Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen kyllästynyt lasten harrastuksiin.

Vierailija
09.01.2013 |

ihanaa, että innokkaasti harrastavat. Välillä vaan olis kiva olla.

Esikoinen hoitaa treenit itse, mutta pelit on usein kauempana.. ja nuorempaa en vielä päästä liikenteeseen yksi, vaikka onkin 9 v. Isoja teitä ylitettävänä ja vielä kun on pimeää ja liukasta.. keväällä sitten.

Ollaan me miehen kanssa jaettu vuorot, että mä vien ja hän hakee. Vuorotellen esikoisen peleissä mukana.. niitä on yksi per viikko ja neljät treenit (että satunnaisesti tuokin kuskataan, jos osuu nuoremman hakureissulle)

Nuoremmalla taas kolmet treenit urheilun puolelta ja taiteilee kerran viikossa.

Ja meillä on VAAN kaksi lasta, miten ihmeessä useamman lapsen kanssa sujuis. :P

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkiin kisoihin ei mennä mukaan. Mäkin harrastan paljon.

2/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienti ja haku vie usein paljonkin aikaa perheen yhteisestä vapaa-ajasta. Antaisiko lisää voimia se, että yksi aikuinen hoitaisi yhden päivän harrastukset kokonaan ja toinen saisi kokonaan levätä siitä? Ja voisiko se joka hoitaan harrastukset sinä tiettynä päivänä vaikkapa tehdä jotain kivaa itsekin? Käydä lenkillä, kirjastossa, kaupassa tai kenties lukea tai tehdä käsitöitä tms odottaessaan.

Voimia, iloa ja valoa tähän elämänvaiheeseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi aikuinen perheessä, ja kummatkin on roudattava harrastuksiinsa, myös sitten keväällä...

Vierailija
4/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja just alotti 3 lapsi harrastuksensa. Joten näillä mennään. Vielä kun ei ole edes isovanhempia auttamassa.

Joka ilta melkein hoen itselleni, että tämä on nyt tätä aikaa, jota kestää max 10 vuotta enää :/ mutta rakkaudella niitä kuskaan, en tod halua, että täälä kotona lusmuilevat tai pyörivät kylillä. Nyt tiedän missä ovat ja kun lapsena harrastavat, jatkuu se harrastaminen myös paremmin aikuisiässä.

Tsemppiä! kyllä se meidän aika harrastaa vielä tulee

Vierailija
5/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä lasta harrastukseen ja välillä viisi kertaa viikossa on väsyttävää. Varsinkin, kun harkat kestävät välillä puoli kymmeneenkin ja matka kotiin n. 30 minuuttia.

Mutta toisaalta ajattelen, että ne matkat ovat meidän yhteistä vapaa-aikaa ja nämä matkat yleensä käytetään mukavaaan turinointiin.

Onneksi olen vain yhden harrastavan lapsen yh, muuten voisi tulla riittämätön olo, kun tässä jo saa miettiä, kuinka illat järjestää, kun töissäkin on käytävä (ja täältä ei linja-autojakaan kulje, eikä taas rahallista syistä voida lähemmäksi harrastusta muuttaa, asuntojen hinnat olisivat siellä 30 prosenttia kalliimmat:))

Vierailija
6/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä matka 9v ikäisellä on kuljetettavana ja onko isotkin kantamukset?

Sovitte lähimpänä asuvan harrastuskaverin kanssa kuljetusvuoroista. Tai bussilippu lapselle.

Lapsen harrastusajan voi myös käyttää aikuisten parisuhdeaikaan vaikka yhteisen kävelyn merkeissä.

Asenteella pärjää pitkälle.

Vierailija
7/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipsipussi illassa ja pleikkari. Ja älä tee enää lapsia. Helpottaa.....

Vierailija
8/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikottaisia kuljetuksia 15 kertaa viikossa, kun isompi lapsista pääsee joihinkin jo itsekseen kulkemaan ja muutamana päivänä molemmat lapset menevät samalla kyydillä. Lapsilla molemmilla urheiluharrastus ja taideharrastus, mutta kun näitä on pari kertaa viikossa, niin tuleehan niitä lähtöjä. Ja minä hoidan käytännössä kaikki kuskaukset itse, toisinaan mies pääsee hakemaan lapsia harkoista.

Lähes kaikki harrastukset olisivat pyöräilymatkan päässä 1,5-3 km, mutta eihän se pyöräilykausi täällä Suomessa kestä kuin toukokuusta syyskuuhun. Eli käytännössä kaksi kuukautta vuodessa (kun kesällä harkat on tauolla). Ja kun harkat loppuvat usein klo 20, niin eipä tuota 1,5 km:n matkaakaan viitsi lapsella kävelyttää pimeänä talvipäivänä.

Mutta ihanaa se on kun lapset harrastavat! Itse pääsen samalla irti kotiympyröistä ja liikkumaan itsekin. Tai samalla voi käydä kaupassa, shoppailemassa tai hoitamassa muita asioita. Ja tiukan paikan tullen kimppakyytejäkin, mutta eipä kaikista harrastuksista ole samaan suuntaan tulijoita.

Vierailija
9/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikottaisia kuljetuksia 15 kertaa viikossa, kun isompi lapsista pääsee joihinkin jo itsekseen kulkemaan ja muutamana päivänä molemmat lapset menevät samalla kyydillä. Lapsilla molemmilla urheiluharrastus ja taideharrastus, mutta kun näitä on pari kertaa viikossa, niin tuleehan niitä lähtöjä. Ja minä hoidan käytännössä kaikki kuskaukset itse, toisinaan mies pääsee hakemaan lapsia harkoista.

Lähes kaikki harrastukset olisivat pyöräilymatkan päässä 1,5-3 km, mutta eihän se pyöräilykausi täällä Suomessa kestä kuin toukokuusta syyskuuhun. Eli käytännössä kaksi kuukautta vuodessa (kun kesällä harkat on tauolla). Ja kun harkat loppuvat usein klo 20, niin eipä tuota 1,5 km:n matkaakaan viitsi lapsella kävelyttää pimeänä talvipäivänä.

Mutta ihanaa se on kun lapset harrastavat! Itse pääsen samalla irti kotiympyröistä ja liikkumaan itsekin. Tai samalla voi käydä kaupassa, shoppailemassa tai hoitamassa muita asioita. Ja tiukan paikan tullen kimppakyytejäkin, mutta eipä kaikista harrastuksista ole samaan suuntaan tulijoita.

missä vaan, ja mitään säännöllisyyttä ei elämässä ole:D

Vierailija
10/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla 5treenit viikossa, joissa mies lähes aina mukana. Joskus harvoin saatan viedä, jos mies ei ehdi. Lisäksi pelit joka viikko ja välillä turnauksia. Mies käy kaikki pelit joihin vain pääsee, minä käyn katsomassa kotipelit.

Keskimmäisellä 5treenit viikossa, johon minä lähinnä kuskaan. Kimppakyydit ei mahdollista, koska samasta suunnasta ei tule muita samoihin treeneihin. Lisäksi kisat kerran kuussa, joissa jompi kumpi vanhemmista aina mukana.

Nuorimmalla 3treenit viikossa, jonne kuskataan kaverin kanssa ja käydään sinä aikana itse kuntoilemassa. Nämä nuorimman treenit on suosikkini;)

Kuskaukset jaksaa koska matkaa yleensä pari kilometriä suuntaansa, eli aikaa ei mene älyttömästi. Lisäksi treenit kestävät n.2h, joten kotona ehtii hyvin olla välissä. Vanhimman harrastus on miehen omaa aikaa muiden isien kanssa ja nuorimman harrastus äidin omaa kuntoiluaikaa. Pahimmat ajat on kun kisat ja turnaukset osuu päällekkäin...

Vierailija
11/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään, koska hänellä on kehitysvamma. Toinen harrastaa kilpauintia ja uimahyppyä. Katson jokaiset treenit ja nautin poikani taitavuudesta. Oikein odotetaan kilpailumatkoja ja päästään hotelliin lomalle. Olen myös luvannut rasvata pojan, jos hän vain jaksaa uida. Annan kaiken tuen pojalle ja ehkä hän on joskus Jani Sievinen. Poika tietää että äiti tukee ja valmentajat arvostaa, kun lapselle se tuki on tärkeää.

Vierailija
12/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on esim. musiikkiopistossa kolme lasta, joilla on viikottain soittotunnit ja teoriat, joihin on kuskattava ihan yhtä lasta kerrallaan. Orkesteriin voisi kai jotain kimppakyytiä suunnitella, mutta kukaan orkesterilaisista ei asu täällä kaupungiosassa.

Vierailija
13/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhimmalla 5treenit viikossa, joissa mies lähes aina mukana. Joskus harvoin saatan viedä, jos mies ei ehdi. Lisäksi pelit joka viikko ja välillä turnauksia. Mies käy kaikki pelit joihin vain pääsee, minä käyn katsomassa kotipelit.

Keskimmäisellä 5treenit viikossa, johon minä lähinnä kuskaan. Kimppakyydit ei mahdollista, koska samasta suunnasta ei tule muita samoihin treeneihin. Lisäksi kisat kerran kuussa, joissa jompi kumpi vanhemmista aina mukana.

Nuorimmalla 3treenit viikossa, jonne kuskataan kaverin kanssa ja käydään sinä aikana itse kuntoilemassa. Nämä nuorimman treenit on suosikkini;)

Kuskaukset jaksaa koska matkaa yleensä pari kilometriä suuntaansa, eli aikaa ei mene älyttömästi. Lisäksi treenit kestävät n.2h, joten kotona ehtii hyvin olla välissä. Vanhimman harrastus on miehen omaa aikaa muiden isien kanssa ja nuorimman harrastus äidin omaa kuntoiluaikaa. Pahimmat ajat on kun kisat ja turnaukset osuu päällekkäin...

Yhtenä aamuna vanhin kuljetetaan koulun viereen lajitreeneihin ja muutamana päivänä haetaan koulusta. Lisäksi heitetään/haetaan joskus luistelemaan tai kavereille. Toista lasta taas heitetään/haetaan joskus nuorisotiloista tai kaupungilla. Nuorinta myös viedään tai haetaan kavereilta, jotka eivät ole ihan vieressä (yli 500m matkaa).

Eli sellaiset vajaa 5kuskausta tulee lisäksi viikossa yleensä lisää harrastuskustausten lisäksi. Ja uskomatonta kyllä asutaan reilu 1km kaupungin ydinkeskustasta...

Vierailija
14/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mut ainiin, eihän meillä onneks oo varaa panna noita useamman kerran viikossa harrastuksiin. Ongelma poistunut :-D

Vierailija
15/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä hyötyä ja iloa siitä on, että kuskaat lapsia harrastuksiin.

lapset nauttivat

harrastukset kehittävät heitä

voit jutella päivän kuulumisia automatkalla

koet olevasi hyödyllinen

ja loppujen lopuksi, nuo vuodet, jolloin lapset tarvitsevat sinua, menevät aika nopeasti ohi. Kenties sitten kiikkustuolissa vanhana tulet vielä kaipaamaan näitä vuosia. Ota siis niistä kaikki ilo irti! Lapsetkin nauttivat enemmän iloisesta äidistä :)

Vierailija
16/16 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheitä joissa on viisi poikaa ja kaikki pelaavat jääkiekkoa. kaikilla tapahtumia 4-6 kertaa viikossa. Huhhuh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän