Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tyhmä olinkaan kun en tiennyt! Haluan tissille nukutuksesta eroon

Vierailija
08.01.2013 |

Ja takkuista on! Onko tähän jotain kikkakolmosta olemassa vai pitääkö lapsi vaan huudattaa eroon tissille nukahtamisesta?

Jos yritän pikkuhiljaa irrottaa vauvaa, niin aina se huomaa ja hamuaminen alkaa uudelleen. Ja jos ei löydä niin itku alkaa. Ei osaa nukkua päiväuniakaan kuin tissi suussa tai välittömästi saatavilla koko ajan tai sitten pitää olla ulkona vaunuissa.

Miten tästä pahasta tavasta pääsee irti? Jos olisin tiennyt mitä siitä seuraa niin en todellakaan olisi antanut vauvan alun alkaenkaan nukahtaa tissille. Se vaan oli niin kätevää aluksi... Nyt se on kaikkea muuta! Auttakaa!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne vaunuihin niin pitkään, että ehtii unohtaa tuon sisänukahtamistavan.

Vierailija
2/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen vauva on? Tekiskö hampaita ja tissittely helpottais hampikipua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan tutin suuhun kun lopetan imettämisen.

Vierailija
4/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen ei huolinut tutti, ei millään, ja ihan synnäristä asti nukahti tissille.. Nukuttiin sitten perhepedissä koska se oli niin helppoa, kun vauva heräsi ei tarvinnut itse edes nousta, lykkäsi vain tissin suuhun.

Kyllähän tämä rupesi jossain vaiheessa lähestulkoon vituttamaan, kun tunsin itseäni pelkäksi käveleväksi maitokaapiksi ilman omaa tahtoa, mutta lopulta totesin ettei se ole ikuista, ja että minulle tulee varmaan vauvaa ikävää jossain kohtaa kuitenkin kun se ei enää viihdy rinnalla...

Joten päätin etten stressaa, mentiin vauvan ehdoilla, kunnes sitten 8,5kk iässä hän ryömi alas sängystämme... Siinä kohtaa päätin että nyt saakin pieni rakas siirtyä pinnasänkyyn viereeni, ja yötissistä luovuttiin siinä samalla.

Iltamaidon sai tissistä, sitten pesulle ja nukkumaan.

Kakis ekaa ytöä itki, rauhoittui kuitenkin syliin, mutta tuntui niin pahalta olla antamatta tissiä yöllä kun hän sitä niin olisi halunnut...

Kolmantena yönä hän sitten nukkuikin läpi yön.

Saa nähdä miten käy nyt toisen kanssa, kun ei ole samalla tavalla aikaa keskittyä vain ja ainoastaan siihen vauvaan...

Nojoo, en tiedä oliko tästä vastauksesta sinulle mitään iloa, kunhan tuli kirjoitettua =D

Vierailija
5/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pue vauva haalariin ja imetä. Kun haluat lopettaa, siirrä vauva vaunuihin ja kiskaise takki niskaan ja lähtekää ulos kävelylle.. Siinä hyssyttelet kunnes on nukahtanut. Toinen vaihtoehto siirtää vauva johonkin kantokoppaan tai sitteriin ja keinutella jos vauvaa itkettää. Kannattaa kokeilla tuttia. Annat sen siinä vaiheessa kun irroitat vauvan tissistä.

Sekin voi auttaa jos vauva on kiedottuna peittoon tai makuupussiin. Vauva voi häiriintyä siitä kun joutuu lämpimästä sylistä pois. Makuupussissa/peitossa on koko ajan lämmintä.

Vierailija
6/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tassuttelu- tms. unikoulua vaan kokeilemaan! Pari yötä on vaikeaa, mutta sitten helpottaa. Netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
7/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.

Vierailija
8/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kärsii tyhmästä päästä koko kroppa ja mies siinä samalla, kun ei sekään saa nukuttua kun vauva perhepedissä vaatii tissiä koko yön monta kertaa :-( Jos olisin tiennyt tämän alkukesästä kun vauva syntyi, en todellakaan olisi antanut nukahtaa tissille... Tuttia ei huoli, ei sitten millään. On kokeiltu eri malleja ja eri tilanteissa mutta ei. Leluna ne nyt on tuolla muiden lelujen joukossa mutta eipä tuo niitä siihen oikeaan käyttötarkoitukseen käytä.

Vaunuihin osaa nukahtaa mutta sisällä ei yksin millään. Monena iltana olen kokeillut mutta kun ei niin ei. Ei ole sydäntä antaa huutaa. Isän nukutusyritykset päätyy katastrofiin ja vauva huutaa kuin henkensä hädässä.

Ehkä tämä nyt vaatii sen huudatuksen sitten. Tutustun tuohon tassutukseen vielä tarkemmin.

Vierailija
9/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen?

Meillä 1,5v nukahtaa vielä tissille, tosin osaa nukkua ilman kun on nukahtanut. Herää klo5 aikoihin ja haluaa tissiä, sitten nukkuu vielä seitsemään. En näe tässä ongelmaa, minä nukutan hänet ja mies esikoisen. Esikoiselle oli tutti tärkeä mutta tämä tissivauva ei tuttia ole huolinut. Kyllä se tutista vierottaminenkin tuskaa oli, eli mielestäni tämä tissittely on ihan ok.

Mä kerron aina samat keinot, meillä esikoisen rauhoittamiseen paras oli laulaminen. Eli sininen uni ja muut kootut unilaulut..! Unipussi, jokin pehmeä unirätti tms. Tassuttelu, silittely. Eroahdistus on lapselle ihan normaalia ja alan pikkuhiljaa kallistua perhepedin kannattajaksi, koska mielestäni vauvoja ja pieniä lapsia ei ole tarkoitettu nukkumaan yksin omissa huoneissaan...

Vierailija
10/17 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva sisällä sinne vaunuun vai tarvitaanko siihen raitista ilmaa ja tunti hytkytystä? Meillä se juttu oli hattu ja vähän makuupussin reunaa naamaa vasten. Heti saattoi rueta nukkumaan. Mutta tissille jos nukahti niin tissin kun otti suusta pois niin siihen loppui neidin unet.

Vierailija
11/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaunut lähtee liikkeelle. Ei tarvi tuntia kävellä ulkona, parhaimmillaan riittää viisi minuuttia, joskus menee parikymmentä, että nukahtaa. Meillä ei ole omaa pihaa, eikä parveketta, niin en voi jättää ulos yksin nukkumaan. Olen siis kävelyllä aina vaunupäikkäreiden ajan. Vauvan nukkuessa sisällä mun pitää maata vieressä koko ajan.

Tämä on kyllä outo juttu miten tunteet vaihtelee asian tiimoilta. Eilen illalla taas kerran sängyssä "emakkona" maaten tuli olo, että nyt riittää!! Jotain on tehtävä, eikä tämä voi näin jatkua! Joka kerta kun yritin poistua vierestä iltapalalle niin vauva havahtui unestaan. Viidennen kerran jälkeen annoin periksi ja otin pienen mukaan, kun oli vaan niin nälkä. Myöhemmin illalla yritin siirtää pienen pinnis-sivuvaunuun niin aina se heräsi, eikä vaan osannut nukkua yksin. Viereen jäi koko yöksi ja omat unet kärsii. 

Useimmiten olen samaa mieltä nro 11 kanssa, että vauvoja ja pieniä lapsia ei ole tarkoitettu nukkumaan yksin. Siksi perhepedin halusinkin. Tulee niin sääli ajatuksesta, että toinen nukkuisi ihan yksin ilman äidin turvaa. Ja tiedän, että tätä aikaa sitten myöhemmin kaiholla muistelen. Ja totta tuokin, että tutista vieroitus saattaisi sekin olla vaikeaa. Ja myös se, jos sitä joutuisi etsimään keskellä yötä vauvalle. Rinta on aina saatavilla ja sitä ei tarvitse etsiä :)

Nyt kuitenkin päällimmäisenä ajatuksena olisi saada paremmat unet, että jaksaisin paremmin päivällä! Jos saisin vauvan siirrettyä pinnikseen kun se nukahtaa, tuntuisi sekin jo erävoitolta tässä tilanteessa. Monesti vaatii yli tunnin ennenkuin se onnistuu ja useimmiten ehdin itse jo nukahtaa siinä ajassa... Pinnikseen siirtämisestä, saati sinne itse nukahtamisesta ei ehdi tulla tapaa, kun useimmiten vauva kuitenkin jää viereen.

Vauva on 7kk. 

Vierailija
12/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on muisto vain muiden muistojen joukossa..

Vierailija
13/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin aloitat iltaimetyksen. Oma vauvani, joka myös heräsi omaan sänkyyn siirtämiseen, tottui "kapaloituna" olemiseen. Huomasin, että ei niinkään tissistä irrottaminen kuin se että minun vierestäni nostaessani vauva heräsi siihen kun kädet ja jalat heilahtivat kun otin syliin, ehkä myös vähän lämpötilan vaihdokseen. Kun nostan kainalossani olleen vilttiinkäärityn vauvan omaan sänkyynsä, niin hän nukkui rauhallisesti kun ei asento paljonkaan muuttunut sänkyynsä siirrettäessä. avasin vilttiä sitten hetken päästä, koska tätä tuli käytettyä myös kesäkuumalla...

Vierailija
14/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin 1 v 10 kk, eikä päästy tissille nukuttamisesta täysin eroon, ennen kuin imetys loppui. Unikoulut kyllä toimivat aina joitain viikkoja ehkä, mutta sairastamisten myötä tissille nukahtaminen tuli aina uudelleen kuvioihin. Ei ollut tuttia tai muita nukutuskeinoja. Toisaalta tissille nukahtaminen oli minusta ihan ok, luonnollinen ja helppo tapa nukuttaa. Ainoa miinuspuoli siinä on, että vauvan hampaat kuulemma kärsivät, tosin onko sekään nyt ihan varmaa..Hampaiden vuoksi noita unikouluja kokeiltiin.

Vierailija
15/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tissille nukuttaminen on helpoin keino. En todellakaan haluais siitä eroon jos meillä niin onnekkaasti olis että vauva nukahtais tissille. Ei nukahda. Sitä kannetaan, hyssytellään, yritetään laskea alas, se herää, kannetaan, tutti suuhun, jne rumbaa.

Esikoinen nukahti tissille, ah miten helppoa! Mentiin sillä 2-vuotiaaksi asti, kunnes tajusi jo hyvin puhetta ja alkoi nukahtamaan yksin omaan sänkyyn. Kaikki kävi niin helposti eikä tarvinnut tapella samoista asioista kun kaverit tappeli lastensa nukkumisen kanssa. Voi kun mulla olis lapsi joka nukahtais tissille!

Vierailija
16/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjassa pehmeä matka höyhensaarille on ottaa tissi pois suusta, kun imemisen tahti hidastuu ja vauva alkaa nukahtaa. Kun lapsi todennäköisesti havahtuu hereille, odotetaan hetki alkaako hän kitistä, jos alkaa, niin tissi suuhun uudestaan ja toistetaan, toistetaan ja toistetaan kunnes lapsi nukahtaa.

Vie aikaaaaaaaaaa, mutta lopulta mukula kyllästyy havahtumaan ts. oppii nukahtamaan ilman tissiä suussa.

Kapalointi voi myös auttaa, jos havahtuu lämpötilan vaihdokseen siirrettäessä omaan sänkyyn. Mukaan voi kokeilla myös laittaa jotain jossa on sinun tuoksusi, vaikka paita tai pidä unilelua illalla jonkin aikaa paitasi alla.

Vierailija
17/17 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin käy toinen tapa ja toisille toinen. Kaikissa nukuttamistavoissa on hyvät ja huonot puolet. TIssille nukuttamisessa on äidin näkökulmasta se huono puoli, että isä ei voi auttaa siinä yhtään. Hyvä puoli on se, että se toimii melkein pomminvarmasti, kunhan lapsi nukutetaan sopivalla ajalla, ts. on riittävän väsynyt mutta ei yliväsynyt.

Itse nukutan rinnalle ja uskon, että lapsi oppii tavasta eroon sitten joskus. Vielä ei ole kiirettä oppia tavasta pois, kun lapsi on niin pieni, että häntä voi vielä sanoa vauvaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän