Millä todennäköisyydellä sossu maksaa opiskelijalle kannettavan???
Minulla hajosi kannettava ja opiskelijana tarvitsen sitä mm. koulun takia, koska kaikki esseet ym. vaaditaan palauttamaan sähköisesti moodlen kautta eikä muutenkaan käy mikään käsinkirjoitettu
Saan noin 90€ kuukaudessa toimeentulotukea, mutta en kyllä näillä tuloilla pysty ostamaan uutta kannettavaa. Olen kahdesti ostanut kannettavan käytettynä ja ne on kestäneet noin 8kk ja sitten hajonneet, joten usko on mennyt ja mieluummin ostaisin uuden, jossa olisi ainakin takuu, toisin kun noissa käytetyissä.
Lisäksi kuulisin mielelläni minkä merkkinen kannettava kannattaisi ostaa, olen miettinyt samsungia, sony vaioa tai asusta.
Käyttö tulisi olemaan siis laskujen maksua, opiskelutehtävien tekoa, jotka ovat esseitä, poverpoint juttuja ja sitten sen lisäksi mm. pelikone.fi pelien pelaamista ja sen lisäksi hiukan ns. vaativampien pelien pelaamista satunnaisesti sillon kun kummilapseni on kylässä/hoidossa. Tuolla vaativammalla tarkoitan sitä, että koneelta vaaditaan enemmän tehoja tai mitä ne nyt on.
Olen siis aika tyhmä koneiden suhteen, kannettavani käytin huollossa ja siitä on kuulemma emolevy mennyt ja korjaus maksaisi ihan älyttömästi.
Kommentit (25)
Sossu ei maksa. Ei myöskään kela. Yritä pärjätä.
8kk kestää koneet, mitä ihmettä teet niillä vai myytkö ne eteenpäin? Tarvitset parempaa pelikonetta opiskeluihin? Pöytäkoneen pelailuun saat halvemmalla, samalla koneella saisit kotitehtävät tehtyä eikä kone tippuisi jatkuvasti.
Voi olla, että saat sosiaalitoimistosta ns. sosiaalista luottoa, millä voit hankkia tietokoneen, mutta luotto on luottoa, eli maksat siitä kuukausittain takaisin sosiaalitoimistolle.