Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvoja työhaastatteluun

Vierailija
09.01.2013 |

Olen menossa monen vuoden sairastamisen jälkeen työhaastatteluun, ja olen todella hermostunut. Hyviä neuvoja otetaan vastaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro sairaslomasta, jos ei siitä kysytä. Mieti etukäteen LYHYT vastaus, jossa korostat, että olet toipunut täysin. Älä ala selitellä. Harjoittele vaikka peilin edessä.

Hyvin se menee!

Totuus on, että en ole toipunut täysin. En todennäköisesti toivu täysin koskaan, mutta olen kuntoutunut kovalla työllä riittävästi, joten pystyisin mielestäni tekemään töitä. Näin ei kuitenkaan voi varmaan sanoa?

Kiitos tsempistä. Olen hieman ruosteessa.

Vierailija
2/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

<a href="http://www.adecco.fi/fi-FI/tyonhakijalle/career_up/Pages/tyohaastattelu…" alt="http://www.adecco.fi/fi-FI/tyonhakijalle/career_up/Pages/tyohaastattelu…">http://www.adecco.fi/fi-FI/tyonhakijalle/career_up/Pages/tyohaastattelu…;

Käypä esim. tuolla. Siitä vasemmasta palkista löytää muutakin hyödyllistä luettavaa. :)

Tsemppiä haastatteluun!

Kiitos paljon linkistä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki etukäteen tietoa yrityksestä/alasta, jotta osaat vastata kysymyksiin / esittää itse kysymyksiä.

Pukeudu vaatteisiin, joissa voisit mennä myös töihin ja joissa tunnet olosi mukavaksi. Huolehdi, että olet suihkunraikas ja hiukset kammattuna! Vältä räikeää meikkiä, voimakasta hajuvettä jne.

Ole ajoissa paikalla. Muista ottaa todistukset mukaan.

Kstso silmiin haastattelijaa, jolle puhut. Älä kuitenkaan tuijota liikaa ;).

Muista, että haastattelijakin on vain ihminen. On luonnollista jännittää, eikä haittaa, vaikka jotakin vastausta joutuisi hiukan miettimään. Netistä googlaamalla löytyy ylesimpiä työhaastattelukysymyksiä. Niihin kannattaa miettiä vastauksia jo etukäteen.

Vierailija
4/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastaat?

Rehellisesti jos vastaisin, niin sanoisin, että olen

keskittynyt kuntoutumiseen. Mutta todennäköisesti en voi sanoa työhaastattelussa noin...

Vierailija
5/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kerro sairaslomasta, jos ei siitä kysytä. Mieti etukäteen LYHYT vastaus, jossa korostat, että olet toipunut täysin. Älä ala selitellä. Harjoittele vaikka peilin edessä.

Hyvin se menee!

Totuus on, että en ole toipunut täysin. En todennäköisesti toivu täysin koskaan, mutta olen kuntoutunut kovalla työllä riittävästi, joten pystyisin mielestäni tekemään töitä. Näin ei kuitenkaan voi varmaan sanoa?

Kiitos tsempistä. Olen hieman ruosteessa.

Sano, että nyt kaikki on hyvin. Ei tarvi alkaa ruotimaan millään tavalla. Ja muista, että älä tuo asiaa itse esiin ollenkaan, jos kysyvät niin kysyvät. En kyllä edes kysy, ei multa ole tollasia "katkoksia" työssäkäynnissä kysytty, enkä mä niitä CV:ssä selitä. Mulla on ihan perus työttömyyttä ja sitä on paljon nykyään.

Vierailija
6/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lähes kukaan tällä palstalla ei käy töissä.

Vierailija
7/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska lähes kukaan tällä palstalla ei käy töissä.

Ovat jo töissä missä tienaavat vähintään 5000 euroa kuussa.

Vierailija
8/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tällä hetkellä niin paniikissa, että harkitsen koko haastattelun perumista. Vaatteiden ostaminen oli hyvä vinkki, kävin koko vaatekaapin läpi enkä löytänyt sieltä mitään päällepantavaa. Eniten ehkä hermostuttaa, että olenko velvollinen vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin terveydentilastani vai pitääkö minun kertoa asiasta itse? En puhu mielelläni sairastumisestani ja se on edelleen minulle kova paikka.

ap

Vierailija
9/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin se menee!

Vierailija
10/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.adecco.fi/fi-FI/tyonhakijalle/career_up/Pages/tyohaastattelu…

Käypä esim. tuolla. Siitä vasemmasta palkista löytää muutakin hyödyllistä luettavaa. :)

Tsemppiä haastatteluun!

Vierailija
11/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastaat?

Vierailija
12/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehtelet työhönottajalle, petät myös itseäsi. Tuskin viihtyisit ja pärjäisit työssä, johon pääsit kehumalla sellaista osaamista, jota sinulla ei oikeasti ole.

Jos sinulta esim. kysytään, osaatko käyttää DixDax-ohjelmistoja, sano rehellisesti että et ole käyttänyt mutta olet valmis opettelemaan.

Vierailija
13/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valehtelet työhönottajalle, petät myös itseäsi. Tuskin viihtyisit ja pärjäisit työssä, johon pääsit kehumalla sellaista osaamista, jota sinulla ei oikeasti ole.

Jos sinulta esim. kysytään, osaatko käyttää DixDax-ohjelmistoja, sano rehellisesti että et ole käyttänyt mutta olet valmis opettelemaan.

Kaikkea ei kannata kuitenkaan kertoa.

Vierailija
14/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat vahvuutesi? Entä heikkoutesi?

Vierailija
15/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se antaa myös itsevarmuutta. Käy kampaajalla ja osta uudet, siistit vaatteet. Huolittele kynnet ja kädet. Harjoittele puheenvuorojasi etukäteen. Kuten joku jo sanoi, mieti vastauksia yleisimpiin haastattelukysymyksiin. "Miksi meidän kannattaisi palkata juuri sinut? Mitä annettavaa sinulla olisi yrityksellemme? Onko sinulla jotain kysyttävää meiltä?"

Vierailija
16/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voit ne joissain tapauksissa kääntää vahvuuksiski tai niin, ettei niistä siinä kyseisessä tehtävässä ole haittaa.

Vierailija
17/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei riitä, niin siinä tapauksessa se paikka ei olisi sinulle ollut muutenkaan sopiva.

En nyt tiedä, olenko oikea henkilö antamaan neuvoja, vaikka olen käytännöllisesti katsoen ammattilainen työhaastatteluissa - mutta edelleen työtön.

Älä kompastu kiusallisiin ja asiattomiin kysymyksiin tyyliin "mikä on kuppikokosi" tai "aiotko tehdä lapsia". Ei haastattelija aina odota sinun vastaavan niihin vaan pikemminkin haluaa tietää, miten niihin suhtaudut. Häkellytkö, säikähdätkö, nauratko ääneen vai pyydätkö vain esittämään seuraavan kysymyksen.