Applen tuotteiden haukkujat / vihaajat!?
Mikä niissä niin ketuttaa että haukutte ne? Onko edes omia kokemuksia? Vai onko se hinta, että olette vaan niin persaukisia ettei rahane riitä laatutuotteeseen?
Kommentit (75)
Nyt alkaa tää "keskustelu" mennä taas kunnon av-palstakiljumiseksi :D
tuo urpoksi haukkuja todella laskee keskustelun tasoa.
Mietin vain sellaista, että jos Applen tuotteet, esim. iPod ja iPhone ovat "täyttä paskaa" kuten jotkut tässäkin ketjussa ovat sanoneet, niin aika jännä juttu kuitenkin että ne ovat niin suosittuja. Ja minusta on kerrassaan hyvinkin omituista, että sellaiset umpisurkeat tuotteet ovat markkinoille tullessaan mullistaneet koko musiikki- ja mobiilimaailman. Mä taidan itsekin ruveta valmistamaan ja myymään jotain umpisurkeaa scheissea jos sillä pääsee maailmanmaineeseen ja saa osakekurssit pilviin.
Mietin vain sellaista, että jos Applen tuotteet, esim. iPod ja iPhone ovat "täyttä paskaa" kuten jotkut tässäkin ketjussa ovat sanoneet, niin aika jännä juttu kuitenkin että ne ovat niin suosittuja.
Ei siinä mitään kovin erikoista ole, ihan normaalia trendipelleyttä. Ja kun ei paremmastakaan tiedä, niin varmasti voi kokonaisuuteen ollakin tyytyväinen. Ja kun media on lähtenyt hommaan mukaan, niin jokaista uutta iRoskaa juhlitaan ja meuhkataan kuin Jeesuksen toista tulemista, vaikkei mitään oikeaa aihetta olisikaan, niin taatusti menee kaupaksi. Kyllikki-mummokin on varmasti kuullut iPhonestakin jo nyt, mutta ei vaan tiedä, että parempaakin olisi olemassa.
Eikä Apple ole maailmaa mullistanut miksikään. Se on vain yksi valmistaja muiden joukossa. Yksi menestyneimmistä, mutta ei sen menestymisestä mullistukset ole johtuneet. Ehkä iPadin yleistyminen lähinnä on aiheuttanut yleisön suurempaa kiinnostusta tabletteja kohtaan, mutta sekin johtuu ihan vain kuluttajien omasta tietämättömyydestä, kun eivät tabletit aiemmin säväyttäneet. Liekö ainuttakaan innovaatiota tai oikeasti kilpailijoita parempaa ominaisuutta Applella ikinä ollutkaan markkinoinnin lisäksi.
Olen käyttänyt unelmakevyttä kannettavaani yli vuoden ja pakko sanoa, että tämä on ollut paras ostokseni ikinä.
Että tämä on näin arka aihe.. Ite käytän mitä käytän ja muut saa käyttää ihan mitä lystää, mikä kenellekin parhaiten toimii. Jos näet kaverillasi ipadin niin onko hän yhtäkkiä huonompi tai parempi ihminen sen takia?
ja täytyy sanoa, että lupaukset on kyllä suht katteettomia. Eivät toimi minkään ei-apple tuotteen kanssa yhteistyössä... eikä office dokkari todellakaan aukea applella, jos se on kerran pc:ssä tehty.
Ainoa hyvä juttu on koneen nopea aukeaminen pc:hen verrattuna, mutt aniin kiire mulla ei ole ettäkö en muutamaa minuuttia jaksaisi odottaa.
Viestini oli sarkasmia.
Kyllä Apple on muuttanut musiikki- ja mobiilimaailmaa oikeastaan kokonaan.
Esim. iPhone: muistatteko kuinka kömpelöitä "älypuhelimet" olivat ennen kuin Apple toi markkinoille iPhonen ja App Storen? Apple nolasi muut kännykkävalmistajat totaalisesti. Ja yllätys, sen jälkeen kaikista puhelimista tuli kosketusnäytöllisiä ja samalla käytettävyyslogiikalla toimivia.
Saman teki iPod ja iTunes musiikkipuolella.
eikä oikeastaan edes puhelin, vaan paljon enemmän netti, kamera ja musiikinkuuntelulaite.
Minäkään en ymmärrä Applen tuotteiden haukkujia, olin ihan äimän käkenä kun sain ensimmäisen Iphonen, en edes tajunnut että puhelin voi olla noin hieno ja laadukas. Mikään muu puhelin ei ole Iphonen jälkeen enää mitään...
Macit meillä taas on ollut aina, kun tykkään Mac-käyttöjärjestelmästä paljon enemmän kuin pcsta, inhoan Windowsia...
MacBook Air rules! Olen käyttänyt unelmakevyttä kannettavaani yli vuoden ja pakko sanoa, että tämä on ollut paras ostokseni ikinä.
Tyttäreni taas kiroaa omaansa. Ainoa hyvä puoli on kuulemma se, että se käynnistyy nopeasti. Kaikenlaisia yllättäviä yhteensopimattomuusongelmia on ollut.
ja täytyy sanoa, että lupaukset on kyllä suht katteettomia. Eivät toimi minkään ei-apple tuotteen kanssa yhteistyössä... eikä office dokkari todellakaan aukea applella, jos se on kerran pc:ssä tehty.
Mulla ei ole ikinä käynyt niin etteikö PC:llä tehty dokkari (mikä tahansa) aukeaisi Macillä - ja päinvastoin. Tiedostoformaatit (esim. doc, jpg tms) ovat standardeja, niissä ei ole PC tai MAC-muotoja vaan toimivat saumattomasti käyttiksestä toiseen. Jos eivät toimi niin sitten vika on ko. tiedostossa tai sen tallennustavassa.
Esim. yrität avata 2003 Office-versiolla esim. 2011-versioon TALLENNETTUA tiedostoa. Mutta se ei toimi silloin PC:n sisälläkään.
Toki on jotain ohjelmia, joita ei ole olemassakaan toiselle käyttikselle, nehän ei luonnollisti toimi.
koska kaikissa elokuvissa ja tv-sarjoissakin on aina kaikilla Apple. Ja niissä on aina Apple, koska käsikirjoittajat ja muut taiteelliset käyttävät aina, vain ja ainoastaan Applea.
Mutta Apple vaan on paras. Minkäs teet.
Arvostelen niitä siksi, että ne ovat ominaisuuksiinsa nähden rankasti ylihinnoiteltuja. Mutta mitään tunteita minulla ei ole niitä kohtaan.
Apple-uskovaiset sen sijaan ovat minusta huvittavia. Luin taannoin tutkimuksesta, jonka mukaan Applen käyttäjät ovat tuotteisiinsa keskimäärin tyytyväisempiä, kuin muut, pitävät niitä siis parempina kuin muita. Samassa tutkimuksessa todettiin, että Applen tuotteissa on yhtä paljon vikoja, kuin muissakin, Apple-uskovaiset vain luulevat niitä paremmiksi.
Maksa sinä siis kaikessa rauhassa ylihintaa tuotteesta, jota luulet laadukkaammaksi, kuin muita.
muiden merkkien tuotteista.Kyllä meillä oli vuosia PC:itä, ainakin 5 nokian puhelinta oli mulla, samoin Sony-Ericssoneja oli, Samsungeja jne.
Mun käyttötarkoituksiin selvästikin sopii applen tuotteet. Meillä on Mac, iPad, iPod ja iPhonet kolmella perheenjäsenellä. Ei noita ole ostettu vain sen takia, että ovat applea, vaan siksi, että vastaavia muiden valmistajien tuotteita on kokeiltu, ja sitten kokeiltu noita, ja todettu että hyviä ovat.
Arvostelen niitä siksi, että ne ovat ominaisuuksiinsa nähden rankasti ylihinnoiteltuja. Mutta mitään tunteita minulla ei ole niitä kohtaan.
Apple-uskovaiset sen sijaan ovat minusta huvittavia. Luin taannoin tutkimuksesta, jonka mukaan Applen käyttäjät ovat tuotteisiinsa keskimäärin tyytyväisempiä, kuin muut, pitävät niitä siis parempina kuin muita. Samassa tutkimuksessa todettiin, että Applen tuotteissa on yhtä paljon vikoja, kuin muissakin, Apple-uskovaiset vain luulevat niitä paremmiksi.
Maksa sinä siis kaikessa rauhassa ylihintaa tuotteesta, jota luulet laadukkaammaksi, kuin muita.
muiden merkkien tuotteista.Kyllä meillä oli vuosia PC:itä, ainakin 5 nokian puhelinta oli mulla, samoin Sony-Ericssoneja oli, Samsungeja jne.
Mun käyttötarkoituksiin selvästikin sopii applen tuotteet. Meillä on Mac, iPad, iPod ja iPhonet kolmella perheenjäsenellä. Ei noita ole ostettu vain sen takia, että ovat applea, vaan siksi, että vastaavia muiden valmistajien tuotteita on kokeiltu, ja sitten kokeiltu noita, ja todettu että hyviä ovat.
vaan siitä, että todellisuus on hämärtynyt.
Apple-uskovaisuus tarkoittaa sitä, että Applen käyttäjä suhtautuu kärsivällisemmin ja ymmärtäväisemmin iTuotteeseensa tulevaan vikaan, kun samankaltaiseen vikaan, johon hän törmää vaikka pc:ssä.
Mikäs olisi halvempi ja yhtä tehokas/tyylikäs vaihtoehto imacin tilalle? Aivan ei sellaisia ole. Itse olen aina valmis maksamaan ulkonäöstä oli tuote mikä tahansa. Jos olet eri mieltä, niin ostatko vaatteesi robin hoodista tms.
ennen Iphonea. Oli Nokiaa, SonyEricssonia, Samsungia, ehkä joku muukin jota en muista.
Ja Iphone päihitti kaikki nämä. Enää en vaihda mihinkään muuhun.
ja uskonnostahan silloin on kysymys, kun ihmiset maksavat reipasta ylihintaa vanhoista toimimattomista tuotteista ja esittävät valaistunutta.
Tässäpä olikin uskonnollinen mielipide! On demonisoitu suorastaan Apple ja sen tuotteet ja niissä ei siksi voida nähdä mitään hyvää. Nähdään ihmiset jotka ostaa näitä tuotteita joko tyhminä tai jotenkin typerällä tavalla hurahtaneina, koska itse ollaan niin hurahtaneita toiseen suuntaan että kielletään kategorisesti että niissä oikeasti voi olla jotain hyvää niissä tuotteissa.
Itse olen IT-ammattilainen ja tyytyväinen niihin Applen tuotteisiin joita omistan (iPad2, iPhone 4S). Nämä tuotteet on olleet erittäin toimivia ja käyttökokemukseltaan miellyttäviä. Kokemukseni perusteella minun olisi kovin vaikea sanoa näitä tuotteita toimimattomiksi, koska minulla ne ainakin toimivat erittäin hyvin.
Apple-tuotteisiisi (ja niinhän Applen käyttäjät yleensä ovatkin) se ei poista sitä faktaa, että niissä maksetaan merkittävästi enemmän samoista ominaisuuksista, kuin muista. Kyllä se minustakin uskonnon kriteerit täyttää, että maksetaan merkistä ja uskotellaan itselle, että sillä ylimääräisellä hinnalla saadaan jotakin parempaa. Kuinka joku itseään fiksuna pitämä ihminen toimii noin? Jos ei ole vähän hurahtanut?
Mä olen sellainen tietotekniikan käyttäjä, joka ei jaksa ratkoa minkäänlaisia ongelmia. Mä en jaksa käyttää Nokian tms. älypuhelimia, koska niiden käyttöjärjestelmät on ärsyttäviä epäloogisuuksineen. Mulla on siis tälläkin hetkellä sekä Nokian älypuhelin että iPhone, ja Nokialainen jää niin jalkoihin. Mulle on myös osunut niin, että nokialaisissa on aina vikoja ( kuten Sony Ericssoneissakin on ollut), i Phone on tähän mennessä toiminut moitteetta 2 vuotta.
Eli mun osaltani laitteissa voi olla vaikka mitä ominaisuuksia, mä en jaksa niitä kaivella ja opetella. Applen tuotteissa muhun siis vetoaa käytettävyys, joka on huomattavan hyvää kaltaiselleni ihmiselle, jota ei kiinnosta pätkääkään alkaa opetella tietoteknisiä sovelluksia sen syvällisemmin.
Ja joo, olen valmis siitä maksamaan.
Applen tuotteissa muhun siis vetoaa käytettävyys, joka on huomattavan hyvää kaltaiselleni ihmiselle, jota ei kiinnosta pätkääkään alkaa opetella tietoteknisiä sovelluksia sen syvällisemmin.
Eli kun esim. Nokian puhelimen voit vaan lyödä kiinni koneeseen ja kopioida sieltä kuvat ja musiikit ja aivan kaiken minne huvittaa, suuntaan ja toiseen, niin se ei ole kätevää verrattuna siihen, että iPaskoissa et tasan tarkalleen pysty samaa tekemään vaan tarvitset ihan erillisen ohjelman, jolla ei edes saa tehtyä kaikkea haluttua? Kätevää?
Samoin sen Nokialaisen saat tietokoneeseen kiinni ihan standardilla microUSB-piuhalla, siinä missä Applekuraa varten joudut etsimään ja pahimmillaan vielä ostamaan ylihintaisen piuhan, joka ei taatusti sovi kuin pariin Applen omaan tuotteeseen koko maailmassa. Kätevää?
Kertokaa nyt ihmeessä joku, mikä on se ominaisuus, mikä Applen tuotteista tekee yhtään kilpailijoita parempaa. Minä en sellaista niissä näe, mutta päinvastaisia "ominaisuuksia" sitäkin enemmän.
Kertokaa nyt ihmeessä joku, mikä on se ominaisuus, mikä Applen tuotteista tekee yhtään kilpailijoita parempaa.
Applen käyttäjät vain luulevat niin. Heille Applen viat ovat pikkuvikoja tai ei vikoja ensinkään, ja muiden laitteiden ongelmat kasvavat heidän päässään moninkertaisiksi.
en ole koskaan kokeillut muita Applen tuotteita (jos nyt kokeilemiseksi ei lasketa sitä, että pelasin kaverin iphonella Angry birdsiä), mutta läppäriin olen tosi tyytyväinen. Tähänkin käy tavallinen USB, mullakin on MS Office (tosin seuraavassa alan käyttää sitten Open officea), Adobe-paketti on koneella myös. Käyttö on nimenoaan pehmeää, kone herää nukkumasta heti kun kannen avaa ja käynnistyy nopeasti. Samoin ohjelmat käynnistyvät nopeasti.
Täällä palstalla on todennäköisesti pari mielensäpahoittajaa, jotka inhoavat sydänmensä pohjasta Applea, koska näissä ketjuissa toistuvat aina samat sanankäänteet. Ei sillä, ei tietenkään ole pakko tykätä samasta kuin minä, mutta moinen vihaisuus ihmetyttää, kun kyse on kuitenkin maku- ja tottumiskysymyksestä.