Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Applen tuotteiden haukkujat / vihaajat!?

Vierailija
08.01.2013 |

Mikä niissä niin ketuttaa että haukutte ne? Onko edes omia kokemuksia? Vai onko se hinta, että olette vaan niin persaukisia ettei rahane riitä laatutuotteeseen?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ikinä käynyt niin etteikö PC:llä tehty dokkari (mikä tahansa) aukeaisi Macillä - ja päinvastoin.

Macci on PC. Maceissa on usein OS X -käyttöjärjestelmä Windowsin/Linux sijaan (mutta ei pakosti). Tarkoitat sanoa, että OS X -käyttöjärjestelmän Officekäännös tekee yhtäläistä jälkeä kuin Windows-versiokin, mikä lienee ihan totta.

Vierailija
62/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostelen niitä siksi, että ne ovat ominaisuuksiinsa nähden rankasti ylihinnoiteltuja. Mutta mitään tunteita minulla ei ole niitä kohtaan.

Apple-uskovaiset sen sijaan ovat minusta huvittavia. Luin taannoin tutkimuksesta, jonka mukaan Applen käyttäjät ovat tuotteisiinsa keskimäärin tyytyväisempiä, kuin muut, pitävät niitä siis parempina kuin muita. Samassa tutkimuksessa todettiin, että Applen tuotteissa on yhtä paljon vikoja, kuin muissakin, Apple-uskovaiset vain luulevat niitä paremmiksi.

Maksa sinä siis kaikessa rauhassa ylihintaa tuotteesta, jota luulet laadukkaammaksi, kuin muita.

muiden merkkien tuotteista.Kyllä meillä oli vuosia PC:itä, ainakin 5 nokian puhelinta oli mulla, samoin Sony-Ericssoneja oli, Samsungeja jne.

Mun käyttötarkoituksiin selvästikin sopii applen tuotteet. Meillä on Mac, iPad, iPod ja iPhonet kolmella perheenjäsenellä. Ei noita ole ostettu vain sen takia, että ovat applea, vaan siksi, että vastaavia muiden valmistajien tuotteita on kokeiltu, ja sitten kokeiltu noita, ja todettu että hyviä ovat.

vaan siitä, että todellisuus on hämärtynyt.

Apple-uskovaisuus tarkoittaa sitä, että Applen käyttäjä suhtautuu kärsivällisemmin ja ymmärtäväisemmin iTuotteeseensa tulevaan vikaan, kun samankaltaiseen vikaan, johon hän törmää vaikka pc:ssä.

Miten joku voikin olla noin ylimielinen kuin sinä olet? Kuvitteletko ihan tosissasi tietäväsi paremmin toisten ihmisten käyttäjäkokemukset kuin henkilöt itse?

Meinaatko että ihan on kuvitelmaa vaan se, että kun töissä joutuu harva se päivä buuttailemaan PC:itä ja kotona macin kanssa moista ei tarvitse tehdä ikinä, kun se ei vaan jumita samalla tavalla ( ihan samoja asioita teen kotona ja töissä, koneet samaa ikäluokkaa), se on vain jotain kuvitelmaa?

Tai kun aiemmin piti puhelin vaihtaa kerran vuodessa, kun ne joko hajosi fyysisesti tai alkoi sekoilla, ja nyt kun on iPhone, se on toiminut täydellisesti 2 vuotta, tasan kerran tarvinnut buutata?

En mä väitä että kaikki apple tuotteet toimisi kaikilla yhtä hyvin, etteikö niissä olisi vikoja, mutta niin kauan kun en itse ole niihin törmännyt, miksi en saisi näistä nauttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt ihmeessä joku, mikä on se ominaisuus, mikä Applen tuotteista tekee yhtään kilpailijoita parempaa.

Se, että se vaan toimii sujuvasti. Toisaalta aivan turha selittää ihmiselle, joka käyttää termiä "iPaska" ja suurin ominaisuus on micro-usb liitäntä.

Vierailija
64/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt ihmeessä joku, mikä on se ominaisuus, mikä Applen tuotteista tekee yhtään kilpailijoita parempaa.

Applen käyttäjät vain luulevat niin. Heille Applen viat ovat pikkuvikoja tai ei vikoja ensinkään, ja muiden laitteiden ongelmat kasvavat heidän päässään moninkertaisiksi.

Tykkään esim. IPhonen käyttöjärjestelmistä, jotka on todella järkevät ja loogiset verrattuna vaikak nokialaiseen, jota käytän tässä rinnalla työpuhelimena.

Ja mun kaksi edellistä Sony Ericsson-puhelinta hajosi molemmat samalla tavalla latauspiuhan liittimestä. Niissäkin tykkäsin käyttiksestä, mutta kun jo toinen, eri malli hajosi samalla tavalla alkoi vituttaa.

Ihan yhtä epäluuloisesti suhtauduin iPhoneen kun sen sain käteeni. Vaan kun se on toiminut täydellisesti ja saanut tällaisen tumpelonkin käyttämään älypuhelimen ominaisuuksia, niin jotainhan ne siellä applella tekee oikein.

Vierailija
65/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone on paras puhelin mikä minulla on ollut eikä oikeastaan edes puhelin, vaan paljon enemmän netti, kamera ja musiikinkuuntelulaite.

Minäkään en ymmärrä Applen tuotteiden haukkujia, olin ihan äimän käkenä kun sain ensimmäisen Iphonen, en edes tajunnut että puhelin voi olla noin hieno ja laadukas. Mikään muu puhelin ei ole Iphonen jälkeen enää mitään...

Tässä hieno todiste aiemmasta väitteestäni, että iFanit eivät vain tiedä paremmasta. Nettiä käytettiin mobiilisti ensimmäisen kerran 1996 (Nokia Communicator), kameraa 1997 (J-Phone) ja MP3-musiikinkuuntelua 2000 (Samsung). Ensimmäinen iPhone tuli vasta 2007. Että hurjasti täytyy ihmisen laahata teknologian perässä, jos iPhoneista on jotain uutta löytänyt.

Vierailija
66/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC:tä olen käyttänyt siitä lähtien kuin niitä on ollut, samoin Nokian puhelimia. Olen myös melko paljon niitä konffaillut alan ihmisenä. Nyt käytän sekä iPhonea että Nokiaa, PC:tä että iPadia. Ja kyllä vaihtaisin kokonaan Appleen, jos voisin (töissä en voi). Yhteensopivuusongelmia ei ole ollut, koska osaan käyttää näitä välineitä.

Vierailija
67/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että ihan on kuvitelmaa vaan se, että kun töissä joutuu harva se päivä buuttailemaan PC:itä ja kotona macin kanssa moista ei tarvitse tehdä ikinä, kun se ei vaan jumita samalla tavalla ( ihan samoja asioita teen kotona ja töissä, koneet samaa ikäluokkaa), se on vain jotain kuvitelmaa?

En kirjoittanut aiempaa viestiä, johon vastasit, mutta tuo kuvitelmasi ei mitenkään johdu siitä, että Mac olisi jumittamaton, vaan siitä, että sulla on jotain vikaa työ-PCssäsi. Maccikin on PC. Joskus Windows 98 aikakautena oli vielä ihan normaalia, että koneen joutui buuttailemaan silloin tällöin ja että bluescreenin valo sai tapetitkin vaihtamaan väriä, mutta ei kyllä XP/Vista/7 aikakaudella. Ei todellakaan ole mitään hankalaa siinä, että Windows pysyy pystyssä vuosia.

Tai kun aiemmin piti puhelin vaihtaa kerran vuodessa,

Mulla on ollut Nokiaa 90-luvulta asti, ja ikinä en ole vaihtanut ongelmien takia, vaan uusien ominaisuuksien. Vieläkin toimii laatikossani olevat 3310, 6230 ja N95. Eikä ongelmia ole Nykyisessä N9 mallissakaan. Joillain ihmisillä toki hajoilee puhelimet jatkuvasti. Mutta eiköhän ainakin aikuisväestöllä se 800€ maksanut iPhone pysy jo alitajuisestikin paremmin näpeissä kuin 100-300€ Nokialainen.

Vierailija
68/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hieno todiste aiemmasta väitteestäni, että iFanit eivät vain tiedä paremmasta. Nettiä käytettiin mobiilisti ensimmäisen kerran 1996 (Nokia Communicator), kameraa 1997 (J-Phone) ja MP3-musiikinkuuntelua 2000 (Samsung). Ensimmäinen iPhone tuli vasta 2007. Että hurjasti täytyy ihmisen laahata teknologian perässä, jos iPhoneista on jotain uutta löytänyt.

Minäkin käyttelin Nokia N770 ja N800 jotka molemmat olivat kosketusnäytöllisiä Internet-tabletteja pitkään ennen iPhoneja ja Ipadeja.

Mutta niiden käytettävyys oli järkyttävän huonoa Applen iPhonen verrattuna.

Vierailija
69/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, että lupaukset on kyllä suht katteettomia. Eivät toimi minkään ei-apple tuotteen kanssa yhteistyössä... eikä office dokkari todellakaan aukea applella, jos se on kerran pc:ssä tehty.

Ainoa hyvä juttu on koneen nopea aukeaminen pc:hen verrattuna, mutt aniin kiire mulla ei ole ettäkö en muutamaa minuuttia jaksaisi odottaa.

Tottakai se aukeaa. Voit myös asentaa MS:n Office for Macin jos haluat.

Moni dorka tallentaa .docx-muotoon ja sitten ihmettelee kun ei aukea vanhoilla wordeilla. Vika ei ole laitteessa vaan tyhmässä käyttäjässä.

Omassa macissa uptime joku 3kk (iMac) ja töissä PC pitää käynnistää ainakin kaksi kertaa päivässä :(

Vierailija
70/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iphone on paras puhelin mikä minulla on ollut eikä oikeastaan edes puhelin, vaan paljon enemmän netti, kamera ja musiikinkuuntelulaite.

Minäkään en ymmärrä Applen tuotteiden haukkujia, olin ihan äimän käkenä kun sain ensimmäisen Iphonen, en edes tajunnut että puhelin voi olla noin hieno ja laadukas. Mikään muu puhelin ei ole Iphonen jälkeen enää mitään...

Ei tässä ole kukaan väittänytkään, että Apple olisi KEKSINYT mobiilin netin. Apple keksi sen, miten SITÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ HELPOSTI. Apple toi ensimmäisenä puhelimeen esim. täysmittaisen www-selaimen joka näyttää nettisivun sellaisena kuin se on, eikä sellaisena pikselihähmänä jona aiemmat Nokiat, Eriscssonit ym. sen näytti.

Vierailija
71/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni dorka tallentaa .docx-muotoon ja sitten ihmettelee kun ei aukea vanhoilla wordeilla. Vika ei ole laitteessa vaan tyhmässä käyttäjässä.

Homma on juuri näin! Tiedostot toimii saumattomasti käyttöjärjestelmästä toiseen. Se on sitten ihan eri asia miten tiedosto tallennetaan. Tuon ristiriidan saa aikaiseksi ihan vaikka saman käyttöjärjestelmän sisälläkin.

Vierailija
72/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin käyttelin Nokia N770 ja N800 jotka molemmat olivat kosketusnäytöllisiä Internet-tabletteja pitkään ennen iPhoneja ja Ipadeja.

Mutta niiden käytettävyys oli järkyttävän huonoa Applen iPhonen verrattuna.

Apple toi markkinoille helppokäyttöisyyden, mitä ihme kyllä, kukaan noista valmistajista ollut siihen mennessä vielä keksinyt. Tai no, Nokia oli, mutta se valitettavasti onnistui myös hukkaamaan sen =:o

Vierailija
73/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että se vaan toimii sujuvasti. Toisaalta aivan turha selittää ihmiselle, joka käyttää termiä "iPaska" ja suurin ominaisuus on micro-usb liitäntä.

"Vaan toimii sujuvasti" ei kuvaa lähimainkaan omia kokemuksiani iTuotteiden kohdalla, joista pari ongelmakohtaa juuri mainitsin. USB-liitäntähän on varsin merkittävä ominaisuutena, se määrittää esimerkiksi sen, saatko puhelimellasi näppärästi kaverilla näytettyä telkkarin kautta lomakuvasi (et saa, koska häröliitäntä), siirrettyä filejä näppärästi kaverin koneelle (et saa, häröliitäntä) ja varsinkin ladattua puhelintasi akun tyhjentyessä kodin ulkopuolella (et saa, ellet jaksa leikkiä rautalangalla).

Tai toki saat, jos raahaat niitä piuhoja mukanasi joka paikkaan tai jos kaverisi sattuu olemaan Applehöyrähtänyt. Mutta miksi ylipäätänsä hankkia rajoittunutta puhelinta, kun parempaakin on olemassa? Ja vieläpä kun Applen tuotteet ovat kevyesti sen 50 % kalliimpia, niin järki lähtee touhusta kokonaan. Ostamalla ei-Applen saa paremman tuotteen lisäksi säästyneillä rahoilla vaikka n. 100 malariaverkkoa lapsukaisille.

Vierailija
74/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa asua applean muurien sisäpuolella. ja tehdä asioita vain niin kuin apple haluaa tehtävän ja maksaa niistä juuri sen mitä apple yksin haluaa monopolisoida.

mutta onnea vain niille jotka siitä tykkää. tosiasiahan on, että ei se kuluttajaa kiinnosta kunhan on sievää ja muodikasta.

Vierailija
75/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko ihan tosissasi tietäväsi paremmin toisten ihmisten käyttäjäkokemukset kuin henkilöt itse?

Applen tuotteiden käyttäjillä on erittäin positiiviset käyttökokemukset, sitä on tutkittu, kuten tuossa lainaamassasi pätkässäkin mainittiin. On myös tutkittu, että ongelmia on ihan saman verran, mutta Apple-uskovaisten mielestä niitä on heidän kokemuksensa mukaan Applen tuotteissa vähemmän. Vaikka siis niitä on tutkitusti yhtä paljon. Suurempi tyytyväisyys ei siis perustu siihen, että ne toimisivat paremmin, vaan imagoon = Apple-uskovaisuuteen. Eihän näin tietenkään välttämättä ole sinun kohdallasi, mutta keskiverto Apple-fanin kohdalla kyllä.

En ole kieltänyt ketään "nauttimasta" Applen tuotteista, jokainenhan saa tehdä omat valintansa. Ihmiset maksavat ilmasta myös merkkivaatteissa, autoissa jne., ja tietenkin se on sallittua. Kritisoin vain sitä paremman laadun julistamista, koska sellaista siinä ei ole, ja varsinkin hinta/laatu on siinä hyvin heikko muihin merkkeihin verrattuna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi