Mulla oli omituinen kohtaus tänään töissä.
Osaisiko joku sanoa mitä tämä voisi olla?
Yhtäkkiä tuli sellainen tunne, että tämä on tapahtunut ennenkin. Että tiedän mitä seuraavaksi tapahtuu. Sitten alkoi humista päässä, tuli sellainen omituinen mullan haju. Ensin tuli kuuma ja sitten tuli kylmä.
Olen ajanvaraustyössä ja tietty juuri silloin puhelin soi. Olin ihan "tajuissani" mutta en pystynyt puhumaan. Kuuntelin ja ymmärsin kaiken mitä toinen sanoi puhelimeen mutta itse en pystynyt tuottamaan mitään ääntä. Meni hetki - ehkä puoli minuuttia (tuntui pitkältä puhelimessa kun toinen huuteli), sitten pystyin taas puhumaan normaalisti.
Tietääkö joku mitä tämä voisi olla?
Näitä kohtauksia on aina joskus, joskus kaksi päivässä, joskus puolen vuoden välein. Näitä on ollut jo monta vuotta. Ainakin parikymmentä. Joku aivojuttuhan tämä kai on, pitäisikö jotain tutkia?
Ja mikä tärkeämpää, onko jollakulla muullakin ollut tämäntapaista?
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:39"]
up
[/quote]
Miksi nostit vanhan viestin?
tuo ei ole epilepsiaa vaan aivoverenkierronhäiriö, joku aivotulppa tai halvaus ym (pieni). Menisin heti tutkimuksiin koska sulla voi olla tulppa tulossa aivoihin. Luin nimittäin yhden kirjan, joska kirjoitti suomalainen nainen, joka sai pahan aivohalvauksen, ja kirjoitti niistä kokemusista kirjan kun toipui. Hän kirjoitti juuri noin että hän näki ikäänkuin koko seuraavan päivän tapahtumat ennen kuin ne tapahtui , ja siten se seuraava päivä tapahtui juuri niin kuin hän oli sen nähnyt. Eräs mies pyysi hänet mökille lomalilemaan ja hän näki ne sen päivän tapahtumat kuin ennaltakaiken mitä tulisi tekemään yms. Sul voi olla aivokasvain, noi hajut kertoo siitä, etenkin mädän kananmunan haju on aivokasvaimen merkki.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:39"]
up
[/quote]
[/quote]
Koska rakastan sinua ja halusin houkutella sinut paikalle. :)
...eiku siis se saikin aivoverenvuodon,muistin väärin...
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2015 klo 10:39"]
up
[/quote]
[/quote]
Olen saanut outoja kohtauksia ja googlailemalla päädyin tänne. Suomi24 keskustelut oli kaikki suljettuja. Kaipaan lisää kokemuksia ihmisiltä, joille on sattunut samaa. Onko sinulla kokemuksia vai miksi kyselet tyhmiä?
Mielenkiintoinen ketju, mulla on noita kaikkia oireita. Päällimmäisenä savunhaju ja nyt tullut jalanpohjista harha-aistimuksia niinkuin olisi vettä lattialla kylmää jne jne. Hajuja on milloin mitäkin.
Lauseet katkeaa kesken jne jne.
Isä meni aivoinfraktiin ja äidillä on alssi. Joten hyvät alkaa olla ennusteet, itsellä todettu aivojen vajaatoiminta.
Vierailija kirjoitti:
Todella monella ihmisellä on lievää epilepsiaa ilman että he tuntevat tarvetta hakeutua hoitoon.
Tutkimuksissa siis ilmenisi epileptisia kohtauksia mutta ihminen ei huomaa niitä.
Epilepsia on kyseessä jos on sekä poikkeava aivosähkökäyrä että toistuvat kohtaukset. Pelkät purkaukset aivosähkökäyrässä eivät tarkoita epilepsiaa. Kukaan neurologi tuskin tekisi diagnoosia "kohtauksista" joita ihminen "ei huomaa".
Epileptikon aivosähkökäyrän poikkeamaa taas ei välttämättä edes löydetä, vaikka se jossain syvällä on. Silloin diagnoosi lopulta tulee oireiden perusteella ilman löydöstä.
Vanha ketju muttei vanha aihe. Jos ap vielä palstailee: miten kävi?
kaverillani on tuollainen petit mal -epilepsia. sanoi, että alkoi juuri niillä omituisilla dejavu-fiiliksillä, "tiesi" esim, mikä kappale radiosta seuraavaksi tulee. sai lääkityksen, joka piti kohtaukset poissa. nykyään äiti ja oireeton ilman lääkitystä.