kokkareisia pilttejä. Olen antanut jo kymmenkuiselle lusikan käteen ja eteen lautasellisen samaa ruokaa kuin muutkin syövät, ja syöttänyt samalla lapselle täysin sileää "nelikuisten" sosetta. Eli sose on kasvissosetta, ja kaikki lihat ja kalat olen antanut pieninä paloina lautasella. Molemmilla lapsillani on herkkä yökkäysrefleksi, mutta näin syöminen on sujunut hyvin. Bonuksena molemmat ovat syöneet yksivuotiaasta asti itse, ja silloin nuo kokkareetkaan eivät ole niin häirinneet (eli ovat sylkeneet niitä sitten pois jos ei ole miellyttänyt).

Vierailija
6/6 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis taas pitänyt kysyä mitään. Pahan mielenhän tässä taas sai

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi