Lastani on kohdannut ulkonäkörasismi, sekä isättömyysrasismi
Pienenä vauvaa taivasteltiin isoksi ja kehuttiin pulleaksi ja hyvin syöneeksi. Vieraat kyselevät, että onko lapsi enemmän isänsä näköinen. Oikeen tuodaan siis esille sitä, että lapsestani tulee tödennäköisesti iso ja lihava, koska minäkin olen ja sitten kyselleen isän ominaisuuksia, kun tiedetään, että olen yksinhuoltaja. Hirveää rasismia olen siis kohdannut.
Tai kai tämä siis on sitä rasismia samanlailla, kuin suomalaisten naisten tummien lasten isän alkuperämaata kysellessä?
http://www.kirkkojakaupunki.fi/arkisto/paakirjoitus-ja-kolumnit/11824
Kommentit (6)
mutta toi linkin luettava oli aivan hirveetä : (
noista asioista. Mutta näköjään se tulkitaan rasismiksi, jos joku kysyy lapsen isän syntyperää keskustellakseen.
Tuokin on niin asenteesta kiinni minkä tulkitsee rasismiksi. Kyllähän sitä voi tulkita vaikka mistä, kuten tuo tupakka esimerkkikin. Mistä tuo nainen tietää polttiko mies vahingossa tupakalla ohi kävellessään ja ei vain kuullut tai huomannut, että niin oli käynyt.
Enkä väitä, ettei rasismia oikeasti olisi olemassa, mutta tuntuu niin asenteelliselta ja hakemalla haetulta nämä tämän hetken kirjoitukset aiheesta.
Ap
Mistä tuo nainen tietää polttiko mies vahingossa tupakalla ohi kävellessään ja ei vain kuullut tai huomannut, että niin oli käynyt.
Enkä väitä, ettei rasismia oikeasti olisi olemassa, mutta tuntuu niin asenteelliselta ja hakemalla haetulta nämä tämän hetken kirjoitukset aiheesta.
Ap
Kukaan EI VOI polttaa tupakalla vahingossa ohikulkevan lapsen poskea. Jos on tarpeeksi vanha polttaakseen, on myös tarpeeksi vanha ottaakseen muut ihmiset huomioon. Tai ainakin pitäisi olla.
Ja muuten, toi teksti on useamman vuoden vanha eli ei liity suoraan tämänhetkiseen keskusteluun muuta kuin aiheeltaan.
tupakalla ohi kävellessäni, niin en näe vaikeaksi hipaista tulipäällä polvenkorkuista lastakin.
Ulkonäkö- tai isättömyysrasismi ei tarkoita oikeasti mitään. Jos tässä nyt on jostakin kyse, niin syrjinnästä tai sitten uteliaisuudesta tai huonoista käytöstavoista.
Ja se on jättänyt jälkensä. Voit tehdä lapsesi hyväksi sen, mitä oma äitini ei tehnyt. Kasvata hänelle terve ja vahva itsetunto, kehu kauniiksi ja kannusta. Ja puhu lapselle tämän isästä, vaikka sinusta tuntuisikin pahalta..