Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kriisi, kun kaupassa ei kysytty eilen papereita! Olen jo 38, mutta

Vierailija
09.01.2013 |

olisiha tuo ollut mukavaa, kun olisi luultu 10 vuotta nuoremmaksi. :)

Mistä ne tekevät päätelmiä asiakkaan iästä? Minulla oli ainakin eilen päällä melko tätimäiset työvaatteet. Kasvoiltani en näytä ainakaan ikäistäni vanhemmalta.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiha tuo ollut mukavaa, kun olisi luultu 10 vuotta nuoremmaksi. :)

Mistä ne tekevät päätelmiä asiakkaan iästä? Minulla oli ainakin eilen päällä melko tätimäiset työvaatteet. Kasvoiltani en näytä ainakaan ikäistäni vanhemmalta.

Asialliset aikuisen ihmisen työvaatteet ja kampaus tekevät sen ettei helposti luulla kovin nuoreksi. Esim. minulta tuskin todellakaan kysyttäisiin papereita kun menen jakkupuvussa ja nutturassa kauppaan mutta jos menen farkuissa, hupparissa ja pipo päässä niin kysytään vaikka ikää on 38, kyseltiin siis välillä aina ennen tätä 30-v ohjeistustakin.

Vierailija
2/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 18v, eikä minulta kysytty eilen papereita. Kumpi nyt sitten on parempi :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tasan tarkkaan näytän alle kolmekymppiselle.

Joten älkää huolehtiko yli-ikäiset jos ei teiltä papereita kysytä :)

Vierailija
4/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

häneltä kysytä papereita,kun hän ostaa jotain mikä on ollut luvallista hänelle jo 20 vuotta! 20 vuotta, mieti vähän.

Hullu maailma.

Vierailija
5/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain tupakkani ihan papereita näyttämättä. Tai sitten kassa muisti minut, kun käyn lähes joka päivä siellä.

Vierailija
6/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka juonut en ole aikoihin. Mutta jos vaikka kysyisivät papereita ;)

N36

Vierailija
7/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kans 38v, eikä alkossa kyselty papereita kun hain miehelle pullon. Naapurin samanikäiseltä rouvalta oli kysytty, eikä ollut ajokorttia niin jäi ostokset tekemättä, mutta oli silti iloinen kun luultiin niin nuoreksi... tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
8/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen kans 38v, eikä alkossa kyselty papereita kun hain miehelle pullon. Naapurin samanikäiseltä rouvalta oli kysytty, eikä ollut ajokorttia niin jäi ostokset tekemättä, mutta oli silti iloinen kun luultiin niin nuoreksi... tasan ei käy onnen lahjat.

systeemissä, jossa kaikilta alle 30-vuotiailta näyttäviltä kysytään paperit. Multa kysyttiin eilen. Olen kohta 35-vuotias, pukeuduin ihan iänmukaisesti (mitä se nyt sitten onkaan) ja ostelin keski-ikäisen perheenäidin ostoksia. Ihmettelin kyllä vähän... =)

Vierailija
9/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullekin kieltämättä nousi hymy huulille kun Alkossa kysyivät papereita. Olen 32v. :)

Vierailija
10/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kauppa on hyvin vastuullinen ikäraja-asioissa ja siksi heille pitäisi myöntää oikeus myydä A-olutta ja viiniä.

Alkossa on jo valmiiksi paremmin toimiva ikärajakontrolli sekä oikeus myydä kyseisiä tuotteita, joten he eivät ole tässä mukana. Alkon kysymisraja on 23 v tai 25.

Vierailija
11/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin on kysytty jo ennen uudistusta aina.

Vierailija
12/12 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta olen sileänaamainen ja moni on muuten luullut minua alle 30v. Ehkä sitten ovat vain valahdelleet tai halunneet imarrella. Kaupan kassalla sen totuuden sitten "kuulee" :(