Mitä mieltä siitä, että vakuutusmyyjä/joku muu myyjä tulee tekemään kauppoja kotiin?
Minä vierastan ihan hirveästi ajatusta, että joku vieras ihminen tulisi meille myymään meille jotain. Ajatus lähtee jo ihan siitä, että minun pitää neuvottelujen ajaksi saada meidän kaksi vilkasta lasta ja koira niin hiljaisiksi, että pystyn mihinkään keskittymään. Lisäksi on jotenkin omituista keittellä kahvia myyjälle, ja sanoa sitten tunnin palopuheen kuuntelemisen jälkeen että juu ei kiitos, mitään ei osteta. Minusta koti on liian henkilökohtainen paikka tehdä kauppoja. Tulee mieleen, että jos vakuutusmyyjä istuu siinä meidän keittiössä ja maalaa kauhukuvia kaikesta siitä, mitä esimerkiksi meidän pienille taaperoille lapsille voi käydä, niin se menee sille vyöhykkeelle josta en pidä.
Joo, olen varmaan yliherkkä. Mites muut kokee tämän? Toisaaltahan se säästää itseltä aikaa ja vaivaa, kun itse ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään.
Kommentit (3)
Minä keittelen mielelläni kahvit ja kaivan pakastimesta pullat. Jutustelen kuin vanha kaveri vain. Jaarittelen sitä ja tätä. Lopuksi sanon, että pohdin asiaa ja soitan, kun olen päättänyt, otanko vai jätänkö. Täällä käy niin harvoin ketään, että on mukava saada juttuseuraa :)
niin kärsittävä se sitten vaan on. Meille ei ole mitään asiaa yhdelläkään vakuutus- tms. myyjällä.
Osa asiakkaista toivoo aikataulujensa takia, että myyjä tulee kotiin ja osa haluaa tulla toimistolle. Myyjälle on helpointa, jos asiakas vaivautuu toimistolle tulemaan. mitä tulee kauhukuvien maalaamiseen niin sehän on nimenomaan sitä myyntityötä, jolla on tarkoitus herättää asiakkaalle tarve ostaa vakuutuksia.