En ymmärrä tuota Finnmatkojen Venäjälle pakkolaskun tehneen lennon matkustajien kitiinää...
Henkikulta on tallessa ja eivät kuitenkaan kuolleet nälkään/janoon/väsymykseen. Mitä heidän eteensä olisi pitänyt tehdä ja miten?
Olisiko parempi, että kone olisi jatkanut lentoa moottorivikaisena ja olisi rysähtänyt ja palanut poroksi? Noh, onhan se toki mukavampi kohtalo kuin parin päivän epämukavuus turvallisesti maankamaralla.
En vaan tajua. Pullamössöä.
Kommentit (36)
haastateltiin naista, joka oli nimensä kera ollut lehdessä, en kuullut nimeä.
Mutta ei ollut sanonut sellaisia mistä oli taas isot otsikot vedetty! Esim. tämä ei jää tähän yms. juttua.
Oli hyvinkin tyytyväisen oloinen kyllä olosuhteisiin nähden ollut.
sen huoltokoneen kyydissä.
Kuitenkin joku toinen kertoi, että paketissa oli mehua, keksiä, kuivaa leipää, jugurttia jne. Ihan kiva hätäpakkaus, lisäksi olivat saaneet sitä venäläistä lihaperunavuokaa - on aivan oma vika jos moinen ei maistu. Ihan joka paikassa ei voi saada mummon lihapullia.
Veikkaan kyllä, että suurinta osaa noista valittajista hävettää oma käytöksensä jälkikäteen, onhan tuo äärimmäisen noloa käytöstä.
Harmistunut tottakai saa olla, mutta kyllä jokaisen matkalle lähtijän pitää ymmärtää, että joskus sitä tapahtuu jotain odottamatonta, jolle ei voi mitään.
sen huoltokoneen kyydissä.
Kuitenkin joku toinen kertoi, että paketissa oli mehua, keksiä, kuivaa leipää, jugurttia jne. Ihan kiva hätäpakkaus, lisäksi olivat saaneet sitä venäläistä lihaperunavuokaa - on aivan oma vika jos moinen ei maistu. Ihan joka paikassa ei voi saada mummon lihapullia.Veikkaan kyllä, että suurinta osaa noista valittajista hävettää oma käytöksensä jälkikäteen, onhan tuo äärimmäisen noloa käytöstä.
Harmistunut tottakai saa olla, mutta kyllä jokaisen matkalle lähtijän pitää ymmärtää, että joskus sitä tapahtuu jotain odottamatonta, jolle ei voi mitään.
Kannattaa jonninverran suodattaa lukemaansa. Ei se mikään saatanan raamattu ole. Joka toinen rivi valetta. Tiedän kokemuksesta.
Narisevat siitä että Finnmatkat eivät informoineet mitään. Ei ruuasta, ei kestosta ei mistään.
Pitäisikö teidän mielestänne jonkun heti koneen tehtyä hätälaskun pystyä kertomaan a) mistä vika johtui, b) kauanko sen korjaaminen kestää ja c) koska saadaan ruokaa?
Kyllä minä osaisin ilman tiedottamistakin päätellä, että vastauksia ei siinä vaiheessa ole kenelläkään.
ovat nykyään kumman pelotonta sakkia. Ihmiset eivät tajua, että on aikamoinen ihme, jos se ylipäätään pääsevät sinne thaikkulaan ajoissa, hengissä ja ehjinä. Matkaan sisältyy niin paljon mahdollisia riskejä, että tavallinen Sirpa Sidukanlitkijä ei tule ajatelleeksi. Sairaudet, luonnonmullistukset, kansainväliset konfliktit.
Nyt sitten realisoitui ihan normaali ennalta odotettavissa oleva riski. Koneeseen tuli vika. Silloin koneella ei voi lentää. Mielestäni ihmisten pitäisi olla älyttömän kiitollisia että pääsivät ehjin nahoin kotiin, eikä valittaa joistain pikkuasioista.
ovat nykyään kumman pelotonta sakkia. Ihmiset eivät tajua, että on aikamoinen ihme, jos se ylipäätään pääsevät sinne thaikkulaan ajoissa, hengissä ja ehjinä. Matkaan sisältyy niin paljon mahdollisia riskejä, että tavallinen Sirpa Sidukanlitkijä ei tule ajatelleeksi. Sairaudet, luonnonmullistukset, kansainväliset konfliktit.
Nyt sitten realisoitui ihan normaali ennalta odotettavissa oleva riski. Koneeseen tuli vika. Silloin koneella ei voi lentää. Mielestäni ihmisten pitäisi olla älyttömän kiitollisia että pääsivät ehjin nahoin kotiin, eikä valittaa joistain pikkuasioista.
Narisevat siitä että Finnmatkat eivät informoineet mitään. Ei ruuasta, ei kestosta ei mistään.
Pitäisikö teidän mielestänne jonkun heti koneen tehtyä hätälaskun pystyä kertomaan a) mistä vika johtui, b) kauanko sen korjaaminen kestää ja c) koska saadaan ruokaa?
Kyllä minä osaisin ilman tiedottamistakin päätellä, että vastauksia ei siinä vaiheessa ole kenelläkään.
saatte ruokaa kohta, niin en sanoisi sitä kunnollisesti tiedottamiseksi.
Hätälaskustakin kerrottiin vain että moottorissa on pieni vika ja tämän jälkeen 6 tunnin hiljaisuus. Joukossa lapsia ja raskaana oleva nainen.
Yöllä Helsingissä. Vastasin kans sille että älä pienistä valita oot kuitenkin hengissä.
Muija ei osannu olla kiitollinen ettei henki lähtenyt vaan makaa hullujen huoneella veronmaksajien rahoilla. Vittu.
Hätälaskustakin kerrottiin vain että moottorissa on pieni vika ja tämän jälkeen 6 tunnin hiljaisuus. Joukossa lapsia ja raskaana oleva nainen.
Jos lähti raskaanaollessaan kaukomatkalle niin pitäisi tajuta että matkustamisessa on AINA riski että kaikki ei mene niinkuin pitäisi.
En tajua miten palstamamma lennossa klo18 illalla hommaisi 330 hlölle viisumit, hotelliyön ja ruokailut Venäjälle, jossa on paikallinen lomaviikko. Joskus on täyttä tuskaa löytää pääkaupungiseudulta YHTÄ hotellihuonetta suomenkielisenä ja Suomessa olevana. Nyt oletetaan että TUIn/Finnmatkojen päivystäjä tuosta vaan taikoo kaiken tunnissa parissa maassa, jonne ei yleensä ole ko. firmalla toimintaa.
Nim. aika monta kertaa 3-24h myöhästymisten kanssa matkustanut, joka ei myöskään ymmärrä valitusta.
Jos lähti raskaanaollessaan kaukomatkalle niin pitäisi tajuta että matkustamisessa on AINA riski että kaikki ei mene niinkuin pitäisi.
En tajua miten palstamamma lennossa klo18 illalla hommaisi 330 hlölle viisumit, hotelliyön ja ruokailut Venäjälle, jossa on paikallinen lomaviikko. Joskus on täyttä tuskaa löytää pääkaupungiseudulta YHTÄ hotellihuonetta suomenkielisenä ja Suomessa olevana. Nyt oletetaan että TUIn/Finnmatkojen päivystäjä tuosta vaan taikoo kaiken tunnissa parissa maassa, jonne ei yleensä ole ko. firmalla toimintaa.
Nim. aika monta kertaa 3-24h myöhästymisten kanssa matkustanut, joka ei myöskään ymmärrä valitusta.
Järjestämään ruoka ja juomalipuja kahvilaan tai edes lähettämään enemmän kuin pari tekstiviestiä.
Kaikkein inhottavinta tuossa lienee just se että ei mitään tietoa koska pääsee pois.
Ja kyllä mielestäni tuosta saa valittaa, uskomus että jokainen ihminen valittaa joskus elämänsä aikana huonosta palvelusta miksi tästä nousi kauhee haloo??? No tää onkin vauvapalsta mikä on täynnä persaukisia ihmisiä joita vituttaa kun ei pääse itse mihinkään;)
Olis muuten varmaan vaikea tilanne, jos vaikka Porin lentokentälle tupsahtaisi jouluaattona koneellinen korealaisia. Suomalaiset osaa hyvin kieliä,, mutta tilanne on tuskin sama Venäjällä. Ja tuskin koneessa oli kovinkaan monta venäjäntaitosta. Ja koska Finnmatkoilla ei nähtävästi ole toimintaa Samaran alueella, niin vaikea niifen yhtäkkiä on polkaista yhteysverkkoa vieraassa kaupungissa, jossa kaikki on joulunvietossa.
Olen itse jäänyt 12 kk kanssa jumiin Bermudalle hurrikaanin takia. Kaikki paikat oli kiinni, sähköt meni majapaikassa, ei saanut edes alkuun vettä ja vessaa ei voinut vetää. Hiukan oli maitoa ja yksi hedelmäsosepurkki. Seuraavana aamuna löytyi pizzeria , jolla li oma generaattori. Tarjolla oli lapselle pitsaa ja appelsiinimehua ja vettä, itselle cokista. Hyvin selvisimme.
Olis muuten varmaan vaikea tilanne, jos vaikka Porin lentokentälle tupsahtaisi jouluaattona koneellinen korealaisia. Suomalaiset osaa hyvin kieliä,, mutta tilanne on tuskin sama Venäjällä. Ja tuskin koneessa oli kovinkaan monta venäjäntaitosta. Ja koska Finnmatkoilla ei nähtävästi ole toimintaa Samaran alueella, niin vaikea niifen yhtäkkiä on polkaista yhteysverkkoa vieraassa kaupungissa, jossa kaikki on joulunvietossa.
Olen itse jäänyt 12 kk kanssa jumiin Bermudalle hurrikaanin takia. Kaikki paikat oli kiinni, sähköt meni majapaikassa, ei saanut edes alkuun vettä ja vessaa ei voinut vetää. Hiukan oli maitoa ja yksi hedelmäsosepurkki. Seuraavana aamuna löytyi pizzeria , jolla li oma generaattori. Tarjolla oli lapselle pitsaa ja appelsiinimehua ja vettä, itselle cokista. Hyvin selvisimme.
Että läskiperse mAmmojen mielestä asiasta ei saisi valittaa vaan kun Suomessa vastassa on toimittaja pitäs hymyssä suin 24h ilman kunnon ruokaa vaan vastata että helvetin hienosti meni, kiva että oon hengissä mitään ei olis voinu tehdä toisin.
Mamman kaakaota täällä kun henkeE vietän että noi matkustajat ei pärjäsi talvisodassa jne jne... Voi vee tätä touhua täällä
kinkut ja puurot. Meidän lentokentällemme kun ei ole kuin kivenheitto kaupungilta. No problen. Tervetuloa tänne vain kaikki!
Olen itse jäänyt 12 kk kanssa jumiin Bermudalle hurrikaanin takia. Kaikki paikat oli kiinni, sähköt meni majapaikassa, ei saanut edes alkuun vettä ja vessaa ei voinut vetää. Hiukan oli maitoa ja yksi hedelmäsosepurkki. Seuraavana aamuna löytyi pizzeria , jolla li oma generaattori. Tarjolla oli lapselle pitsaa ja appelsiinimehua ja vettä, itselle cokista. Hyvin selvisimme.kinkut ja puurot. Meidän lentokentällemme kun ei ole kuin kivenheitto kaupungilta. No problen. Tervetuloa tänne vain kaikki!
Mieti itse jos joutuisin tyhjään halliin sadan muun kanssa ja kukaan ei kertoisi koska pääsette pois ja ruokaa ei olisi.
Veikkaan että et kestäisi viittä tuntia ja kaiken huipuksi olisit maksanut palvelusta kalliin hinnan.
Etkö itse valittaisi?