Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lahduttaja ei syö normaalia kotiruokaa vaan jotain nutrilettiä??

Vierailija
09.01.2013 |

Minusta siinä ei ole päätä ei häntää koko touhussa! Miten/mitä ajattelette syövänne nutrauksen jälkeen? Eli silloin kun pitäisi saada paino pysymään alhaalla? Kyllähän laihdutus on helppoa, mutta entäs siellä normaalipainossa pysyminen?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka haluavat pudottaa painoa nopeasti. Sitten näläntunnekin vähenee, ja lotraamisen jälkeen syövät sitten vähemmän ja luultavasti kevyemminkin.

Vierailija
2/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin nutraamalla 10 kg 1,5 vuotta sitten, eikä ole tullut takaisin. Siitä saa oikein hyvän alkusysäyksen laihdutukselle. Itselläni ongelmat olivat liian suuret annoskoot, ei niinkään ruoan laatu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla siis paino on pysynyt pois sen jälkeen.

Syyt miksi minä päädyin VLCD-dieettiin. Olin yrittänyt useita kertoja maltillisempia laihdutuskuureja, mutta joko turhautunut hitaaseen etenemiseen ja lyönyt jossain vaiheessa lössiksi ja lihonut takaisin sen vähän mitä olin siihen mennessä onnistunut laihtumaan, tai sitten ruoka- ja juomariippuvuuteni sabotoivat kuurin. Söin liikaa ainakin leipää, juustoa ja olutta, niitä meni oikein ahmimistyyliin pakkomielteenomaisesti varsinkin jos töissä oli stressiä.

Nutrilett tarjosi pakkokatkaisun ruoka- ja kaljariippuvuudelle, mikä oli sen tärkein hyöty. Tämän katkaisun jälkeen oli erittäin helppo kohtuullistaa näiden käyttö eikä riippuvuus ole palannut, ei mulla ole enää minkäänlaista himoa syödä vaikka 4 leipää tai 200 g juustopalaa tai kuutta olutta stressi- tai tylsyyslääkkeeksi.

Toiseksi, ketoositila, johon keho menee VLCD-dieetillä, auttaa laihdutuksessa tosi paljon, koska se vie nälän pois ja tuo hyvän olon. Tavallisella kohtuullisten miinuskalorien kuurilla mulla oli jatkuvasti lievästi ikävä olo: nälätti, paleli, huimasi, päätä särki. Ja tätä olisi pitänyt jaksaa kuukausia ja kuukausia päästäkseen tavoitepainoon. Se oli vaikeaa. Mulle sopi paljon paremmin se että rykäisen ne kilot alas pikavauhtia ja vielä ketoosin avittamana, eli tuntematta nälkää tai huonoa oloa muuta kuin ensimmäisenä muutamana päivänä.

Ja se paluu normiruokaan sitten. Se oli ihan helppoa ja ongelmatonta. Aloin tavoitepainon saavutettuani lisätä yhden aterian ruokaa viikossa nutrilett-pussin tilalle. Eli ekalla viikolla söin vain aamiaisen ja nutrilettia, sitten seuraavalla aamiaisen, lounaan ja nutrilettia, ja sitten jätin nutrit pois ja söin 3 ateriaa tavallista ruokaa. Minulla ei koskaan ollut ongelma etten osaisi syödä terveellisesti, söin nimittäin pääosin lihavanakin niin, mutta nuo tunnesyömiset ja juomiset tuhosivat perusteiltaan terveellsien kasvispitoisen ruokavalion. Ja kun ruoka- ja kaljariippuvuus katkesi, niin ei mitään ongelmaa pysyä 53 kilon painossa mihin nutraamalla pääsin.

Vierailija
4/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkimullehetinyt-uusavuttomille muokattu dieetti, jossa ei omaa ajattelukykyä tai viitseliäisyyttä tarvitse käyttää. Samalla liikuntaa vieroksuvat voivat mahdollisimman helposti poistaa nestettä ja keventyä. Helppoa, niin kuin kaiken tänä päivänä tulee ollakin!

Vierailija
5/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkimullehetinyt-uusavuttomille muokattu dieetti, jossa ei omaa ajattelukykyä tai viitseliäisyyttä tarvitse käyttää. Samalla liikuntaa vieroksuvat voivat mahdollisimman helposti poistaa nestettä ja keventyä. Helppoa, niin kuin kaiken tänä päivänä tulee ollakin!

onneksi on tällaisia nopeita keinoja!

Vierailija
6/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo valmisteet on huijausta ja vaikutus lakkaa heti kun palaa normaaliin ruokavalioon

Meillä syödään normaalisti ja nautitaan elämästä normipainoisina

Vierailija
7/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo valmisteet on huijausta ja vaikutus lakkaa heti kun palaa normaaliin ruokavalioon

Jos joskus tulee tarve, niin testaa edes.

t. -20kg jo kolmatta vuotta, eikä kiloakaan ole tullut takas.

Vierailija
8/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään normaalisti ja nautitaan elämästä normipainoisina

Ne eivät perustu mihinkään sen kummempaan kuin siihen että niissä on erittäni vähän kaloreita, ja kuitenkin lisättynä kaikki elimistölle välttämättömät ravinteet. Ei ole mitään huijausta että syömällä vain 550 kcal / päivä laihtuu. VLCD-valmisteita käytetään myös sairaaloiden painonhallintaryhmissä, on ihan virallisen terveydenhuollon hyväksymäkin laihdutusmenetelmä.

Mutta tottta kai on selvää että kalorinalennus "vaikuttaa" vain sen aikaa kun sitä harrastetaan. Ei toki nutrilett-kuuri jotenkin mystisesti tee loppuiäksi immuuniksi lihomiselle. Jos palaa vanhoihin lihavan ihmisen ruokatapoihin niin toki siten painokin palaa. Mutta idea ei ole palata niihin vaan kevyempiin. Se vaan joskus on helpompi rykäistä se paino alas pikakuurilla ja sitten jatkaa riittävän kevyellä ruoalla että paino pysyy siinä, kuin hitaasti laihduttaa.

En minäkään VLCD-kuuria suosittelisi ensimmäiseksi ratkaisuksi paino-ongelmiin, mutta jos oikeasti on vaikka yrittänyt jo monet dieetit ja aina epäonnistunut, tai paino-ongelma on vakava, niin kyllä ehdottomasti on kokeilemisen arvoinen vaihtoehto.

Vierailija
9/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttamisessa. Ei ole kyse mistään huuhaasta.

Vierailija
10/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän paino tippuu nopeasti ja saa kuitenkin syödä ihan kylläiseksi ja oikeaa ruokaa. Ei mitään keinotekoisia litkuja. Eikös ne vitamiinitkin ole siinä ihan synteettisiä? Eli tehty esim. petrokemiallisista aineista. Syntetisoidut vitamiinit on käsitelty valmistusprosessin aikana esim. vetyperoksidilla. Vitamiinien valmistusprosessin ympäristöhaitat ovat suuria.

Tuollaista jätettä te sitten syötte. Mitähän tuommoiset litkut pitkällä ajalla vaikuttaa kehoonne?

Vierailija
11/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on paljon mistä ottaa. Mutta kyllä se karpillakin vaikeutuu kun lähestytään normaalipainoa. Lisäksi on niin, että karpitkin usein lihovat takaisin ja toinen kerta ei sitten enää toimikaan. Keho menee ilmeisesti ekan kerran kun siirrytään karppaamaan niin sekaisin, ettei se osaa vielä käyttää ketoaineita tms. kunnolla hyväkseen. Seuraavalla kerralla samaa efektiä ei tule ja karppaaja on laihdutuksessaan samalla viivalla kuin muut.

Vierailija
12/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän paino tippuu nopeasti ja saa kuitenkin syödä ihan kylläiseksi ja oikeaa ruokaa. Ei mitään keinotekoisia litkuja. Eikös ne vitamiinitkin ole siinä ihan synteettisiä? Eli tehty esim. petrokemiallisista aineista. Syntetisoidut vitamiinit on käsitelty valmistusprosessin aikana esim. vetyperoksidilla. Vitamiinien valmistusprosessin ympäristöhaitat ovat suuria.

Tuollaista jätettä te sitten syötte. Mitähän tuommoiset litkut pitkällä ajalla vaikuttaa kehoonne?

Minulle se ei kuitenkaan sopinut. Ensinnäkin, en laihtunut sillä lainkaan. Toinen juttu, minulle tuli tukkoinen ja ikävä olo. Aloin tarvita kohtuuttoman paljon unta, pissa ja hiki alkoi haista pahalle, minusta tuli kovin nopeasti väsähtävä pidempikestoisessa rasituksessa. Karppasin 3 kk Antti Heikkilän kirjan Ravinto&Terveys ohjelman mukaisesti.

Minä sitten laihdutin liikakilot pois Nutrilettilla ja sen jälkeen olen syönyt Suomen oloihin sovellettua Välimeren tyylistä ruokavaliota, eli paljon kasviksia, mereneläviä, täysjyväviljaa, oliiviöljyä, mutta vain vähän maitoa, lihaa, voita. On toiminut mulla erinomaisesti, on ollut hyvä energinen olo ja paino on pysynyt siinä mihin sen nutraamalla sain. Mun kroppa vaan tuntuu kaipaavan melko paljon hiilareita, ja tykkäävän kyttyrää paljoista proteiineista.

Vierailija
13/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo olin vuosia kokeillut kaikkea mahdollista.

Karppaus, Painonvartijat, kevennystä yms. Loputon lista.

Nutraus oli ainoa, joka sai katkaisemaan vuosien aikoina kertyneet kilot ja vääristyneet kuvat ruokailusta.

Nutrauksen lisäksi keskutelut lääkärin ja terapeutin ja ravitsemusterapeutin kanssa.

Katkaista kaikki kierre ja aloittaa uusin tiedoin puhtaalta pöydältä.

Vierailija
14/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän paino tippuu nopeasti ja saa kuitenkin syödä ihan kylläiseksi ja oikeaa ruokaa. Ei mitään keinotekoisia litkuja. Eikös ne vitamiinitkin ole siinä ihan synteettisiä? Eli tehty esim. petrokemiallisista aineista. Syntetisoidut vitamiinit on käsitelty valmistusprosessin aikana esim. vetyperoksidilla. Vitamiinien valmistusprosessin ympäristöhaitat ovat suuria. Tuollaista jätettä te sitten syötte. Mitähän tuommoiset litkut pitkällä ajalla vaikuttaa kehoonne?

parin viikon tehokuuri ei kenenkään kroppaa tuhoa. Ja muista, kaikki ei tosiaan välitä lihasta, linsseistä, tofuista tms oikeastaan yhtään, joten ei se karppaus ole kaikille ratkaisu.

Ja mitä väliä, miten kukakin laihduttaa, hitaasti, nopeasti...

Vierailija
15/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200-1500kcal päivässä. Totta on, että laihdutustulos on vaikea pitää, oli sen tehnyt millä menetelmällä tahansa. Olisi opittava koko loppuelämäksi erilainen suhde ruokaan.

Minähän sen tiedän, kun olen painanut enimmiillään yli 110kg

Vierailija
16/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tehoaa yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Onneksi en ole päästänyt itseäni enempää kuin kilon ylipainoiseksi, mutta jos laihdutaisin, haluaisin varmistaa että laihdutan läskiä enkä lihasta.

Vierailija
17/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä tehoaa yhdellä ei välttämättä toimi toisella. Onneksi en ole päästänyt itseäni enempää kuin kilon ylipainoiseksi, mutta jos laihdutaisin, haluaisin varmistaa että laihdutan läskiä enkä lihasta.

Sitä kuulee usein myyttejä, että esimerkiksi karppaamalla tai syömällä muuten paljon proteiinia lihas säilyisi hyvin nopeassakin laihdutuksessa, kun taas nutraamalla katoaisi pikavauhtia. Kuitenkin tutkimuksissa on osoitettu, että lihasmassan osuus menetetystä painosta kasvaa ihan menetelmästä riippumatta suoraan verrannollisesti siihen, kuinka nopeasti laihduttaa. Eli jos laihdutat hitaasti, vain vähän lihasta menee, ja jos laihdutat nopeasti, sitä menee paljon. Vaikka kuinka söisi proteiinia ja karppaisi. Siis näin olettaen että lihasmassaan vaikuttavan liikunnan määrä on sama eri laihduttajilla.

Toisaalta on niinkin, ettei sitä lihaksen menetystä ole mitään syytä pelätä, koska se kyllä tulee vähitellen takaisin sitten kun lopettaa kuurin.

Vierailija
18/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toimiihan nuo alkusysäyksenä. Itse aloitin viikon kitukuurilla. Siitä vasta sain motivaation. Loput kilot lähti kotiruoalla ja liikunnalla, mutta paljon hitaammin kuin alussa. Luulen, että laihdutus olisi loppunut alkuunsa, jos en olisi saanut kunnon tuloksia alussa.

Ja kyllä ne on pysyneet pois, myös ne ensimmäiset vauhdilla pudotetut.

Vierailija
19/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruualla ja muulla järkevällä paino putoaa nopeammin ja halvemmin! No, oma on asiansa mihin rahat lykkää.

(Ostin tosin just itse 6 pussia Nutriletin pasta-annoksia kun olivat tarjouksessa 3 pss/2€, hyvä lounasannos... :P)

Vierailija
20/26 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä menetelmällä kaikki laihtuvat, eikä maksa mitään. Laihdutte nopeammin kuin nutraamalla.

Aivan paskanjauhantaa väittää ettei laihdu, kaikki laihtuu kun ovat syömättä. Kokeilkaa vaikka paastoa, juotte vettä, kasvismehuja, teetä. Pääsette hyvin laihdutuksen alkuun. Ettekä jaksa syödä niin paljon kuin ennen.

Sorry, mun mielestä nuo nutraukset ja muut hömpät on silkkaa rahastusta. Täällä monet kehuu laihtuneensa ja muka pysyneensä hoikkana. IRL en tunne ketään jolla se menisi noin. Toiset laihtuu, toiset ei, äärimmäisen harva pysyy hoikkana. Pitää vaan olla syömättä, that´s it.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi