Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaukomatkailijoita rv 20+? Esim. Thaimaa?

06.12.2005 |

Mitä mieltä, lähtisittekö vähän kaukaisempaan kohteeseen toisella kolmanneksella? En siis tarkoita Teneriffoja ja muita vastaavia, vaan lähinnä Thaimaata, Karibiaa jne?

Meillä on harkinnassa reissu alkuvuodesta jonnekin lämpimään ja koska kokemuksesta tiedetään, ettei tammikuussa Kanarialla välttis ole lämmin, olisi ainoat vaihtoehdot vähän kauempana...

Itse olen matkustanut Teneriffalla rv 27 ja hyvin meni.

Kokemuksia, mielipiteitä, kiitti!

sitruska rv 9+3

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viime keväänä Thaimaassa ja en silloin vielä ollut raskaana. Thaimaassa olisi hyvä olla voimassa Twinrix-rokote A- ja B-hepatiittia vastaan. Rokotetaan 3 kertaa puolen vuoden sisällä. Paikkana Thaimaa aivan ihana ja jos syö " puhtaissa ravintoloissa" niin ruokamyrkytyksen riski on varmaan aika pieni. Itselläni ei ollut 2 viikon matkalla mitään vaivoja, mutta miehelläni oli 1 päivän mahatauti (tuli jostain ruuasta) ja nielutulehdus, joka tuli kun olimme snorklaamassa. Lääkäripalvelu oli Hua Hinissä kyllä ensiluokkaista. Lisäksi kannattaa välttää myös malaria-alueita. Lomakohteet alueina on ihan turvallisia, mutta jos menee esim. Kwai-joen retkelle jossa yövytään kelluvassa hotellissa Kwai-joella, niin se paikka on ilmeisesti jo malaria-aluetta. (Olimme itse sellaisella retkellä).

Ihan suoraa vastausta ja neuvoa en osaa sanoa, että olisiko hyvä lähteä. Jos sinulla on nuo rokotukset voimassa ja syöt vain tosi siisteissä paikoissa ja vältät riskiruokia ym. niin voisit lähteäkin! Toivottavasti nämä kirjoitukset helpottavat päätöksen tekoasi!!! Me siirsimme raskaaksi tulon yritystä juuri tuon matkan takia viime keväänä. Osin myös siitä syystä että sain nauttia siideristäkin matkalla ja ottaa muutenkin rennosti. Sinun raskaus on tosin kyllä jo hyvässä vauhdissa, minulla se olisi ollut silloin vasta tosi alussa. Muista kysyä myös neuvolan mielipidettä.

Hyviä vointeja sinulle!!!

Nasu-äiti rv tasan 29

Vierailija
2/10 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ollutkin Thaimaassa. Mutta olin raskausviikot 15+-19+.

Mulla ei ollut tosiaan minkäänlaista rokotusta silloin enään voimassa mutta sain A-hepatiitti gammagluboliinin, eli se antaa n. 3 kk suojaauksen A-hepatiittia vastaan muttei ole rokotus. Itse söin ravintoloissaja huolehdin käsihygieniasta hyvin ja mulle ei tullut mitään.

Lentosukat on hyvä olla jalassa lentäessä ja muitsaa riittävän jaloittelun ja nilkkojen pyörityksen niin ei tule sitte lennon aikan tulppiakaan.

Phuketissa on 2 hyvää kansainvälistä sairaalaa joten jos sinne päin matkaatte voit olla rauhallisin mielin -> Bangkok International Hospital ja Phuket International Hospital. Tuo Phuketin sairaala on parempi lapsille -> erikoistuneita lastenlääkäreitä ja tuo Bangkokin sairaala on enemmän aikuisille suunnattu.

Miettikää omalta kohdaltanne paras ratkaisunne ja mukavaa matkaa jos päädytte matkaan :)

Jos jotakin kysyttävää, kysy ihmeessä lisää :)

Marieela 11+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vasta pääsin niitä lueskelemaan.

Minulla on voimassa kaikki mahdolliset rokotukset taannoisen 3kk kestäneen Sri Lankan reissun jäljiltä, joten niistä ei tarvitsisi huolehtia.

Olisin kysellyt vielä Thaimaan kohteista lisää: mikä paras ja miksi? Ja sitten jos joku tietäisi DUBAISTA jotakin kertoa, olisi sekin kiva! Olemme harkinneet myös Dubaita, sillä siellä lämpötila on alkuvuodesta jo reilusti 20c yläpuolella.

Kiitti!

Vierailija
4/10 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana ollessa sinne lähtisi. Ihana paikkahan se on, mutta entä tosiaan kaikkien tautien kanssa, miten sitä itsensä kanssa sitten eläisi, jos vauvakin saisi jonkun tartunnan?

Molemmilla kerroilla olemme miehen kanssa olleet muutaman päivän vatsataudissa ilman suurempia pöpöjä, mutta raskaana ollessa en moisia riskejä haluaisi ottaa.

Vierailija
5/10 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut kaksi kertaa Thaimaassa, molemmilla kerroilla raskaana. Ensimmäinen reissu oli 2003 keväällä rv 18 Koh Samuilla ja Bangkokissa ja kaikki meni loistavasti. Lentosukat lennolle mukaan ja muistaa juoda koko loman kunnolla vettä. Lisäksi pyysin ensimmäisellä matkalla käytäväpaikan lennolle, jotta vessassa käynti olisi helpompaa. Toinen matka oli elokuussa, jolloin oli rv10 menossa. Tuolloin olimme omatoimimatkalla Koh Changilla sekä jälleen Bangkokissa. Pahoinvoinnin vuoksi matka oli rankempi, mutta ilma oli " lempeämpi" . Mukanamme matkusti myös 2-vuotias esikoinen. Tuolloin on menossa sadekausi, mutta onneksemme lomalla ei satanut kuin yhtenä päivänä (olimme kaksi viikkoa). Oma mielipiteeni on, että raskaana voi hyvin matkustaa jos raskaus on sujunut ongelmitta. Ensimmäisessä raskaudessa kävin kerran kuukaudessa Moskovassakin työmatkalla aina rv 28 asti. Olennaista on kuitenkin muistaa hygienia ja mennä lomalla oman voinnin mukaan. Ja tietenkin kuten muutkin jo mainitsivat rokotukset kannattaa hoitaa kuntoon.

Lomakohteiksi voin suositella lämmöllä molempia, Samuita ja Changia. Ovat hieman erilaisia keskenään, Koh Chang ainakin low seasonina oli kiva perhelomakohde. Lähdimme lepolomalle, ja sitä todellakin saimme. Samui on taas hieman vauhdikkaampi ja palveluita on paremmin tarjolla. Bangkok raskaana onkin sitten oma kokemuksensa, mutta jos turvotus ei vaivaa ja yleiskunto on ok, ei sitäkään kannata raskauden takia skipata. Omasta mielestäni matkustaminen kannattaa aina :)

Vierailija
6/10 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kokemusta vielä, mutta jouluna ollaan lähdössä juuri dubaihin. meillä oli toinenkin matka varauksessa (pohjois-thaikut), mutta päädyttiin dubaihin, sillä lentomatka lyhyt (+ tarpeeksi lämmintä, hyvät golfkentät, ja asiantunteva hoito saatavilla jos tarvii - pohjois-t:n matkalla olisi ollut laosin jokiretkiä yms. jooita ei varmaan olisi jaksanut).

mulla ei ole ollut mitään ongelmia ja jumppiinkin pääsen mukavasti, joten uskon että täältä saaduilla vinkeillä (tukisukat, lennoilla jaloittelu, veden juonti, lepääminen, maitohappobakteerit yms.) ja kotimaata tarkemmalla syömisellä ei tuu ongelmia.

mukavaa matkaa minne menettekin:)

Caddie, nyt rv 26+1

Vierailija
7/10 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phuketin saarelta löytyy myös menevämpiäkin paikkoja ostosparatiiseja. Tuk tukilla kätevästi ja huokealla. Eikä ilmastoidut taksitkaan maksa mitää ;) Pattyaja on mukava ja vilkas paikka mutta siellä meri on aikas likainen ja muutoinkin aika kulunut lookki alueella :/

Dubaissa olen käyny 2 kertaa enkä siitäkään juuri miinuksia löydä :)

Ainoa ehkä et Dubai on hieman kallis paikka, vaikkei siinä massa veroja maksetakkaan ;) Mutta siellä tosiaan on kaikki hienoa ja viimisen päälle juttu. Luultavasti parempaa kuin SUomessa -> siellä ei ole rikollisia eikä muitakaan epäjuttuja. Rangaistukset aika kovia jos jotain teksivät ;/

Emmakaisa vai miten menikään nikki. Olipas hieman syyllistävä kommentti sulta :((. Jos et matkustaisi, niin se tietenkin on sinun asiasi. Mutta me kaikki emme ajattele kuten sinä ja siksi musta ei ole kovin aikuista syyllistää erilailla eläviä ihmisiä. Me kun kaikki olemme erilaisia ;)

Vierailija
8/10 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme perheen kanssa Thaimaassa neljä vuotta sitten jouluna, odotin nuorimmaista, joka syntyi sitten huhtikuun alussa. Elikkäs aika ison massun kanssa siellä hyörin. Mutta kaikki meni paremmin kuin hyvin! Olin ainoa, jolla ei edes jalat turvonneet lentokoneessa :o) Söin ainoastaan hyvin kypsennettyä ruokaa ja vältin raakoja vihanneksia, maitotuotteita, ym. En kärsinyt edes vatsavaivoista kahden viikon aikana. Siis kyllä voit matkustaa aivan huoletta!

Nyt odotan kolmattamme (rv 6+1) ja maanantaina ollaan lähdössä Thaimaahan!

Vierailija
9/10 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistathan ap:n kysymyksen: Mitä mieltä, lähtisittekö vähän kaukaisempaan kohteeseen toisella kolmanneksella? En siis tarkoita Teneriffoja ja muita vastaavia, vaan lähinnä Thaimaata, Karibiaa jne?

Vastasin vain, mitä mieltä itse olen, kun kerran kysyttiin. Matkustaminen on ihanaa ja erityisesti Thaimaa, mutta tautiriskin takia jättäisin itse Thaimaan raskaana väliin. Tietenkin olemme erilaisia, ja kukin tekee niin kuin parhaaksi näkee;) Itse olen raskaana ollessana (rv 16) ollut vain Euroopan kohteissa, joissa esim. hygieniataso on Suomea vastaava.

T. Emmakaisa

10/10 |
12.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tokaa odottaessa lähdetään Texasiin rv32+, kun aloitan varhennetun äippiksen. Eli jos multa kysytään, niin kyllä lähtisin reissuun..;)