Mitä mieltä (pojan) nimistä?
Tässä tämänhetkinen lista siinä järjestyksessä, että eniten tykkäämäni on ekana jne.
Niilo (kukaan muu perheessä ei oikein tykkää)
Jaako
Eino (Einosta tulee kyllä mieleen myös "Einon tarina"-kirja joka oli kovin surullinen
Leevi (tutun koiran nimi)
Lauri (tutun pojan nimi)
Ilari
Erno
Iivari
Kommentit (12)
Eniten Niilosta, kuten sinä itsekin.
muista kuin Laurista, ja ehkäpä toi Ernokin menettelisi.
Varmaankin johtuu siitä, että nuo muut yhdistyvät vanhoihin papparaisiin, kun taas edellä mainittuja olen tavannut nuorempia.
No Leevi taitaa olla nuorilla, mutta jo liiankin kulunut.
Miten olisi Niilo Eemeli tai Niilo viljami
Iivari on aika raikas nimi kun sitä hetken kuulostelee. Lauri kaunis pojan nimi, mutta yleisempi kuin Iivari.
Ainakin jos saisin miehen vielä suostumaan. Mutta Eemeliä ja Viljamiakin on joissain listoissa kyllä ollut, en jaksanut tähän ihan kaikkia listata :)
Musta Niilo on tosi kiva nimi. Niilot ei voi olla pahoja ihmisiä. :)
Jaakokin on kiva, mulla on joku juttu j-nimiin... Ei edes häiritse se, et se on vähän sellanen väännös Jaakko-nimestä. (Jaako on itseasiassa Jaakkoa kivempi.)
Eino, ihan hirvee! Tosin mulla on joskus ollu ihan hirvee Eino-naapuri...
Leevi, ei... Jotenkin tunkkanen nimi ja mieleen tuli Leevi & the Leaving.
Lauri, ihan ok, mut ei iske.
Ilari, ei.
Erno, ei.
Iivari, tykkään!
Eli tästä listasta omat suosikkini on Niilo, Jaako ja Iivari. Miten ois Niilo Iivari? Jonkun ehdottoma Niilo Eemelikin on kiva ja ite tykkäisin vielä enemmän Niilo Emil/Eemil (kummin vaan).
Minä en pidä Jaakosta, koska se on hankala taivuttaa niin, ettei se sekaannu Jaakkoon. Tai koulussa joutuvat taivuttamaan oikean Jaakon väärin Jaakon sijaan Jaakkoniksi (kauhea sana), jotta erottavat kaikki mahdolliset Jaakot - siis Jaakon ja Jaakkon - toisistaan. Toisaalta harvinaista, että sattuisi sekä Jaakko että Jaako samalle luokalle. Poika saa esitellessään itsensä varmasti ainakin joskus sanoa, että Jaakko mutta yhdellä K:lla. Samalla voisi lyhentää Jaakko-Jaako-Jako.
Siis en pidä tuollaisista tunnettujen nimien lyhentämisistä tuolla tavalla (poistamalla kaksoiskonsonantin) kovinkaan paljoa.
Itse tykkään Niilo nimestä. Ihana, vanha nimi :)
ap