Av-porukka kovin nuorta?
Olen päätellyt, että tällä palstalla kirjoittelijat ovat keskimäärin melko nuoria. Johtopäätös perustuu siihen, että kun on kyse rahasta, juuri kukaan ei väännä euroja markoiksi.
Vanhempien ihmisten suosimilla palstoilla joka ainoa hinta ja kustannus kerrotaan kuudella, ja sitten kauhistellaan. Muistellaan, miten juuri ennen euroa jauhelihaa sai viidellä markalla kilon, ja miljoonalla markalla sai omakotitalon Espoosta.
Kommentit (11)
Mäkin olen 48 v. En tosin asu Suomessa, joten käännän nuo hinnat toiseen valuuttaan, en markoiksi :)
Jotka tietävät, ettei kymmenen vuoden takaisella kurssilla tee enää yhtään mitään, rahan arvo muuttuu.
että aika paljon meitä keski-ikäisiä täällä on.
t.42
on sitte vissii ollu tosi vanhoja, koska kuka enää niitä kääntää markoiksi, koska markat on olleet ja menneet! NYt on eurot, deal with it.
on sitte vissii ollu tosi vanhoja, koska kuka enää niitä kääntää markoiksi, koska markat on olleet ja menneet! NYt on eurot, deal with it.
Pari vuotta sitten tehdyn kyselyn mukaan 10 % suomalaisista ajatteli edelleen kaikki summat markkoina. Suurien summien kanssa markkoihin turvautui paljon useampi.
Ja tietenkään tuo markkakerho ei ymmärrä inflaatiosta mitään, vaan muuttaa tämän päivän eurot markoiksi kertomalla summan kuudella. Oikea kerroinhan on nyt noin viisi, jos kyse on vuoden 2001 markoista.
sovitaan, että olen nuori.:)
Tietysti muistan markatkin, mutta en todellakaan vuosiin ole ajatellut summia markkoina. Jos taas muistan jonkun markkasumman (mitä jokin joskus maksanut), käännän sen yleensä euroiksi kun puhun, koska arvelen sen olevan kuulijalle selkeämpää.
mä taas luulin noiden läskikeskustelu/pillukasvaketjujen perusteella, että palstalla pyörii
Ehkäpä olemme sopeutuneet euroihin.
47 v.