Onko Teneriffalla riittävän lämmintä tammi-helmikuussa?
Matka Teneriffalle Puerto de la cruziin/Playa de las americasiin (mukana ala-asteikäiset lapset) olisi suunnitelmissa tammi-helmikuulle, mutta kovin monesta nettikeskustelusta on tullut ilmi sellainen seikka että hotellien uima-altaissa on niin kylmä vesi ettei siellä tarkene uida, että merivesikin on lämpimämpää. Siitä huolimatta että altaiden vesi olisi lämmitettyä, kovin moni moittii että se on todella kylmää (liekö sitten oikeasti kuitenkaan lämmitettyä...)
Ja entä sää? Sateita tietenkin ajoittain tulee, mutta onko niitä jatkuvasti? Täytyykö siis suosiolla siirtää matkasuunnitelmat huhti-toukokuulle Välimeren suuntaan...? Alkaa tuntua siltä ettei ole järkeä maksaa itseään kipeäksi matkasta, eikä sitten kuitenkaan tarkene uida lomallaan altaassa koska sitähän lapset eniten odottavat (merivesi ei niin houkuttele). Kokemuksia?
Kommentit (7)
pääsiäisen tienoilla ja silloin alkanut vasta sää lämmetä. Meillä oli ainakin hotellissa altaassa ihan lämmin vesi.
eli viluinen ei tarkene kunnolla t-paidalla tuulisella kelillä. Auringossa kylläkin. Jos uimarantalomaa haluatte, niin en menisi tuohon aikaan. Eikö Välimerälläkään huhti-toukokuussa välttämättä ole lämmintä. Jos takuuvarmaa lämpöä haluatte, niin kesä-syyskuulle kanarialle tai välimerelle (siis jos nämä vaihtoehdot)
...jos lämmintä haluaa. Siellä sää on suunnilleen kuin Suomen kesä, eli ei mitenkään erityisen helteinen.
Americasissa saattaa olla lämmintä, jos on hyvä tuuri. Todennäköisesti sielläkään ei ole varsinainen helle tuohon aikaan.
t. entinen matkaopas
päivisin ollut reilut 20 astetta mutta iltaisin viileää ja hotellin uimavesi todella kylmää. Muuten kyllä kiva kohde lasten kanssa, monenlaista puuhaa ja näkemistä.
Siellä oli ihanan lämintä, joskin uima-altaan vesi kylmää. Americanos tosiaan lämpöisempi paikka. Tammi-helmikuu taitaa tilastollisesti olla vielä kylmempää kuin joulukuu? Ihana paikka oli vaellella.
mutta mä en olekaan koskaan kuumasta tykännyt, minusta sellaiset Suomen perus-kesäsäitä vastaavat lämpötilat on oikein hyvä :)
siellä on noin 20°, joten vedetkin on viileitä. Jos haluaa hellettä, niin en menisi helmikuussa. LÄmmintä siellä on, mutta mitä sitten kukin haluaa. Minulle riittää 20°, koska olen "kaupunkilomailija" ja en viihdy altaalla ja rannalla.