Onko teistä liikaa, jos pph kerhoilee lapsiryhmineen 3krt/vko?
Mietin vain, onko toivottavaakaan että pph haahuilee kerhoissa hoitolapsineen niin usein?
Kommentit (10)
oli kahdesti viikossa, ja kyllä pph:t siellä kävivät, kuten kotiäiditkin, ihan siis ok, vai olisiko parempi, etteivät siellä käy, missä muutkin?
Minusta on. Riippuu varmaan vähän lasten iästäkin, mutta itse pyysin rajoittamaan kerhoilut kotona olevalta hoitajaltamme yhteen kertaan per viikko. Menee liian rauhattomaksi menoksi tuollainen poukkoilu. Lapset meillä 2-, 3- ja 4-vuotiaat. Nelivuotias kävi omassa ryhmässään kerran viikossa srk-kerhossa lisäksi.
perhepäivähoitaja varmasti kaipaa aikuiskontakteja. Kuitenkin perhepäivähoitaja sitoutuu noudattamaan varhaiskasvatuksen tavoitteita ja niissä on kirjattu virallinen liikuntasuositus. En tiedä tuleeko se täyteen, jos ulkoilu jää pois.
Toisaalta liikuntaa nyt saa kehitettyä aika helposti mistä tahansa , pienten lasten kanssa.
Me käydään kerhossa 2-4kertaa/kk. meillä tosin matkaa kerholle n.3km joten jos lähempänä asuttaisiin niin saattaisi tulla useamminkin käytyä.
Aika yksinäistäh hommaahan tämä on joten kiva välillä saada aikuis seuraa.
Päiväkotihan on yhtä kerhoilua kaikki päivät.
t.pph
Ei ole tarkoitus että pph nostaa palkkaa ja samaan aikaan vie lapset muiden kaitsettaviksi.
Ei ole tarkoitus että pph nostaa palkkaa ja samaan aikaan vie lapset muiden kaitsettaviksi.
vähennetä:D
Mutta tuskin ap. edes tarkoitti, että lapset ovat kerhossa, vaan hoitaja käy perhekerhoissa.
Itse pidin kyllä oikein mukavana asiana, että hoitaja vei lapsemme seurakunnan kerhoon.
Tuntuu, että vanhemmilta ei kysymälläkään saa mitään näkemyksiä siitä, mitä he toivovat. Mutta selän takana marmatetaan koko kylälle. Kun se yksi ei koskaan vie minnekään ja se toinen taas vie ihan liikaa! Teet niin tai näin, aina on huonosti.
Pitäisi myös muistaa, että pph:lla on hoidossa useampia lapsia ja asiakkaina monta perhettä - jotka voivat kaikki painottaa ja arvostaa eri asioita. Se on sitten yhtä tasapainottelua.
T. Yksi pph, jonka hoitolapset muuten nukkuvat nyt kaikki
Mietin vain, onko toivottavaakaan että pph haahuilee kerhoissa hoitolapsineen niin usein?
Kyllä mä kotiäitinä ainakin yritin aina järkkäillä aamupäiviksi jotain tekemistä. Lapsilla oli kerhoja 2-3krt/vko ja siihen päälle muskari kerran viikossa.
Tosin 3 kertaa viemässä tai hakemassa lapsia ja vain kahdesti itse perhekerhoilemassa koko porukan kanssa.
Minusta se on hienoa. Ulkoilut voi järjetää vaikka illalla, jos niistä on huolissaan. Tosin eipä ne päiväkotilasten vanhemmatkaan lasten kanssa ulkona ole, vaikka lapset olisi olleet koko päivän sisällä esim. teatteriesityksen takia tai siksi, että hoitajista on pulaa.
Kerhoaika ei ole pph:lle vapaata vaan työtä. Vain kotiäitien lapset ovat perhekerhossa muiden äitien vastuulla, pph on hoitolapsista vastuussa.
jos se on aina aamupäivisin, ja ulkoilu jää pois.
Toki voit kysyä häneltä, josko kävisi vaikka vain kerran viikossa.