Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverisynttärit, erään lapsen äiti "kutsui" myös itsensä

Vierailija
08.01.2013 |

Laitoimme kutsut lapseni kavereille, tuli sitten tämän erään lapsen äidiltä viestiä että ajankohta oikein hyvä sekä hänelle että lapselleen.

Lapseni toivoo kaverisynttäreitä. Tämän henkilön kanssa olen tuntenut jo kauan, mutta ystävyys ei ole syventynyt. Lapsensa käynyt meillä usein. Itsekin haluisin keskittyä vain lapsiin, tarjoiluun ym.

Pyysinkin että tulisi kahville myöhemmin.

Miten oisit tehnyt? Miksi mua kummastutti että kutsui samalla itsensäkin, kun kutsu oli lapselle. Lapset siis jo 9-10 vuotiaita.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

saivartelemaan, ketä on kutsuttu (lapset) ja ketä ei (vanhemmat), vaan keittäisin äidille kahvit ja ottaisin mukaan auttaviksi käsiksi. Ties vaikka toinen voisi keskittyä vaikka ottamaan vähän valokuviakin? Itse tai se toinen äiti.

Vierailija
2/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pari tuntia sosiaalista kanssakäymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on keittiössä kahvit aikuisille ja ruokasalin puolella lapsille herkkupöytä. Ei ole mikään ongelma, jos vanhemmat ovat paikalla.

Vierailija
4/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että juhlat on tarkoitettu vain lapsille mutta jos vanhempi välttämättä haluaa tulla mukaan niin tervetuloa vaan. Ja sitten saa osallistua toimintaan siinä missä kutsujen isäntäväkikin. Siis lapset tässä tapauksessa eskarista eteenpäin iältään.

En tosiaan ala seurustelemaan vanhempien kanssa kun hommaa köörin kanssa ihan tarpeeksi muutenkin. Kun vanhemmat hakevat lapsiaan kutsun kahville jos haluavat tulla.

Vierailija
5/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa kotiin tai hengailla jossain ja sitten hakea. Itse kutsun kuskit jo tuontivaiheessa kahville, jos haluavat jäädä, ettei tarvii suhata edestakaisin. moni jääkin mielellään, siinähän sitä samalla tutustuu, ellei ennestään tunne.

Vierailija
6/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tule toimeen/halua tutustua tämän lapsen äitiin sen kummemmin? vai mikä siinä hiertää..?

Vierailija
7/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vanhemmat vaan heittää lapsensa juhliin eivätkä jää vähän juttelemaan ja kakulle ja kahville. minusta vanhempien on hyvä ola hyvissä väleissä =)

Vierailija
8/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suomalaisia vaivaa kun ihan normaali kanssakäyminen otetaan sekin jotain hiivatin suorituksena. "ei ehdi seurustelemaan"? Siis mitä? Et osaa puhua ja tehdä mitään saamaan aikaan? Miksi se normaali oleminen toisen seurassa on niiiiiin vaikeaa?

Vierailija
9/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen pari tuntia sosiaalista kanssakäymistä.

joo, enköhän,varsinkin kun nyt noin kauniisti kannustit. :)

kyse ei nyt ole mun sosiaalisesta kanssakäymisestä, vaan siitä miten itse olin asian suunnitellut. Lisäksi emme ole mitään ystäviä, henkilö on todella itseriittoinen ja puhuu ja puhuu, mitään kunnon keskusteluyhteyttä ei synny. Lisäksi tykkään olla läsnä lapsille. ja ei olla maalla/pikiä välimatkoja.

en itsekään mene ihmisten kotiin, kun he järjetävät juhlia lapsilleen. toki kahville saa jäädä kun lapsensa hakee, mutta ei kiitos koko synttärien ajaksi.ystävät kyllä, mutta ei änkeävät ja vain itsestään puhuvat arvostelijat.

Vierailija
10/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän tarkoitti, että sopii hänelle, että hän pääsee kuskaamaan lasta - ei osallistumaan lasten kesteille? :)

Vierailija
11/14 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko. tiedoksi teille kaikille ihmisille, jotka kuulutatte sosiaalisuuttta ja muuta, kaikki ei vaan pysty, kuten minä..vaikka haluaisin.

Vierailija
12/14 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti ei ehdi juhlien ajaksi takaisin kotiin tai joutuisi pelkästään ajalemaan koko ajan, jos matka yhteen suuntaan on tyyliin tunti?

jos ei, niin tuntuu oudotla, mutta en mä kieltäisi tulemasta. Kyllä mä tarjoaisin kupin kahvia ja saisi syödä kakkua. En ottaisi stressiä hänen viihdyttämisestään - keskity vaan lapsiin ja tee mitä olet suunnitellut tekeväsi.

Vierailija
13/14 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ängennyt mukaan lasten synttäreille noin 5-vuotiaaksi saakka. Ihan sen takia että tutustun ihmisiin ja vastaisuudessa on helpompi soitella / puuttua asioihin jos tarvetta. Ja onpa osasta tullut ihan kavereitakin.

Ja nyt kun järjestin 5-vuotiaalle synttärit, ilmoitin suoraan että vanhemmat ovat myös tervetulleita kakkukahveille. Ja kyllähän he tulivatkin ja viihtyivät, itse asiassa paljon kauemmin kuin itse lastenjuhlat kestivät. Oli mukava tutustua ja jutella lapsista ja kaikesta muustakin.

Saisi meille tulla isompienkin lasten synttäreille, mutta niitä ei enää kotona ole järjestetty vaan jossakin hoplopissa, keilahallilla ym.

Ehdin työn ohessa nähdä niin vähän ihmisiä että mukavaa jos tulevat "lasten varjolla" :)

Vierailija
14/14 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodissa ja jos kutsun 10 lasta synttäreille, ei meille mahdu niiden 10 lapsen vanhemmat samaan aikaan.