Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuivatatut hedelmät lihottavia tai epäterveellisiä

Vierailija
08.01.2013 |

Olen viima aikoina ostanut yhä useammin noita kuivattuja hedelmiä niiden törkyhinnoittelusta huolimatta. Eli pähkinöitä, papaijaa, ananasta, rusinoita jne jne. Olen korvannut karkit noilla ja taitaa loppupeleissä tulla aika sama määrä kaloreita, mutta vähemmän suolaa ja lisäaineita.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kirjoitit niin kaloreita on niissäkin, ja sokeria. Vaikka toki vähemmän kuin monissa karkeissa. Joissakin kuivatuissa hedelmissä on säilöntaineita, joten niitä ehkä kannattaa vältellä.

Kuitujakin niistä voi saada ihan mukavasti, joten herkkuina ovat parempia kuin makeiset tai muut.

Vierailija
2/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noissa paljon energiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne sentään hyvin tiivistetyssä muodossa niitä hedelmiä, joten on niissä kaloreita jonkin verran. Tosiaan ei ole juuri keveämpiä kuin sokeriset karkit, suklaaseen verrattuna kyllä kevyempää.

Mutta toisin kuin jostain irtokarkeista, kuivahedelmistä saa myös hyödyllisiä ravinteita. Kuitenkin joku kohtuus niidenkin syömismäärissä kannattaa pitää. Eihän kukaan söiti vaikka 20 tuoretta aprikoosiakaan kerralla, mutta moni voi silti vetää kuivattuna siitä pussista 20 kpl niitä.

Vierailija
4/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on kokonaisuudesta: suurin osa naisista lihoisi juomalla seitsemän litraa rasvatonta maitoa päivässä, vaikka ei söisi mitään muuta. myös pelkkää suklaata syömällä laihtuisi, vaikka sitä söisi 1,5 levyä päivässä. Kuivatut hedelmät ovat terveellisempiä kuin karkit, sillä vaikka niissä on usein vain hitunen vähemmän kaloreita, niiden sokeri on hedelmäsokeria ja niissä on kuitua sekä vitamiineja. Karkeissa taas on pelkästään sokeria ja lisäaineita (suolaa ei silti enempää kuin karkeissakaan). Kuivatut hedelmät ovat silti lähes pelkästään hiilareita, sokereita, enkä kyllä söisi niitä kuin toisinaan. Jos sun on vedettävä viikossa esim. kaksi karkkipussia, on tietty parempi syödä sama määrä kuivattuja hedelmiä, mutta jos karkinhimo ei edes kunnolla tyydyty kuivahedelmillä, järkevämpää on musta syödä pikkupussi karkkia silloin tällöin kuin iso satsi sen korviketta.

meillä lapset (4v ja 6v) eivät syö karkkia kuin korkeintaan kaverisynttäreillä maistelevat, mutta herkkupäivänä he saavat esim. kuivattuja hedelmiä ja pähkinöitä tai itse leivottua luomupullaa ja tuorepuristettua mehua. kokonaisuus ratkaisee, eikä sokeri tapa, mutta lisäaineilla kyllästetyt turhan sokerikalorit ovat musta huonoa syötävää.

Vierailija
5/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivahedelmiäkin on monenlaisia. osa on pikkukuutioina ja sokerilla päällystettyjä, osa kosteita kokonaisia, joissa ei ole lisättyä sokeria. jos haluat terveellisemmän ruokavalion takia vaihtaa karkit kuivahedelmiin, älä ota sokeripäällystettyjä.

Vierailija
6/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se eroaa itse leivotusta pullasta?

Vierailija
7/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on leivottu luomuraaka-aineista?

Vierailija
8/8 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on leivottu luomuraaka-aineista?

se on puhtaampaa, kun siinä on luomumaitoa, -munia, -voita, -jauhoja, -kanelia ja kardemummaa. suola ja sokeri on tavallista;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme