Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saisin töitä 15h/vk kannattaako ottaa?

Vierailija
08.01.2013 |

Elän tt-tuella tällä hetkellä ja etsin töitä. Saan aika varmasti paikan kaupasta, josta tarjottiin siis nuo tunnit. Jatkossa mahdollisesti enemmän?

Joudun sitten laittaa lapsen päiväkotiin/pphoitoon.

Kannattaako minun ottaa tuota työtä vastaan yhteiskunnallisessa näkökulmassa?

Ap

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saat soviteltua päivärahaa lisäksi.

kaikkein tärkein: saat työkokemusta myös

Vierailija
2/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin vaan tuota rahallista puolta yhteiskunnalle. Tuleeko kalliimmaksi pitää lasta päivähoidossa ja pysyä edelleen tt-tuen piirissä (vähän tunteja, vähän palkkaa).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko ilta- ja viikonlopputunteja? Sekin on huomioitava hoitopaikassa, ovatko työajat inhimilliset myös hoitopaikan kannalta. Ja koostuvatko tunni täysistä työpäivistä vai tunt-pari silloin tällöin?

Tunteja pitäisi kyllä saada vähintään 18 viikkotuntia, että ne laskettaisi työssäoloehtoon työttömyysturvaa varten.

Vierailija
4/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aamu ja iltavuoroja, sekä viikonlopputöitä.

Sanoivat, etteivät kirjoita sopimukseen enempää tunteja, mutta aika varmasti niitä tulee kuulemma enemmän. Soittavat sairaskorvaajaksi jne. Mutta kuinka sellainen lyhyen varoitusajan työhön meno onnistuu hoitopaikan suhteen?

Ap

Vierailija
5/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemus on avain parempiin hommiin

Vierailija
6/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on vielä kovin pieni, alle kolmen, niin en ottaisi töitä vastaan. Jos on jo ísompi, niin sitten ottaisin. Ainakin jos saisin lapsen kohtuullisella etäisyydellä olevaan vuoropäiväkotiin. Vai riittäiskö tavallinen päiväkoti? Onko sulla puolisoa, joka pystyis hoitamaan illat?

Liittyisin heti myös johonkin työttömyyskassaan jäseneksi. Halvin lienee YTK. Se on tosin sitten pelkkä kassa, eli minkään sortin apuja työriitoihin tai semmoisiin sieltä ei saa. Kun niitä 18 tunnin viikkoja on kertynyt riittävästi, oliko se nyt 43 vaiko 34, niin olet oikeutettu ansiosidonnaiseen soviteltuu päivärahaan, joka on selvästi enemmän kuin se työmarkkinatuki.

Vierailija
7/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska korvauksien saamiseen voipi tulla viivästymiä...

Vierailija
8/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksinhuoltaja olen, eli vuoropäiväkotipaikka pitäisi saada.

Säästössä on parisen sataa. Ja kuulun kyllä ihan liittoon (olen aina ollut).

Ap

Vierailija
9/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on paljon työkokemusta ja koulutus, niin ei kannata ottaa vastaan, koska saat kyllä jonkun toisenkin paikan.

Jos taas ei ole, niin ota vastaan ja hae sitten vapaapäivinä töitä muualta. Yhteiskunnalle on kannattavampaa, että saat töitä, kuin että olet loppuelämäsi toimeentulotuella, vaikka väliaikaisesti päivähoidosta tulisikin enemmän kustannuksia kuin mitä maksaisit veroja. Ja paras keino saada töitä on olla jo töissä.

Vierailija
10/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämästäni virallisesti työttömänä olen olut reilun kaksi kuukautta.

Yksi ammatillinen koulutus on, mutta paikkakunnaltani ei tällä hetkellä löydy paljon sen alan töitä. Ja noin yleensäkin ottaen on työnsaanti aika kiven alla nyt.

Ap

Vierailija
11/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työttömän näkökulmasta tiedän että kannattaa ottaa vastaan.

Minulle tarjottiin reilu vuosi sitten samanlaista työsopimusta. Nyt olen ollut töissä 14kk ja yhtään alle 30h työviikkoa minulla ei ole ollut.

Minusta tienasin ihan hyvin hyvin kun 15h:n sopparilla vuosiansiot oli 21.500€ ja en tee ilta enkä viikonlopputöitä lainkaan.

Nyt minulla on sopparitunteja 30, teen keskimäärin 35h/vko.

Vierailija
12/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin nykyajan työelämän ongelma: tunnit on pirstottu kymmenelle eri työntekijälle ja lopputulos on, että yksikään ei saa palkkaa jolla eläisi ilman tukia + perheelliset joutuvat kuskaamaan lapsiaan hoitoon pitkäkin matkoja (vuoropäiväkodit ym.). Rasittavaa kaikille.

Minä päätin jäädä ihan vaan kotiin, koska olisin saanut työtä jossa olisi pitänyt tehdä kahta tai mielellään kolmea eri vuoroa, vuoropäiväkodit täynnä eikä yhdessäkään erityislasten ryhmää eikä minulla ole edes autoa = täysin mahdoton yhtälö.

Vierailija
13/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä onkin nykyajan työelämän ongelma: tunnit on pirstottu kymmenelle eri työntekijälle ja lopputulos on, että yksikään ei saa palkkaa jolla eläisi ilman tukia + perheelliset joutuvat kuskaamaan lapsiaan hoitoon pitkäkin matkoja (vuoropäiväkodit ym.). Rasittavaa kaikille.

Minä päätin jäädä ihan vaan kotiin, koska olisin saanut työtä jossa olisi pitänyt tehdä kahta tai mielellään kolmea eri vuoroa, vuoropäiväkodit täynnä eikä yhdessäkään erityislasten ryhmää eikä minulla ole edes autoa = täysin mahdoton yhtälö.

varsinkin, kun tiedän vain varmasti yhden vuorohoitopaikan ja se on toisella puolella kaupunkia. Myöskin mietin sitä, että miten rankkoja ovat päivät lapselle jos saan vaikka sijaistaa eri työntekijöitä ja viikon vuorot sahaavat ilta-aamu-ilta tahtia.

Kovasti haluaisin jo takaisin töihin. Tarvin sitä oman jaksamiseni kannalta ja myös siitä syystä, etten aivan mökkiydy kotiin. Nytkin oli muka tosi pelottavaa lähteä työhaastatteluun, vaikka ennen ei ole asiassa ollut minkäänlaista ongelmaa.

Ap

Vierailija
14/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli helpot viennin ja haut

Vierailija
15/15 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli helpot viennin ja haut

asun tällä hetkellä 500e/kk maksavassa vuokrakolmiossa. Täältä ei löydy kaksioita edes tuohon hintaan mistään, varsinkaan siltä alueelta missä tuo tietämäni vuoropäivähoito. Mutta jos lähempää löytyy paikka niin se olisi parempi.

Ap