Hyvää Itsenäisyyspäivää Joulutähtöset
Kommentit (16)
ihan naatti olo vaikka olen kyllä nukkunut yhtä vesareissua lukuunottamatta, varmaan liiankin sikeästi eikä tahdo herätä.. Oishan ipanat saaneet nukkua pidempäänkin kun puoli seitsemään vaan eihän ne vängällä nuku. Vaan tänään taitaa tulla lastenohjelmia aikasta paljon, pötköttelen vielä.
Ukko oli eilen viihteellä, tai yhden kaverinsa läksiäisissä. Sanoin kun lähti ettei tarvii ihan perskännejä vetää kun eihän sitä koskaan tiedä millon lähtö tulee, olihan tuo sänkyyn asti ainakin päässyt kun on kotiin könynnyt..
Eilen olin navetalla maalaamassa, siitä ei tullut supistuksensupistusta eikä edes selkä kipeeksi.. saunoinkin het kauan illalla mutta kaksi supisusta, siinä kaikki. Tosin saunaan niin usein, ettei sitä meillä ässäksi voi laskea, ruppi niin tottunut löylyihin.
rauhassa tässä elellään odotellen kuudettatoista päivää. Saan mahan heti kipeeksi kun mietinkin. Se on kun vanhenee niin ´rohkeus katoaa.. Niinkun ala-asteella uimahallissa hyppelin viidestä metristä alas vaikka millä tyylillä, nyt en taitaisi edes metristä uskaltaa hypätä...
Esikoisen synnytykseen menin hiukan vihellellen, kyllä sieltä selviää.. Tytön synnytystä odotin innolla, kova revanssihenki päällä että kaikki sujuu hyvin ja jaksan ja osaan olla siellä paremmin kun eka karralla. Nyt sitten en osaa oikein ajatella mitä ajattelisin koko touhusta muuta kun sen, että sattuu...Kun oon tässä vajaan viiden vuoden synnytysten välissä kärsinyt ihan helvetillisiä tuskia eka kierukan takia ja sitten pahenevien endometrioosikipujen niin ei oikein ole pääsyt aikakaan kultaamaan muistoja synnytyspoltoista.. Lekuri lupasi, että saan spinaalipuudutuksen vaikka istukan kanssa on ongelmainen historia, torstaina kun menen kontrollikäynnille niin vaadin sen kirjallisena ettei ole kätilöllä napisemista...
Nyt painun vielä loikoilemaan,
rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille!
suppareita niitä toivoville, olishan hieno saada itsenäisyyspäivä vauva tai parikin jos vaikka Rölli-Peikko pääsisi tositoimiin kun aikasta lupaavalta eilinen viesti kuulosti.
Lahja rv 38+4
Meillä nukuttiin jopa tuonne yli 8.00 ja lastenohjelmia näkyy tulevan niin paljon,että tässähän voi vielä painua sohvanpohjalle=) Mahaan ei kummallisempaa...sitä samaa,jokunen supistus ja menkkatuntemus,ei muuta. Ihanaa kun ulkona on n.10 astetta pakkasta ja puut valkoisena,nyt alkaa tuntumaan joululta/talvelta. Pitäs vaan ottaa ja leipoa jokupäivä pakastimeen torttuja ja pullaa. Kirjottaa joulukortit ja paketoida lahjat. Sitten vois hyvällä omallatunnolla ottaa rennosti jos vaikka joutuu jouluksi sairaalaan. Mutta eipä tänne kummempia...Hyvää Itsenäisyyspäivää kaikille!
mamma03 ja rv 37+5
Huomenia täältäkin. Ihanaa, viikko vaihtui ja tuo 37+0 vaikuttaa jo paljon toiveikkaammalta. Viikon kuluttua vauva olisi jo valmis syntymään, hurjaa. Mutta siis viisi viikkoa tässä vielä kärvistellään, sanokaa minun sanoneeni.
En tiedä, olenko oikeassa, mutta ainakin musta tuntuu, että maha ois jo vähän laskeutunu. Torstaisessa neuvolassa se sitten selviää. Viime neuvolasta onkin reilu kolme viikkoa. Mulla ei oo edelleenkään ollu sitä loppuraskauden lääkärineuvolaa, saas nähdä, koska sellaseen pääsen. Ois mukava tietää kohdunsuun tilanne. Viimeksihän synnytys käynnistettiin tilanteesta kohdunkaulaa kolme senttiä ja sormelle auki ja nyt tekisin kyllä kaikkeni, jos olisi silloin viiden viikon kuluttua paikat hieman kypsemmässä kunnossa.
No mutta sellaisia, menen miehen ja tytön kanssa katsomaan Titi-nallea, ekaa kertaa!
kaaka & Tilkkis 37+0 (pakko pistää viikot vielä kertaalleen)
Jospa minäkin pääsisin nyt pinoutumaan... En tiedä mikä tökkii, meidän kone vai nettiyhteys vai sitten nämä sivut. Olen parina iltana kirjoittanut pitkät pätkät ja sitten koko teksti katoaa jonnekin, argh... No, nyt taas uusi yritys =)
Täälläkin huonosti nukuttu yö takana. Meidän tyttö (1v 1kk) on myös alkanut valvottamaan. Ensin ei meinaa nukahtaa ja sitten kun vihdoin nukahtaa niin heräilee kuitenkin vähän väliä. Mä sain viime yönä unen päästä kiinni vasta puoli neljän jälkeen ja nyt on ihan tööt-olo. Pojilla on tänään tietenkin vapaapäivä ja nyt katellaan leffoja. Käytiin eilen vuokraamassa pari leffaa ja nyt on eka pyörimässä (Tomb Raider, jee ;))
Ihanaa kun maa on edes vähän valkoinen täällä Helsingissäkin. Laitettiin eilen tontut ikkunaan ja jouluverhot keittiöön. Tarttis käydä ostamassa pari joulutähteä. Hyasintit on aivan ihania mutta mä olen niin allerginen etten kestä niiden tuoksua. On ihan joulufiilis =)))
Kaaka, luin sun tytön mitat vanhasta pinosta. Sirpakoita neitejä meillä =) Me tosiaan käytiin kasvututkimuksissa alkusyksyllä mutta mitään syytä ei pienuuteen ei löytynyt. Käydään taas keväällä kontrollissa kun tyttö on 1,5-vuotias. Tällä välillä käydään pari kertaa mittaamassa tyttö neuvolassa jotta vähän tiedetään missä mennään kasvun suhteen.
Tikru, oli ihanaa lukea sun eilinen viesti =) Täällä tuli niin mieleen lasten vauva-aika... Tsemppiä mahdollisen rintatulehduksen suhteen! Mulla ei ole siitä mitään kokemusta, toivottavasti ei tulekaan.
Oikein mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille! Linnanjuhlissa nähdään, eikös vaan ;)
Tansku & vaavi rv 37+4
Meillä vauvat tuntuu olevan tosi iteepäisiä kun ei meinaa ulos tulla:/ Yö meni ihan suht hyvin, kaikki pätkät mitä nukuin niin nukuin kyl tosi hyvin, mut muuten kyl kun vähänkin heräs niin joka paikkaan sattu! Ja hyvä et yöllä ja aamulla edes käveleen pääsin, kyl meinas itku tulla kun sängystä yritin ylös päästä, miks nää vauvat ei voi jo syntyä!!! Olo on todella tukala!
Edelleen valuttelee ruskeita lönttejä, supistuksia tuli muutamia illan aikana ja nyt aamulla, eipä mun paljoo tarvii liikkua kun heti supistaa. En tiä mitä sitä keksis et alkais kunnon supsitukset, vaik mies kyllä meinaa et eihän ne vauvat viel valmiita oo, et pysyköön viel vaan vattassa, taitaa ukkokullalle paniikki iskee;)) Ja onhan se toisaalta totta et kyl ne sit syntyy kun ovat valmiita, mut kun ite ei jaksais odottaa:P
Vauveleilla on pian kiirus jos meinaa tulla niinku veljen avovaimon äiti on sanonu, puhu just itsenäisyyspäivästä;) Mut äkkiähän se lähtö tulee jos vedet menee, ja se voi yllättää koska vaan!
Muuten, kun mulle tehtiin se viimenen sisätutkimus sairaalassa niin sanoi et hyvin tuntuu pullottava kalvorakkula, mitäs toi sit meinaa??? Onks se niinku just sitä et se kalvo siitä kun repee/menee rikki niin vedet menee?!
Sit oli muuten hyvä kun käyrillä olin ja kysyin mihin asti supistus käyrä nousee synnytyssupistuksilla (norm.oli kokoajan 10-20 tienoilla siitä sit nousi kun alko supistaan) niin sanoi et tuonne 120 ja mullahan melkein jokainen sairaalassa käyrillä tullu supistus nousi 120!! Et kyl nää näköjään on vähän lällympiä kun yhden vauvan kanssa, kun on tuo kohtu jo vähän venyttynyt!
Taas onkin " supistustunti" näköjään menossa, supistelee taas ihan mukavan vilkkaaseen tahtiin, se on kumma kun ne alkaa niin tulee heti 3-5min välein, mut kun loppuu sit aina kesken:/
Pitää varmaan mennä vähän paineleen pisteitä, oispa jossain sellanen piste et sais nuo vedet meneen;) Hyi mua, kaikkee mä aattelenkin, tiedän et vauvojen paras se olis olla viel ainakin viikko masussa:S
Jes, äiti tos soitteli ja haluis tytön niille yöksi, no mikä ettei! Täytyy ottaa taas pisteet hieronnan alle kun nyt ois tosi hyvä tilanne lähtee synnyttään kun ois tyttö jo valmiiks hoidossa;)
Saakos seksiä viel harrastaa vaik paikat on auki? ;) Jos vaik ottais ässiäkin käyttöön!
Noh, turha taas tietty elätellä toivoo, ei ne kumminkaan lähe syntymään, no saanpahan olla huomenna ihan rauhassa kun mies menee aamulla töihin ja äiti tulee sit jossain vaiheessa tytön kans takas:)
Jospa siis menis pakkailemaan tytölle yökyläkassin valmiiksi ja alkais hieromaan pisteitä;)
Oikein ihanaa itsenäisyyspäivää kaikille vauvoille, äideille ja masuvauvoille ja koko perheellekkin tietty;)
Rölli-peikko ja tylpykät 36+3
hyvää itsenäisyyspäivää.
Vauvan syöntiaika on ihan just joten en tiiä ehdinkö kirjoitella=)
Tikrun tapaan mullakin melkein iskenyt rintatulehdus joka esikoisen aikana tuli 4 kertaa vaikka kuinka koitin suojata ja lypsää=/ mulle se tulee ylihelposti näköjään.Mulla iltaisin kuumetta vähän ja muutaman tunnin sisällä menee ohi,aika kummallista...mitä lie tautia vai rintatulehduksen alkua.
Tänään tulee ekat vieraat katsomaan vauvaa,kirjekaveri/kaveri lapsineen,saa tyttökin leikkikavereita.
Me kun ei ulos vielä päästä.Itse ajattelin parin päivän sisällä käydä pienellä kävelyllä ja vauva totuttelee ulkoilmaan sitten ensi viikolla.
KOITTAKAA JAKSAA MASUJENNE KANSSA VIELÄ!
t.äitiliini ja poitsu 1vko1pv
Minullakin on jouluinen fiilis: Maassa on lunta, ihanaa, ja tänään leivomme mieheni kanssa joulutorttuja. Illalla on hyvä sitten katsoa Linnan juhlia (ja arvostella pukuja...) Valion glögilasillisen ja joululeivonnaisten kera.
Oli ihana lukea Äitiliinin ja Tikrun vauvakuulumisia. Oma olo on jo malttamaton, vaikka laskettuun aikaan on vielä viikko ja päivä. Alaselkäkivut vaivaavat - ensimmäistä kertaa koko raskausaikana! Lisäksi pää on kipeä. En tiedä, pitäisikö siitä olla huolissaan ja soittaa äitiyspolille? Toisaalta flunssa uhmailee edelleenkin iskemättä kunnolla ja yhdistän tuon päänsäryn nenän tukkoisuuteen. Koska vauva liikkuu masussa ihan tyytyväisen oloisena, taidan ainakin tänään olla rauhassa kotona.
Nyt menen alakertaan leipomaan niitä torttuja. Jouluisia tunnelmia ja vielä kertaalleen hyvää itsenäisyyspäivää Jouluiset!
SnowApple rv 38+5
Pikaisesti ilmoittelen vain itestäni, täällä ollaan vielä tiukasti yhdessä kasassa. Ikävä kyllä :/ Olo alkaa pikku hiljaa olla jo sellanen, et sais kyllä vaavi oikein mieluusti jo pulahtaa masun tälle puolen. Mutta ei, katotaan sit tammikuulla... Eilenkin yritin muka olla oikein puuhakas edes jonkun napakamman supparin toivossa, turhaan.. Puuhastelin tallilla pitkät ajat, kävin taluttelemas toista heppasta mukavan lenkin runsaine ylämäkineen, plus kotohommeleita. Ja illalla vielä petipuuhastelut.. eikä mitään.. melko turhauttavaa!
Jaahans, isännyys tuli postinhakureissulta, nyt pitäis lähtee anoppilaan syöpöttelemään. Namskis. Vaikka nälkä ei kyllä oikein vielä olisi..
Hei, vielä ÄITILIINIlle (jos satut vielä lukemaan pinoo): toi isännyys ehti tossa lehtee jo avata sen verran, et syntyneet luki.. Tais olla teitin ilmo tän päivän lehdessä? (juu, mitenkään en oo utelias, ainoostaan tiedonhaluinen... ;) )
Jeps. Mut nyt menoksi.
Lizzbeth ja myyryläinen 38 tasan
Ihanaa, lunta sataa ja joulu lähenee!! Ja ennenkaikkea ensi viikko lähenee ja vauvan näkeminen! Kaikki on valmista vauvaa varten ja melkein jouluakin varten. Nyt pitäisi sitten vain ottaa rennosti, mutta eihän sitä osaa, kun mieli on niin malttamaton.
Tyttöä käy sääliksi, kun ei pääse kunnolla ulkoileen, kun äiti on niin vaivainen, että ei pysty kuin paikallaan seisomaan. Tänään ajateltiin mennä miehen siskolle kylään, jotta tuttö saa leikkiä heidän lastensa kanssa oikein urakalla. Raukalla on niin pitkä aika olla vain kotona kun kaverit väheni murto osaan päivähoidon loppumisen myötä...
( . ) ei nyt erikoisempia. Muutama ilta sitten ajattelin, että nyt tuli lähtö ja mies oli tietenkin yövuorossa. Vauva möyrysi kamalasti ja tuntu että kalvot vain soi ja kohta napsahtaa rikki ja vedet menee, mutta eipä ne sitten mitään puhjenneetkaan. Nyt ei oikeestaan edes supistele, vauva vain potkii niin ilkeesti tonne kylkikaareen. Pään liikkuminen on vähentynyt tuolla alapäässä, taitaa olla vauva laskeutunut ja ainakin osin jo kiinnittynyt.
Ihanaa lukea Tikrun ja Äitiliinin vauva-elämästä ja kuvitella sitä omaakin kohta alkavaa... On se niin ihanaa kun saa oman vauvan kotiin...! Kohta se meille kaikille on ajankohtaista. Huokaus...
T: Meimi79+touhutonttu rv 37+2
Onneksi sattui näin upea sää vapaapäiväksi! Oli ihana touhuta aamupäivä ulkona, kun ei ollut kymää eikä märkää, ja tällä kertaa oli tytöllekkin kavereita. Äsken askarreltiin kuusenkoristeita, ja nyt tyttö tekee tyytyväisenä legotorneja.
Viimeyönä ei taas supistellut ollenkaan, ja sain nukuttua melko hyvin. Nyt kaipaisin niitä supistuksia, että pääsisi tositoimiin, olis niin kiva päästä mukaan pulkkamäkeen! Ja olishan se vauvakin ihan kiva...
Nyt voisi mennä houkuttelemaan perhettä päikkäreille. Illalla on tarkoitus mennä katsomaan ilotulitusta, vaikka salaa toivonkin että en pääsisi mukaan. Tyttö pitää ilotulituksista, ensimäinen kommentti räjähtelyn loputtua on aina " lisää!" . Outo tapaus, mutta mitä muuta voi tällaisista vanhemmista odottaa :)
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille!
T:Emppu&" Nestori" 39 tasan
LIZZBETH:
Aivan oikein arvattu ja voin sen tunnustaa=),meidän vauvan syntymäilmoitus oli tän päivän lehdessä.
Missäs sä asut?että voin kytätä teidän ilmoitusta samassa lehdessä,heh!=)
toivottavasti pääset pian tositoimiin!
mä en osaa täältä pois pysyä,automaattisesti tulen tänne odotuspuolelle vielä vaikka olen vauvapuolellakin käynyt mutta kun ei siellä ole pinoa mihin kirjoittaa!
t.äitiliini,tyttö 4v,poitsu 1vkoa
Hei naiset...ajattelin alottaa tonne synnytysasiaa-puolelle pinon.Siis sellaisen synnytyskertomuspinon meille jouluisille.Sinne voi kaikki halukkaat käydä kertomassa oman synnytyskertomuksensa (sitä mukaa kun jakaannutaan).Miltäs kuulostaa??!! Itse yritän huomenna johonkin väliin ympata tuokion omani kertomiseen ;)
Kohta seuraamaan linnan juhlia.Haloskalta taisi nyt kyllä unohtua eräs henkilö kutsumatta......(!!!).Ihmettelin miksei postia linnasta vielä ole tullut ;) Nooo ehkä ensi vuonna :D
-Tiggr
se Halonen oli tosiaan vähän hutiloinut meidän joulumammojen kanssa, tosi harva lopulta sai sen kutsun käsiinsä. Vaikka itse ainakin ymmärsin, että siellä sitten tavataan. Mutta täällä mekin vaan kärvistellään kotosalla. No, ens vuonna sitte.
taidan liittää vielä linkin siitä synnärikertomus ketjusta tohon LA-listan jatkoks niin kaikki löytää sen sit helpommin =)
T. Anu, pojat 4v, 1.5v ja tyttö 1v1pvä :x
Niinkuin arvelinkin, piti sitten maanantaina mennä esikoisen kanssa polille tiputukseen, kun ei se syöminen alkanut sujumaan. On muutenkin ongelmia syömisen kanssa ihan arkenakin, eikä ollut eka kerta, kun vatsataudin jälkeen mennään tiputukseen. Mutta nyt tajusin mennä tarpeeksi ajoissa, vaikka lääkärissä juoksutuksen jälkeen tyttö olikin melkein tajuton osastolle päästessämme. Kuivunut oli, mutta tällä kertaa päästiin vuorokauden hoidolla kotiin. Kamala paikka vaan, kun en saanut nukuttua yhtään. Retkipatja oli liian pehmeä ja tyttö näki painajaisia pistämisistä. Ja se ilmastointi!! Ihana oli päästä tänään hengittämään ulkoilmaa.
Vauva on liikkunut melkein kaksi vuorokautta yhteen menoon. Onneksi huomenna on neuvola ja pääsen taas tilanteen tasalle. Kiristelee vatsanahka siihen malliin, etten edes tiedä, onko ollut supistuksia vai ei. Ehkä parempi niin.
Suurkiitokset Kaakalle ja Sintikälle! Piti siihen laittaakin, että muutkin mielellään saisivat vastata. Mutta lisäkysymyksiä pukkaa. Ihan perustietoa kaipaisin vielä. Eli monetko villa-/hahtuvahousut riittää ja riittäkö niitten huolloksi pääasiassa vain se tuuletus? Tuntuu niin hassulta, että niitä vain tuuletetaan. Ja Kaakalle, et maininnut villahousuista/hahtuvahousuista mitään, onko sulla ollut sitten käytössä jotkin muovi- tai pul-kuoret sisävaippojen päällä? Ja jostain luin, että vaippahousuja pitäisi olla niinkin monet kuin 20 ja puhuit Kaaka vain neljästä. Että pihalla tunnustan olevani.
Flunssa on ihana, ja vaivaa tietenkin vain nukkuessa. Tytötkin on vielä nuhaisia, onneksi vatsataudista päästiin. Jos tämä lapsi tuolla vatsassa edes täksi yöksi rauhoittuisi, että saisin levättyä hieman. Huomenna olisi kiirus päivä ja tarvitsisi skarpata tekemisten kanssa.
Tikrulle rintatulehduksesta. Mulla oli esikoisen kanssa kolme ja kipu on kamala, kaikkiin jouduin hakemaan antibioottikuurin. Olin 40 asteen kuumeessa esikoisen kastajaisissakin, enkä kyllä muista niistä mitään. Mutta suojaus on tietenkin tärkeintä, jääkaappiakaan ei saa avata ilman lämmintä suojusta rintojen päällä. Villa/fleeceliivi on hyvä. Ja suihkuttelu kuumalla vedellä plus rintojen pumppaus käsin/koneella. Kuuma kaurapussi auttoi kuopuksen kohdalla, kun alkoi tuntua tulehdusoireita. Toiset on vaan herkempiä sille ja toiset onneksi autuaan tietämättömiä..
Parasta suunnata nukkumaan...
*Kitta75 ja masuvauva rv 37+4*
Kyllä on nyt voimat niin pois kuin olla ja voi..esikoinen nimittäin valvotti käytännössä koko yön, heräsi klo 6.15 vielä mikä ei kovin tavallista. Olemme nyt sitten koko perhe todella väsyneitä. Sanoin miehelle että toivon mukaan tässä ei tarvitse tällaisen yön jälkeen synnärille lähteä..
Muutenkin kun nukkuminen on hankalaa liitoskipujen sekä selkävaivojen kanssa. Ja kaiken kukkuraksi NYT ne närästysvaivat ovat saapuneet :O Ja paha olo sen mukana..jes hyvä asia!
Noh meni valittamisen puolelle.. pitäähän sitä aina jotain hyvääkin asioista löytää. No ainakin se että saa hieman " koulutusta" ja muistutusta taas siihen, mitä se todellakin on kun vauva on kotona.. eli unet ovat itselläkin lyhyitä. Tosin ymmärrän että vauvat valvottaa mutta 1 v 4kk ikäinen onkin sitten toinen juttu.... noh, varasin hänelle ajan neuvolaan josko aletaan tutkia tuota oireilevaa suolistoa nyt sitten onko allergiaa vaiko mitä. Joka tapauksessa normaalia tuo ei ole että herää jatkuvasti öisin vatsavaivojensa kanssa :(
Eilen pakkasin sitten kassin. Laitoin vain muutamia vaatteita itselleni ja vauvalle myös. Mies tuo sitten sairaalaan lisää..viime kerrasta kun opin että sitä kassia kun ei todellakaan tarvitse heti :) Eri asia on jos on pitkä matka sairaalaan mutta meillä ei ole kuin 15 km.
Olemme vakaasti myös päättäneet sen että koska asumme kaksikerroksisessa rivarissa, nukumme vauvan kanssa alhaalla ja mies esikoisen kanssa ylhäällä. Ei ole mitään mieltä valvottaa sitten koko perhettä jos ei pakko ole. Antaa vauvalle tulla oma rytminsä ja minullakin sitten helpompi toimia rauhassa täällä alhaalla yösyöttöjen, vaipan vaihtojen sun muiden kanssa.
Supistuksia ei ole juuri tullut vaikka on paineltu mistä pisteistä.. sitäkin enemmän tuon vauvan pään heilutukset sattuvat ja luissa tuntuu ilkeiltä.. Rinnoissa olen huomannut hieman kipeyttä nyt ja muutenkin tuntuu että keho on hieman erilaisissa hormoneissa kuin vielä kuukausi sitten.. Torstaina onkin sitten kokoarvioultra..huiii.
MUKAVAA Itsenäisyyspäivää kaikille!!! Koetetaan jaksaa...
beal rv 37+3