Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko tullut kuukautisten aikana raskaaksi tai tunnetko ketään joka olisi tullut?

Vierailija
08.01.2013 |

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

useamman naisen, jotka ovat luulleet, että ovulaatio on puolessa välissä kiertoa ja kuukautisten viime päivinä panneet paljaalla, ja raskautuneet.

Eli en sen varsinaisen kovan vuodon aikana, mutta sen jälkeen heti.

(Ovulaatio tapahtuu noin 13-15 vrk ennen seuraavia menkkoja, ja siittiöt elävät noin viikon, eli jos kierto on lyhyt, parhaat päivät osuvat ihan heti menkkojen jälkeen.)

Vierailija
2/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut kuukautisten aikana raskaaksi tai tunnetko ketään joka olisi tullut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä toivonko oikeasti raskautta vai jännitänkö muuten vaan. Meillä on lapsia jo ennestään, ja uusi lapsi olisi kyllä tervetullut, joskaan ei ihan suunniteltu.

Olimme viime viikolla useasti suojaamattomassa yhdynnässä kuukautisten aikana, viimeisen kerran viimeisenä, käytännössä vuodottomana päivänä. Kiertoni on lyhyehkö, 21-25 päivää, ja kuukautiset myös aika lyhyet ja niukat. Aiemmat raskaudet ovat saaneet alkunsa helposti. Kuinkahan suuri (epä)todennäköisyys olisi tulla nyt raskaaksi?

Taidan tosissani toivoa tätä raskautta, pakko myöntää. Toisaalta, kuten miehenikin sanoi, olisi tylsää jos raskaus saisi alkunsa "vahingosta" eikä oikeasta yrityksestä/päätöksestä saada lapsi. Hmmm. Lisää kokemuksia lukisin mielelläni.

T. Ap

Vierailija
4/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tuolla ylempänä selitettiin, joku 21 pv:n kierto tarkoittaa, että ovuloit noin kierron kahdeksas päivä, ja jos verinen vuoto on jo loppunut, siittiöt pärjää siellä kyllä.

Vierailija
5/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti 2 päivää ja kolmantena tulin raskaaksi, mulla lyhyt kierto.

Vierailija
6/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuttu tuli raskaaksi kun oli seksiä ilman ehkäisyä heti kuukautisten jälkeen.

Yl. hänellä on kyllä normaali kierto n.28pv.

Vierailija
7/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kellontarkkojen kuukautisten piti alkaa seuraavana päivänä siitä, kun meillä oli suojaamatonta seksiä. Eivät sitten ikinä alkaneetkaan. Ja tämä päivä on siis ainoa vaihtoehto raskautumiselle.

Vierailija
8/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että kp 1 on se päivä kun kuukautiset alkaa (kunnolla)?

Vierailija
9/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kellontarkkojen kuukautisten piti alkaa seuraavana päivänä siitä, kun meillä oli suojaamatonta seksiä. Eivät sitten ikinä alkaneetkaan. Ja tämä päivä on siis ainoa vaihtoehto raskautumiselle.

Jospa olitkin raskautunut jo edellisestä kierrosta?

Vierailija
10/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että kp 1 on se päivä kun kuukautiset alkaa (kunnolla)?

Vierailija
11/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä tapahtuu lähinnä netissä. Toisaalta eipä näitä tule niin yksityiskohtaisesti ruodittua irl.

T. Ap

Vierailija
12/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauduin kierron 6. pv tapahtuneen yhdynnän myötä :)

Vierailija
13/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskauduin juurikin noin, "vahingossa" kuukautisten viimeisenä päivänä. Kaverilleni käynyt myös täsmälleen samalla tavalla.

Vierailija
14/20 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskauduin juurikin noin, "vahingossa" kuukautisten viimeisenä päivänä. Kaverilleni käynyt myös täsmälleen samalla tavalla.

on aika pitkät kuukautiset, olenko väärässä? Mulla on ihan minimenkat, hyvä jos kolme päivää kestää. Kuuden päivän kuukautisia ei ole mulla varmaan koskaan ollutkaan.

T. Ap

Vierailija
15/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikana EI voi tulla raskaaksi.

Vierailija
16/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Sinähän sen parhaiten tiedät. Taisinkin vain kuvitella kaiken. Kuten myös tuon lattialla parhaillaan konttailevan palleron.

Ap, riippuu täysin sun kierrosta. Jos on lyhyt kierto, mahdollisuus (pieni) on aina olemassa. Kannattaisikohan teidän keskustella miehesi kanssa tuo lapsiasia selväksi niin ei tarvi arvuutella ja yrittää antaa "vahingon" tapahtua?

Vierailija
17/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten aikana on mahdollista tulla raskaaksi, joskin se on melko epätodennäköistä.

Joskus ovulaatio saattaa tapahtua muutama päivä kuukautisten jälkeen ja jos nainen on ollut yhdynnässä kuukautisten loppupuolella, voi elimistössä olla vielä hedelmöityskykyisiä ja elinvoimaisia siittiöitä, jolloin nainen voi tulla raskaaksi.

Vierailija
18/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lyhyt kierto ja pitkät kuukautiset, niin todellakin voi! Ei ne kuukautiset ole mikään ehkäisykeino. Olennaista on vain se, harrastaako seksiä riittävän lähellä ovulaatiota.

Esimerkki: henkilön kuukautiskierto on 23 päivää. Kuukautiset kestävät 6 päivää, ja henkilö ovuloi kaksi viikkoa ennen seuraavien kuukautisten alkamista, eli kiertopäivänä 10.

Jos henkilö harrastaa seksiä kuukautisten viimeisenä päivänä (kiertopäivä 6), niin siittiöt voivat todellakin olla elossa vielä ovulaatiopäivänä, joka on vain neljä päivää myöhemmin.

Vierailija
19/20 |
09.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on pitkä kierto, 31-32 päivää, joten kuukautisten aikana raskaaksi tulemista en pitäisi kovinkaan todennäköisenä omalla kohdallani. Jos kierto on paljonkin lyhyempi, niin kaipa ne siittiöt voi elää ovulaatioon asti. Enkä kyllä luottaisi satavarmasti ovulaation tapahtuvan aina ja ikuisesti samana ajankohtana, kehossa kun joskus sattuu ja tapahtuu..

Vierailija
20/20 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin suojaamatonta seksiä eilen (aina ennenkin) enkä käytä pillereitä tai mitään. Seuraavana päivänä alkoi kuukatiset, viikon etuajassa! en ole ihan tietoinen että tarkoittaisiko tuo mitään. Ja haluiaisin tietää milloin minulla on ovulaatio, kuukautiset alkavat aina melkein kk alussa tai lopussa.