Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahneella on paskanen loppu.

Vierailija
10.01.2013 |

Kirkko alkaa periä hautauksestakin maksun. Mitä järkeä kuulua enää kirkkoon ja maksaa kirkollisveroa, kun ei maksetulle rahalle edes saa mitään vastinetta? 20 000 euroa maksat kirkolle elämäsi aikana eikä edes hautaan pääse tuolla rahalla, vaan lisää pitää maksaa kirkon pohjattomaan arkkuun.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288530701190.html

Täältä lähti kuponki ainakin vetämään.

http://eroakirkosta.fi

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut maksullista Helsingissä jo pitkään ja jos haluat nurmikon siihen haudalle seuraavana keväänä se se vasta maksaakin:( ja tämä siis normaalin haudan hoitomaksun päälle...

Vierailija
2/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kerätään koko ihmisen työuran aikana tolkuton määrä, mutta mitään vastinetta kirkko ei koskaan anna. ilmeisesti kaikki raha menee kirkon 20 000 työntekijän elättämiseen ja pystyyn kuolevien kirkkojen ylläpitoon. Hullua hommaa... Kai tähän käy vanha sananlasku; Ei se hullu ole joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat omaan käyttöön eikä millekään lahkokirkolle. Jos haluaa uskoa, niin ei se mitään kirkkoa vaadi, saati että se olisi jonkun maksun varassa.

Vierailija
4/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muutenkaan hinnoittele juttuja tai ihmisiä vain sen mukaan, mitä hyötyä niistä minulle on.

Vierailija
5/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkohan ap nyt säästää tällä radikaalilla ratkaisullaan?

Vierailija
6/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on syvässä uskossa ja käy kirkossa, silloin toki kannattaa kirkkoon kuulua. Mutta suurin osa ihmisistä kuuluu vain tavan vuoksi kirkkoon, kysyä sopii miksi? Harvoihin muihin kuulutaan tavan vuoksi (vastaa samaa asiaa jos vaikka isoisä oli Keskustan jäsen =koko suku edelleen maksaa Keskustan jäsenmaksuaja vaikka oikeasti äänestävät ihan muita puolueita).

Vierailija
7/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kirkollisveroa 40 000 euroan vuosiansioista 350 euroa vuodessa Espoossa. Tuo summa ei heilauta minua mitenkään, alle euro päivässä. En eroa. Jos maksaa elämänsä aikana 20 000 euroa kirkollisveroa, saa olla aika iso liksa.

Vierailija
8/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä muutenkaan hinnoittele juttuja tai ihmisiä vain sen mukaan, mitä hyötyä niistä minulle on.

Kyllä minä ainakin vaalin palveluilta tai tuotteilta hintalaatu-suhdella enkä todellakaan suostu maksamaan turhasta.

Vierailija
9/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan kirkollisveroa 40 000 euroan vuosiansioista 350 euroa vuodessa Espoossa. Tuo summa ei heilauta minua mitenkään, alle euro päivässä. En eroa. Jos maksaa elämänsä aikana 20 000 euroa kirkollisveroa, saa olla aika iso liksa.

Jos teen 40 vuoden työ uran niin maksat 14 000 euroa kirkollisveroa. Tosin palkkasi nousee, joka vuosi, niin todennäköisesti päästään juurikin aika lähelle tuota 20 000 euroa. Eli jo keskiliksoilla päästään tuohon. Lisäksi Espoossa maksetaan "vain" 1% kirkollisveroa, mutta jos asuu jollain muulla paikka kunnalla niin voi joutua maksamaan aina 2 prosettiin asti kirkollisveroa. Lisäksi jos puolisokin maksaa kirkollisveroa, niin summa voidaan kertoa kahdella.

Eli yhteenvetona ei todellakaan ole kyse mistään pienistä rahoista joita kirkolle koko elämän aikana maksetaan.

Vierailija
10/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin vaalin palveluilta tai tuotteilta hintalaatu-suhdella enkä todellakaan suostu maksamaan turhasta.

ei kirkko ole mikään yritys jolta voi vaatia kirkollisveroa vastaan palveluita. Se on uskonnollinen yhteisö, johon kuulumisesta maksetaan. Ja se jäsenyys on tosiaan vapaaehtoista.

Vierailija
11/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kirkko ole mikään yritys jolta voi vaatia kirkollisveroa vastaan palveluita. Se on uskonnollinen yhteisö, johon kuulumisesta maksetaan. Ja se jäsenyys on tosiaan vapaaehtoista.

Jos et ole huomannut, niin kirkko on nykypäivänä työntänyt uskonnollisuuden taka-alalle ja tilalle on tullut erilaisia palveluja tuottava kirkko. Jeesus-jutut kun ei enää myy, niin roolinvaihto on ollut pakon sanelema. Vain 27% suomalaisista uskoo kristinuskon jumalaan. Ja kyllä myös kirkolta voi vaatia rahoille vastinetta. Ei todellakaan ole yhdentekevää miten kirkko rahat käyttää. Esim. diakonia on ihmisille yksi tärkeimmistä syistä kuulua kirkkoon, mutta silti kirkko käyttää vain 0,7% liikevaihdostaan diakoniaan.

Kirkkoon kuuluminen on vapaaehtoista, mutta tämä valinnanvapaus tulee vasta kun täyttää 18 vuotta.

Vierailija
12/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereellakin hautaaminen maksaa, mitä sitten?

Vierailija
13/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähtemisesi vaan aiheuttaa lisää kustannuksien nousua

Ehkä kirkolle ja kirkkoon kuuluville, mutta muu yhteiskunta voi paremmin, koska rahat alkaa pyörittää tuottavaa toimintaa. Kirkko pyörittää miljardin liikevaihdolla omia voodoo-menojaan. Jos sama raha sataisiin tuottavaan liiketoimintaan, niin koko yhteiskunalla menisi paremmin.

Vierailija
14/14 |
10.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kirkon joutuvan luopumaan hautausmonopolibisneksestään ja yhteisöveroista 10 vuoden sisällä ja ne siirretään kunnalle. Hautauksen eri osapalvelut kilpailutetaan ja kustannukset tippuu murto-osaan nyktisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan