Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mun maha kasvaa, vaikkei painoa ole tullut yhtään lisää?

Vierailija
08.01.2013 |

Siis tilanne on se, että paino on pysynyt samana nyt ainakin puoli vuotta, mutta maha on kasvanut nyt parin kuukauden sisään aika lailla.

Mulla on menkat olleet poissa nyt jo useamman kuukauden, mutta raskaustesti on negatiivinen, eikä muutenkaan mitään siihen viittaavia oireita ole ollut.

Voiko esim. kysta kohdussa olla oireeton ja kasvaa vain iloisesti siellä kasvattaen mun mahaani siinä samassa?

Kävin lääkärissäkin juuri noitten menkkojen takia ja ainut, mitä lääkäri osasi epäillä, oli kilpirauhasongelmat ja passitti labratesteihin. Niitä nyt odotellaan sitten.

Olen siis ollut ihan terve, mitään erikoista ei ole ollut. En ole stressannut, enkä epätoivoisesti toivonut raskautta, eli tuskin on valeraskauskaan.

Onko kellään mitään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran menkatkin on ollut kuukausikaupalla pois. Hormonihäiriöt voi saada aikaan aineenvaihdunnan hidastumista ja rasvan kertymistavan muuttumista ns. miestyyppiseksi eli kroppa alkaa kerätä rasvaa keskivartaloon pepun ja reisien sijaan.

Hyvä että sulta tutkitaan nyt ensin kilpirauhasongelmat, jos niistä ei löydy syytä niin sitten jatkotutkimuksia. Kysta kyseessä tuskin on, ei se niin valtavaksi noin vaan kasva että koko maha alkaisi näyttää isommalta, ja varmaan kun olet käynyt menkkojen takia lääkärissä sulla on tehty sisätutkimus ja tunnusteltu kohtu ja munasarjat vatsanpeitteiden päältä? Tunnustelussa iso kasvain olisi kyllä havaittu.

Vierailija
2/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätutkimus tehtiin kyllä ja oli kuulemma kaikki ok.

Outoa on vaan se, että mistä se sitä rasvaa kerää vatsaan, kun kiloja ei ole tullut lisää.

Kävin siksi vaa'alla, että ajattelin, että on ainakin 3 kiloa tullut lisää vatsasta päätellen. Niin ei.

Turvotustakaan se ei ilmeisesti ole, koska on ihan samanlainen, syön minkä verran vain tai mitä syön.

Ja syömisistä tuli mieleen, että se on uutta kyllä, että nykyään tulee tosi helpolla ähky olo. Eli ei voi syödä isompia annoksia kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

selviää, jos vatsassa kasvaa jotain ylimääräistä.

Vierailija
4/4 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan labratulokset tulevat ja lääkäri soittaa, otan ultran puheeksi. Koska yksityiselle ei ole varaa nyt yhtäkkiseltään mennä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi