Mikä ihme siinä on, että jos lähes tyhjällä parkkipaikalla
pysäköit autosi, ajaa seuraava siihen kylkeen kiinni???
Tänään pysäköin autoni työpaikan pihalle ja nousin ulos ottaakseni takapenkin jalkatilasta läppärilaukun. Juuri kun olin avaamassa (kuskin puolen) takaovea, yksi äijä ajaa siihen viereen, siis VIEREEN, jättäen mulle tilaa noin 40 cm. Eli en saanut ovea edes auki sen vertaa että sen laukun olisin sieltä ulos kammennut.
Sanon että voi vee. STN jos pihalla on 500 tyhjää paikkaa, niin miksi se kosla pitää ajaa siihen mun kylkeen kiinni, siis fyysisesti minun kroppani kylkeen kiinni??? En tajua, en.
Kommentit (30)
Parkkipaikalla otetaan miehestä mittaa. Kuka saa autonsa ahtaimpaan läpeen. Kuka saa motitettua kaverin niin, että kaveri joutuu sompaamaan vartin päästäkseen liikkeelle. Parkkipaikalla haastetaan, voitetaan ja hävitään. Ja mikä tärkeintä: parkkipaikalla 5 000 euron romulla voi voittaa 50 000 euron laatuauton.
Kauppakeskuksessa ajan syrjään, että on tilaa purkaa vauva autosta ja koota rattaat. Takas kun tulen niin vieressä on lähes aina joku, vaikka ympärillä on tilaa paljon. Erikoista.
Vapaita paikkoja pilvin pimein ja eukko ajaa ihan mun kylkeen. En saanut lasta takapenkiltä pois, kun ovi ei mahtunut aukeamaan kunnolla. Pyysin häntä siirtämään autoaan hieman (omalla puolellani pylväs) johon hän kilahti, että parkkeeraa autos muualle!! Käsittämätöntä toimintaa.
Tyhjässä kahvilassa. Itse menee nurkkapöytään saadakseen rauhassa jutella ystävän kanssa kuulumisia niin eiköhän joku urpo tule viereiseen pöytään vaikka kaikki muut pöydät vapaana...
eri muoto: kirpparilla kaikki parveilevat saman pöydän ympärillä eli kun saat yhden pysähtymään, säntäävät muut paikalle.
Ravintolassa mielestäsi se paras pöytä on aina varattu tai ainakin likainen. Kun joku on havainnut paikan hyväksi-> seuraava tulija on helposti samaa mieltä.
Kun tekee samoin toisten kanssa, ei tarvitse itse arvioida ja vertailla paikan paremmuutta ja toisaalta olemme vain lauma eläimiä, jotka tykkäävät olla laumassa.
joka puskee läpi tässäkin? Tarkoitan sitä, että asioita tehdään ja jonotetaan järjestyksessä. Siksi kaikki paikat pitää täyttää järjestyksessä, ettei vain väliin jää tyhjää paikkaa ja joku myöhemmin tullut pääsisi ansioitta siihen väliin?!
Tadaa, jos tuo työpaikan urpo olisi jättänyt yhden tai kaksi paikkaa siihen väliin (jolloin hänellä olisi ollut lyhyempi matka sisälle), siis joku myöhemmin tuleva olisi päässyt tuohon. Ja sittenhän joku voisi olettaa että se "joku" olisi tullut ennen häntä töihin. Tadaa, olisiko tämä se logiikka???
Mutta se ei taas päde tuohon kauppakeskuspysäköintiin. Huoh...
ap
ihmettelin samaa, että miksi oi miksi, jos toinen autoilija ei voi olla huomaamatta, että autossani on lastenistuin vasemmalla puolella, niin siihen kylkeen pitää tunkea kiinni. On tarpeeksi hankalaa päästä autoon ja autosta pois ihan aikuisenkin, mutta jos siihen pitää vielä päästä laittamaan pikkulapsi turvaistuimen vöihin - voi itku!
että kun käyn puolityhjässä kaupassa, niin aina joku ryysii tutkimaan juuri samaa tavaraa kuin minä. Yleensä siinä on hyeenana vähintään kaksi eukkoa.
Siis vaikka tonkisin lehmän paskaa niin se olisi koko kaupan kiinnostavin elementti. Olenkin alkanut harhauttaa niitä haaskoja, eli tutkin jotakin todella ankeaa, kun he tulevat siihen, syöksyn salamannopeasti oikeaan kohteeseen :)
kun jättää auto summittain vain johonkin kohtaan.
en tiedä mistä johtuu.
Mutta mitä sitten? Ei minua ainakaan haittaa vieressä olevat autot, vaikka koko muu parkkipaikka olisi tyhjä. Osaan mennä autoon sisälle ja tulla ulos muita naarmuttamatta.
että näin ne paikat tulee täytettyä järkevästi? Eikä jää oudon kokoisia rakoja, joista sitten manataan, etteivät osaa edes parkkeerata?
Markettipysäköinnissä sitten tehdään samoin, vaikka siellä se ei olisi ihan niin tarpeellistakaan...?
Ajattelin vaan, että jos jätetään auto päiväksi parkkiin ja jokainen jättää mihin sattuu, tulee isoja rakoja yms ja vähemmän mahtuu kuin kun parkkeerataan vieretysten järjestyksessä.
että autot ovat suurentuneet ja parkkipaikat ovat liian kapeita nykyisille autoille.
että näin ne paikat tulee täytettyä järkevästi? Eikä jää oudon kokoisia rakoja, joista sitten manataan, etteivät osaa edes parkkeerata? Markettipysäköinnissä sitten tehdään samoin, vaikka siellä se ei olisi ihan niin tarpeellistakaan...? Ajattelin vaan, että jos jätetään auto päiväksi parkkiin ja jokainen jättää mihin sattuu, tulee isoja rakoja yms ja vähemmän mahtuu kuin kun parkkeerataan vieretysten järjestyksessä.
Näitä pysäköintirivejä on täällä kymmeniä ja kaikkien niiden jatkoksi olisi voinut säntillisesti pysäköidä. Siis varmaan parikymmentä riviä, niin miksi pitää juuri siihen missä joku seisoo ja hakee tavaroita? Parin metrin päässä ei olisi ollut ketään...
ap
että näin ne paikat tulee täytettyä järkevästi? Eikä jää oudon kokoisia rakoja, joista sitten manataan, etteivät osaa edes parkkeerata? Markettipysäköinnissä sitten tehdään samoin, vaikka siellä se ei olisi ihan niin tarpeellistakaan...? Ajattelin vaan, että jos jätetään auto päiväksi parkkiin ja jokainen jättää mihin sattuu, tulee isoja rakoja yms ja vähemmän mahtuu kuin kun parkkeerataan vieretysten järjestyksessä.
Näitä pysäköintirivejä on täällä kymmeniä ja kaikkien niiden jatkoksi olisi voinut säntillisesti pysäköidä. Siis varmaan parikymmentä riviä, niin miksi pitää juuri siihen missä joku seisoo ja hakee tavaroita? Parin metrin päässä ei olisi ollut ketään... ap
Maantiellä kiinni takapuskurissa, parkkipaikalla kiinni kyljessä. Nämä autoilijat ymmärtävät, kuinka tärkeää on olla toista lähellä. Se on lämpöä, se on välittämistä.
Menkää johonkin isoon tapahtumaan, jossa liikenteenohjaus. Siellä ihmiset taas yrittää sooloilla eli millään ei saada autoja vierekkäin muuten kuin pakottamalla.
En ole edes ajatellut että se häiritsisi :/
Ja juurikin sen takia, että varsinkaan näin talvella parkkiruutuja ei näy, niin parkkeraamalla toisen auton viereen vältytään niiltä ärsyttäviltä rakosilta, jolloin kaikki tila tulee hyödynnettyä. Toinen on järjestelmällisyys, parkkipaikat täytetään yleisesti ottaen järjestyksessä.
Toki tuossa sinun tapauksessasi ehkä olisinkin voinut parkkeerata johonkin muualle, jos kerta monen moista riviä tyhjää, mutta ota ja tiedä. Välillä menee niin automaattisesti.
Siksi parkkeeraan aina kauas kaupan ovesta keskelle parkkialuetta, sinne ei kovin usein kukaan muu viitsi ajaa vaan ihmiset haluavat pysäköidä lähelle marketin ovea.
Johan se vasta hullulta vaikuttaisi jos laittaisin keskelle ei mitään autoni. Siitä tulee mieleen vain se, että ei osaa pysäköidä kenenkään viereen, on niin huono kuski.
Osaisikohan joku sosiologi tuohon vastata, mitä lie läheisyydenkaipuuta...