Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Applen tuotteiden haukkujat / vihaajat!?

Vierailija
08.01.2013 |

Mikä niissä niin ketuttaa että haukutte ne? Onko edes omia kokemuksia? Vai onko se hinta, että olette vaan niin persaukisia ettei rahane riitä laatutuotteeseen?

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkoitinkin nyt lähinnä sitä, että Apple haluaa sun maksavan koneesta jossa on 800 euron komponentit melkein puolitoista tonnia.

jokainen firma nyt katteensa haluaa, ei kai ne mitään hyväntekeväisyyttä teekään?

Vierailija
22/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, "en muista mitään eksaktia" :D Itselläni ei ole koskaan ollut noiden kanssa mitään ongelmaa, wintoosa kun päivittää itsensä aika tehokkaasti jos asetukset on kunnossa. Ja mihin ihmeeseen tarvitset tehdasasetuksia? On myös vähän hämärää sanoa, että sulla on ollut ongelmia "ohjelmien" kanssa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uskonnostahan silloin on kysymys, kun ihmiset maksavat reipasta ylihintaa vanhoista toimimattomista tuotteista ja esittävät valaistunutta.

Tässäpä olikin uskonnollinen mielipide! On demonisoitu suorastaan Apple ja sen tuotteet ja niissä ei siksi voida nähdä mitään hyvää. Nähdään ihmiset jotka ostaa näitä tuotteita joko tyhminä tai jotenkin typerällä tavalla hurahtaneina, koska itse ollaan niin hurahtaneita toiseen suuntaan että kielletään kategorisesti että niissä oikeasti voi olla jotain hyvää niissä tuotteissa.

Itse olen IT-ammattilainen ja tyytyväinen niihin Applen tuotteisiin joita omistan (iPad2, iPhone 4S). Nämä tuotteet on olleet erittäin toimivia ja käyttökokemukseltaan miellyttäviä. Kokemukseni perusteella minun olisi kovin vaikea sanoa näitä tuotteita toimimattomiksi, koska minulla ne ainakin toimivat erittäin hyvin.

Apple-tuotteisiisi (ja niinhän Applen käyttäjät yleensä ovatkin) se ei poista sitä faktaa, että niissä maksetaan merkittävästi enemmän samoista ominaisuuksista, kuin muista. Kyllä se minustakin uskonnon kriteerit täyttää, että maksetaan merkistä ja uskotellaan itselle, että sillä ylimääräisellä hinnalla saadaan jotakin parempaa. Kuinka joku itseään fiksuna pitämä ihminen toimii noin? Jos ei ole vähän hurahtanut?

Vierailija
24/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä hölmö vai esitätkö vaan? Pointtina nyt oli se, että mikään muu firma ei rohmua niin helvetisti sitä katetta niistä sheissekomponenteista kuin Apple!

Vierailija
25/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarkoitinkin nyt lähinnä sitä, että Apple haluaa sun maksavan koneesta jossa on 800 euron komponentit melkein puolitoista tonnia.

jokainen firma nyt katteensa haluaa, ei kai ne mitään hyväntekeväisyyttä teekään?

löytyy massoittain yksinkertaisia ihmisiä, jotka maksavat heille moninkertaisen katteen muihin verrattuna.

Vierailija
26/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä hölmö vai esitätkö vaan? Pointtina nyt oli se, että mikään muu firma ei rohmua niin helvetisti sitä katetta niistä sheissekomponenteista kuin Apple!

millaisia komponentteja käyttävät nykyään, mutta ainakin näissä vanhemmissa tuotteissa komponentit ovat hirmu laadukkaita, eivät todellakaan mitään Scheißea.

Vierailija
27/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, "en muista mitään eksaktia" :D Itselläni ei ole koskaan ollut noiden kanssa mitään ongelmaa, wintoosa kun päivittää itsensä aika tehokkaasti jos asetukset on kunnossa. Ja mihin ihmeeseen tarvitset tehdasasetuksia? On myös vähän hämärää sanoa, että sulla on ollut ongelmia "ohjelmien" kanssa...

Pahoittelen kun en muista ulkoa joka ikistä virheilmoitusta joka tässä 15 vuoden aikana on ruutuun tullut! Mutta just sitä mitä aiemmin sanoin: ohjelmistojen asennuksissa, ajurit, uudet laitteet yms. tuottavat aina kaikenlaista konffausta ja herjaa ruudulle. Tehdasasetuksella tarkoitan sitä jotain ihme "palautusta" mikä mun piti joskus tehdä kun Windowsin päivittäminen lopettikin yhtäkkiä nettiyhteyden toiminnan. ja se palautus ei onnistunutkaan, ohjeet oli epäselviä yms.

Mutta ei tästä kannata jankata - sä tykkään Windowsista ja mä tykkään Macista - hyvä niin :)

Vierailija
28/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatelkaa, jos Applet saisivat saman jalansijan kuin Windows aiemmin. Mikkisofta on kiskonut aivan älyttömiä voittoja, vaikka sille on muutkin voineet tehdä ohjelmia ja lisälaitteita.

Apple ei ainakaan ala halventua siinä vaiheessa, kun markkinaosuus kasvaa. Kun kaikki oheislaitetoiminnot, ohjelmistot yms menevät sen käsien kautta, rahaa virtaa, ja kilpailu tyrehtyy. Printterit, musiikkiformaatti, hiiret, näppäimistöt, kovalevyt, ohjelmistot. Kaikkeen Applelisä, muita tuotteita ei voi käyttää ristiin.

Kaikille tietotekniikan ja ohjelmistojen vapauteen sitoutuneille toi on ikävä uhkakuva. Se nostaa hintoja, vaikeuttaa tuotekehitystä eteenpäin (ts. laittaa kaiken yhden firman varaan).

Vierailija
29/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli eksaktimpaa kritiikkiä.

Vierailija
30/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei 100 % maksimaalinen teho ole ratkaisevaa vaan KÄYTÖN PEHMEYS.

Kerro mulle siitä käytön pehmeydestä, miten pehmeää se on, kun akku on loppu etkä voi ladata kusetustuotettasi tavallisella micro-USB kaapelilla, vaan pitää lähteä kaupoista metsästämään niitä 1,25€ maksavia kaapeleita, joita ne eivät suinkaan myy sulle 1,25€ hinnalla, vaan 29,99€, kun onhan ne sentään Kiinasta rahdattaessa imeskelleet rahtikontin ilmasta kultaakin kalliimpia apple-ilma-atomeja.

Kerro miten pehmeää se käyttö on, kun iPodin virtanappula lakkaa toimimasta ja huollossa huomaavat pienen naarmun lasissa, eväävät takuun ja sanovat että joudut maksamaan sen 300€ vaihtotyöstä kun on selvästi itse rikottu. Tosi pehmeää viedä laite näytille ei-Apple-korjaajalle, joka vaan toteaa, ettei näitä ole lupa korjata ilman että takuu lähtee.

Tähän perheeseen on siis teinille yksi iPodi ostettu, ja voi helvetti sitä itkun ja hampaiden kiristelyn määrää. Eikä tullut yllätyksenä, itsekin sanoin moneen kertaan, että Applen paskaa ei hankita, vaan ostetaan sen 500€ iPodin sijaan joku oikea MP3-soitin parilla kympillä. Mut ei varoitukset tehonneet, vaan piti saada se hajoileva romu riesaksi, josta tyhjenee musiikitkin aina kun väärään paikkaan tai väärillä asetuksilla työnnät sen tietokoneeseen kiinni.

Ei toivettakaan mistään standardipiuhoista, suorasta USB-toimivuudesta ilman Applen omia skeidaohjelmia, helposta takuusta tai mistään muustakaan ilosta kyseisen romun kohdalla. Teinikin viimein tajusi, että trendipellejen hehkutus oli pelkkää sontaa ja puhelimeksi myöhemmin halusikin onneksi Samsungin.

Vierailija
31/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan serial :D Komponentit ovat komponentteja, harvemmin ne hajoaa itsekseen käsiin. Onko järkeä tosin maksaa ominaisuuksiltaan samanlaisesta komponentista Applen koneessa 500 euroa ja PC:ssä 300? Tällainenhan Applen hinnoittelumalli on, täysin realismista irtaantunut.

Vierailija
32/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan serial :D Komponentit ovat komponentteja, harvemmin ne hajoaa itsekseen käsiin. Onko järkeä tosin maksaa ominaisuuksiltaan samanlaisesta komponentista Applen koneessa 500 euroa ja PC:ssä 300? Tällainenhan Applen hinnoittelumalli on, täysin realismista irtaantunut.

joka tapauksessa tää läppäri on ollut mulla nyt 6 ja puoli vuotta, ja olen edelleen tähän aivan valtavan tyytyväinen. Ikävää, että se harmittaa sinua, että olen maksanut tästä enemmän kuin sinä läppäristäsi :(

Vierailija
33/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tismalleen sama kiertokulku :D

MITEN VOI olla niin paljon helpompaa elämä nyt Samsungin kanssa???

Vierailija
34/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nyt osui ja upposi, urpo :D

Vierailija
35/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, nyt osui ja upposi, urpo :D

viestejä, niin on helpompi päätellä, kelle vastaat. Se on ihan helppoa, tuossa viestin otsikon alla on "Lainaa alkuperäistä viestiä" -nappi.

Vierailija
36/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

persu in IT-ammattilainen sen lisäksi, että on kaikkien muidenkin alojen erikois asijan tuntia.

* Kirjoittaa tiimarinvihkoon *

Vierailija
37/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ironista, kyseiseinen toiminto ei toimi läheskään joka kerta tällä työkoneella. Se mikä mun työkone on onkin sitten jo ihan toinen juttu ;)

Vierailija
38/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ironista, kyseiseinen toiminto ei toimi läheskään joka kerta tällä työkoneella. Se mikä mun työkone on onkin sitten jo ihan toinen juttu ;)

on helppoa näpytellä lainauksen ympärille [ i ] [ / i ] (välit tietenkin pois).

Tai jos et halua näpyttää, voit viitata jollain muulla tavalla siihen viestiin, johon kommentoit.

Jos sua haittaa toisten päteminen, niin kannattaa itse miettiä omaa ulosantiaan - sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
39/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei 100 % maksimaalinen teho ole ratkaisevaa vaan KÄYTÖN PEHMEYS.

Kerro mulle siitä käytön pehmeydestä, miten pehmeää se on, kun akku on loppu etkä voi ladata kusetustuotettasi tavallisella micro-USB kaapelilla, vaan pitää lähteä kaupoista metsästämään niitä 1,25€ maksavia kaapeleita, joita ne eivät suinkaan myy sulle 1,25€ hinnalla, vaan 29,99€, kun onhan ne sentään Kiinasta rahdattaessa imeskelleet rahtikontin ilmasta kultaakin kalliimpia apple-ilma-atomeja.

Kerro miten pehmeää se käyttö on, kun iPodin virtanappula lakkaa toimimasta ja huollossa huomaavat pienen naarmun lasissa, eväävät takuun ja sanovat että joudut maksamaan sen 300€ vaihtotyöstä kun on selvästi itse rikottu. Tosi pehmeää viedä laite näytille ei-Apple-korjaajalle, joka vaan toteaa, ettei näitä ole lupa korjata ilman että takuu lähtee.

Tähän perheeseen on siis teinille yksi iPodi ostettu, ja voi helvetti sitä itkun ja hampaiden kiristelyn määrää. Eikä tullut yllätyksenä, itsekin sanoin moneen kertaan, että Applen paskaa ei hankita, vaan ostetaan sen 500€ iPodin sijaan joku oikea MP3-soitin parilla kympillä. Mut ei varoitukset tehonneet, vaan piti saada se hajoileva romu riesaksi, josta tyhjenee musiikitkin aina kun väärään paikkaan tai väärillä asetuksilla työnnät sen tietokoneeseen kiinni.

Ei toivettakaan mistään standardipiuhoista, suorasta USB-toimivuudesta ilman Applen omia skeidaohjelmia, helposta takuusta tai mistään muustakaan ilosta kyseisen romun kohdalla. Teinikin viimein tajusi, että trendipellejen hehkutus oli pelkkää sontaa ja puhelimeksi myöhemmin halusikin onneksi Samsungin.

No, iPodista mulla ei ole kokemusta. Mulla on Mac-läppäri ja siinä on kyllä ihan normaalit USB:t, Microsoft Office, Adoben softat yms. Ja pehmeydellä tarkoitan nimenomaan tätä käyttöjärjestelmää ja näiden ohjelmien toimivuutta. Ei mulla ole kokemusta joka ikisestä Apple-tuotteesta. Mutta tietokoneen osalta voin sanoa, että en enää ikinä osta Windows-PC:tä.

Vierailija
40/75 |
08.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa tää "keskustelu" mennä taas kunnon av-palstakiljumiseksi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän