Miten tuloksia ja lihasta näkyviin? Paino on hyvä jo.
Olen laihtunut syksypuolella raskauden jälkeen n. 8 kiloa ekstraa ja nyt on hyvä paino. Painon ei tarvitse tippua yhtään kiloa enempää. Aloitin myös puolisen vuotta sitten urheilemaankin enemmän kuin ennen. olen käynyt jumpassa (pumppi ym), kiertoharjoittelussa (pace) sekä uimassa ja kävelyllä. Varsinaisesta kuntosaliharjoittelusta en tykkää. Tarvitsen itselleni tsemppaajan ja käskyttäjän, jote yksinään puurtaminen ei sovi minulle. Enkä osaa käyttää niitä laitteitakaan. Pidän myös arobisesta osuudesta ja mahdollisista pienistä tanssikuvioista jumpan aikana.
Lihasta kuitenkin haluaisin lisää. Olen kiinnittänyt huomiota syömisiini ja alan olla siinä vaiheessa, että olen oikeasti saanut jotain tulostakin. Mussa alkaa näkyä rasvan kadottua myös ne lihakset. Syön paljon mm. maitorahkaa.
Mitä suosittelet? miten tästä eteenpäin? Liikuntaa harrastan ehkä n. kolme(-neljä) kertaa viikossa ohjatuilla tunneilla ja sen lisäksi tuota kävelylenkkeilyä samoina päivinä tai niinä päivinä kun en jumpassa käy.
Kommentit (2)
Vaikka pumpissa käytetäänkin painoja, sillä ei lihasmassa kasva, kyse on lihaskestävyydestä sen sijaan. Monilla kuntokeskuksilla on motivaattori tms. paikalla ainakin parina iltana viikossa, voit kysellä laitteista neuvoja. Yksikin kerta PT:llä auttaa pitkälle, hän tekee sinulle sarjat. Itsekuria tosin vaatii kun ei kukaan ole käskyttämässä.
Netistä löytyy varmasti myös kaikenlaisia sarjoja saliharjoitteluun, painoja kannattaa ottaa reippaasti- niin että kolmas sarja on jo todella työläs! Sitten kun se sujuu mutkitta niin eikun suurempia painoja tilalle.
kyllä sä joudut salille menemään,jos haluat kehoasi muokata lihaksikkaamaksi.
Aika monelta salilta saa personal trainer - palveluita hankittua ja jos ei suoraan prosyyrissä ole, niin kysy kassalta. Ne tekee sitten ohjelman sulle ja näyttää jokaisen liikkeen kädestä pitäen.
Siitä se lähtee.