Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

teiniraskaus ja ilkeä tuleva mummo

Vierailija
06.01.2013 |

Jos pidän lapselleni hyvissä ajoin kunnon seksivalistuksen ja annan vaikka rahaa ehkäisyn hankkimiseen ja lapsi pamahtaakin paksuksi, voinko irtisanoutua kaikkeen vauvaan liittyvästä huolesta? Minä olen kolme omaa lastani kasvattanut enkä lisää holhottavia ole itse halunnut. Piste.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenkin estänyt raskauden. Tai muutama lisäeuro, voihan olla ettei ne kortsut sittenkään riittäneet...

Vierailija
2/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsensa kohdalla ei voi kun yrittää kasvattaa hyviin käytöstapoihin ja kunnollisiin periaatteisiin ja itsestään ja muista huolehtimiseen. Ehkäisystä voin valistaa, mutta en voi koko aikaa tietenkään olla teinini käsipuolessa kiinni ettei se vaan mene sänkyyn jonkun kanssa. Kun nuo olen tehnyt, en ota enää yhtään lisävastuuta.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on täysi-ikäinen.

Emmätiä.

Vierailija
4/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein tunnu ottavan vastuuta lapsistasi, jos katsot että mehdollinen teiniraskaus ei sinulle kuulu. Et ole rakastava äiti jos raskauden tullessa jätät lapsesi yksin.

Vauvalle tosin on varmaan parempi ettei sillä olekaan suhdetta kaltaiseesi mummoon.

Vierailija
5/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toki yksin jättäisi lastani. Kotona saa asua ja elätän hänet aikuisuuteen, mutta OMAAN lapseensa liittyvissä kuluissa saa kääntyä sosiaalihuollon puoleen. En antaisi lapselleni oikeaa kuvaa vanhemman vastuusta jos alan hänen lapsensa kuluja makselemaan. Lasta hoitaisin yhtä paljon kuin mummo yleensä, mitään teinilisää en siihen laskisi.

Vierailija
6/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossittelu on turhaa.

Lapsellesi kerrot etukäteen että ajattelet vain itseäsi sitten jos hän pamahtaa vahingossa paksuksi. Että et piittaa tippaakaan siitä millaisia huolia hänellä on raskauteen tai vauvaan liittyen, et toimi olkapäänä etkä tue vaan irtisanoudut kaikesta, koska asia ei sinulle kuulu.

Kylläpä annoit kylmän ja itsekeskeisen kuvan itsestäsi. Vahingolle ei mitään voi. Niitä sattuu jokaiselle joskus, osalle isompia ja osalle pienempiä, mutta niihin ei ilkeily auta.

Vierailija
7/7 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksistä ja ehkäisystä tietävä ihminen ottaa leikkiin ryhtyessään huomioon sen, mitä vahingossa voi sattua. Silloin on osattava kantaa vastuuta teostaan, kun riskit ovat tiedossa.

Kuten sanoin, lastani en jättäisi yksin, mutta äitiydestään hänen on itse selvittävä. Ihmisen tulee seksiin ryhtyessään oltava tietoinen tällaisesta asiasta. Samahan se on avioliitossa. Siinä vanhempien elatusvelvollisuus päättyy, jos lapsi menee alaikäisenä naimisiin.

Ehkä olenkin itsekeskeinen ja kylmä. Olen rakkaudella ja huolenpidolla kasvattanut lapseni, ja jos lapseni saavat lapsia, heidän tulee hoitaa omat lapsensa samoin. Iästä riippumatta. Minä olen oman kasvatus- ja hoitovelvollisuuteni jo tehnyt.