Paljonko tulee vankeutta? Otin puolison nimissä 10 000 euroa lainaa.
Kirjauduin miehen pankkitunnuksilla pankin nettisivuille ja anoin 10 000 euroa lainaa.
Jos tästä jään kiinni, paljonko tulee linnaa?
Kommentit (19)
siinä sivussa menee pieni kakkukin;D
on kymppitonni lainaa. Kerro nyt ihmeessä hänelle pikaisesti. En usko mitenkään, että suomessa tuollaisesta linnaan joutuu, ehkä joku pieni ehdollinen tuomio maks. voisi tulla.
parhaimmillaan saat asiat selvitettyä miehen kanssa.
Siis otatko sen 10000 jälkeen hatkat vai?
Maksan aiheuttamiani luottokorttivelkoja pois.
ap
Mutta ainakin pankista ottaessa velkakirja täytyy käydä kuittaamassa henk. Koht. Vai otitko pikavipin?
Loistava kosto jos sellaiseksi oli tarkoitettu siinä sivussa menee pieni kakkukin;D
osamaksuilla ja luottokorteilla ja huomasin, että menee 800 euroa pelkkiin lyhennyksiin kuukaudessa näihin typeriin ostoksiin. Itse en olisi saanut 10 000 euroa lainaa, mutta tein verkkopankissa miehen tunnuksilla.
Maksan kaiken pois omilla rahoillani. Minä hoidan meidän raha-asioita, miehellä ei mitään hajua mistään. 1,5 vuodessa kaikki maksettu pois.
Hävettää vaan ja toivon, etten jää kiinni.
ao
Anoa voit lainaa netissä. Mutta ainakin pankista ottaessa velkakirja täytyy käydä kuittaamassa henk. Koht. Vai otitko pikavipin?
Oma pankki, jossa on oltu jo 4 vuotta kirjoilla. Laitoin hakemukseen tyhjäksi kaikki puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet, ettei vahingossakaan mieheen oltaisi missään yhteydessä.
ap
Anoa voit lainaa netissä. Mutta ainakin pankista ottaessa velkakirja täytyy käydä kuittaamassa henk. Koht. Vai otitko pikavipin?
Oma pankki, jossa on oltu jo 4 vuotta kirjoilla. Laitoin hakemukseen tyhjäksi kaikki puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet, ettei vahingossakaan mieheen oltaisi missään yhteydessä.
ap
Miehesi pitäisi käydä allekirjoittamassa velkakirja siitä pankissa. Pelkkä sähköinen anomus ei riitä summan saamiseen tilille.
ap
Kyllä sen miehen on ihan ite käytävä lainapaperinsa allekirjoittamassa :)
...että kiinni jäät, ahneella on kakkainen loppu...
Loistava kosto jos sellaiseksi oli tarkoitettu siinä sivussa menee pieni kakkukin;D
osamaksuilla ja luottokorteilla ja huomasin, että menee 800 euroa pelkkiin lyhennyksiin kuukaudessa näihin typeriin ostoksiin. Itse en olisi saanut 10 000 euroa lainaa, mutta tein verkkopankissa miehen tunnuksilla.
Maksan kaiken pois omilla rahoillani. Minä hoidan meidän raha-asioita, miehellä ei mitään hajua mistään. 1,5 vuodessa kaikki maksettu pois.
Hävettää vaan ja toivon, etten jää kiinni.
ao
Ellu, voisitko jo lopettaa petosten tekemisen?
Tai oikeastaan jatka vaan, niin pääset laskemaan tiilenpäitä. Ei tarvitse sun sitten enää kiristää lasten huoltajuus asioillakaan.
niin miehesi henkilökohtainen pankkivirkailija soittaa hänelle jossain vaiheessa tai laittaa viestiä sähköpostiin.
jos oot nettipankissa tehny hakemuksen luotolle niin miehesi henkilökohtainen pankkivirkailija soittaa hänelle jossain vaiheessa tai laittaa viestiä sähköpostiin.
Pitääpä kehitellä joku tarina sitten.
ap
luulen, jotta elinkautinen tulloo siulle nyt
Mie luulen, jotta elinkautinen tulloo siulle nyt
mies saa vuorostaan ottaa vastuun lapsistaan.
Jaa-a. Saa nähdä, miten tässä käy!
ap
Eikös nuo lainat sunmuut pysty ns. sähköisesti allekirjoittamaan? Ainakin opintolainan olen sähköisesti allekirjoittanut pankkitunnuksilla, eikä ole paikan päällä tarvinnut lainkaan käydä. Kai se riippuu pankista ja lainasta.
Tosin mä makselin meidän ellostilejä yms pois pienemmällä korolla.
JÄIN KIINNI! ja mies otti kainaloon ja sanoi, hemmetin hyvä juttu, että sulla edes leikkaa näissä raha-asioissa.
Siitä on nyt se 15 vuotta ja sen jälkeen ei olla alennettu kulutusluottoihin, vaan opittu elämään ajan tasalla ja säästämään.
Mä hoidan meillä raha-asiat ja miehelle tuokin oli selvä juttu, että mä sen nimissä otan rahnaa.. HUH! en ollut niinkään varma, kun itse olin tilaillut innoissani vähän sitä sun tätä ja sitten kerroin, kun omatunto kolkutti.
Tosin summa oli silloin 20 000 markkoina, eli hemmetin paljon vähemmän. Mutta sama idea. :(
Toivottavasti saat asiat teillä hoidettua tyylillä, ettekä joudu syvemmälle velkakierteeseen.
Tosin mä makselin meidän ellostilejä yms pois pienemmällä korolla.
JÄIN KIINNI! ja mies otti kainaloon ja sanoi, hemmetin hyvä juttu, että sulla edes leikkaa näissä raha-asioissa.
Siitä on nyt se 15 vuotta ja sen jälkeen ei olla alennettu kulutusluottoihin, vaan opittu elämään ajan tasalla ja säästämään.
Mä hoidan meillä raha-asiat ja miehelle tuokin oli selvä juttu, että mä sen nimissä otan rahnaa.. HUH! en ollut niinkään varma, kun itse olin tilaillut innoissani vähän sitä sun tätä ja sitten kerroin, kun omatunto kolkutti.
Tosin summa oli silloin 20 000 markkoina, eli hemmetin paljon vähemmän. Mutta sama idea. :(
Toivottavasti saat asiat teillä hoidettua tyylillä, ettekä joudu syvemmälle velkakierteeseen.
rangaistus on sakkoa tai vankeutta maksimissaan 2 vuotta. Törkeä petos voi olla, jos rikos tehdään käyttämällä hyväksi vastuulliseen asemaan perustuvaa erityistä luottamusta tai
rikos tehdään käyttämällä hyväksi toisen erityistä heikkoutta tai muuta turvatonta tilaa. Törkeästä petoksesta pienin tuomio on 4 kk ja maksimi 4 vuotta.
Luotto luvattiin yhden pankkipäivän kuluessa. Nyt on pankit jo kiinni, eikä raha näy tilillä.
Että ei sitten päästykään tekemään rikosta.
ap
parhaimmillaan saat asiat selvitettyä miehen kanssa.
Siis otatko sen 10000 jälkeen hatkat vai?