Pyysin tutin 2 pv vanhalle vauvalleni synnärillä. Kysyttävää?
Kommentit (38)
1995 kun mun vauva syntyi, oli hoitajat tutin antaneet
etkä antanut itse? Meillä ei synnäri tutteja anna, mutta itse voi tietysti sellaisen hankkia etukäteen tai pyytää miestä tuomaan.
Oli tutti valmiiksi mukana kun lähdin synnärille...
Esikoinen alkoi nimittäin syömään peukaloa ja halusin välttää tämän. Ei huolinut poika ikinä tuttia, mutta ei onneksi peukaloakaan.
ei ole synnärillä tutteja, osasto on "imetystä tukeva" tms. Itse saa tietysti tutin antaa, jos haluaa.
Tyksissä, siellä ei varmaan olisi edes saanut tutteja... Vähän kaduttaa etten tyrkännyt vauvalle heti tuttia suuhun, olis varmaan yöt helpompia eikä tarttis tissiä tarjota joka herätykseen.
Mitä tarkoitat? Etkö itse hoitanut vauvaa, vai oliko siis keskolassa?
että sairaalasta tarjottaisiin tuttia! Ei tänä päivänä.
jossain jopa oo vieläkin vauvat "vauvalassa" hoitajilla, eikä vierihoidossa?
Vauva oli kahtena ensimmäisenä päivänä yöt ja välillä muutenkin vauvalassa.
että olisin pyytänyt Taysissa 2010. Vauva oli tissilla 7 h putkeen ja tissit ihan rikki. Ja vielä sokerivedellä yrittivät valella tuttia kun vauva ei sitä huolinut. Eikä huolinut koskaan koko vauva-aikanansa.
ettei tuttia anneta, mutta silti vauvalleni annettiin kysymättä lisämaitoa pullosta, kun selkäni käänsin. Mun maalaisjärki sanoo, että tutti on melkolailla pienempi paha kuin tuttipullo!!! Ihan älytöntä touhua, ja tuokin että kuvitellaan, että tutin käyttö poissulkisi automaattisesti imetyksen... tätä järjetöntä, suomalaista holhoamista taas.
meillä kolmella lapsella ollut tutti heti synnärillä, itse annoin. Ikinä eivät ole korviketta saaneet. Neljäs ei huolinut tuttia ei pulloa.
Itse otin tutin mukaan, en tiedä olisiko osastolla niitä jaettu ollenkaan.
Mulla on kaksi lasta, jotka ovat saaneet heti sairaalassa tutit kun maito on noussut vasta kotona, ja rinnat olleet niin kipeät, että en kestänyt sitä pelkkää imemistä kun mitään ei tullut.
Saivat myös lisämaitoa tuttipullosta heti synnärillä ja kotona alussa, sekä myöhemmin pullosta joivat kun olin jossain.
Imetin kumpaakin n.9kk silti.
Miksi ei voisi helpottaa omaa elämää tutilla ja pullolla?
Mitä tuossa nyt on ihmeellistä? Meillä vauva sai keskolassa tutin lohdutukseksi ja imemistarpeen tyydyttämiseksi kun en pystynyt aluksi oman heikon kunnon vuoksi siellä juuri olemaan, vaikka kaikin keinoin yritin. Vauva syntyi hätäsektiolla täysaikaisena.
Mikä siinä tutissa niin kamalaa on? Jos keskolassakin antavat niin tuskin on mikään syntisen karmea kapistus :D. Tää on tätä nykyhysterisointia ja ongelman väkisin keksimistä. Ja sitä oman erinomaisuuden esittelyä, että meillä ollaan niin luomua niin luomua... ja niin erikoisia ja erityisiä.
Erittäin hyvin lähti imetys käyntiin heti kun vauva vierihoitoon pääsi. Ensimmäisen viikon oli siis pelkästä pullosta maitoa keskolassa saanut. Ja ei mitään ongelmaa sen jälkeen rintaan tottumisessa, vaikka pulloruokintaa ja tutin käyttöä jatkettiinkin joka päivä kotonakin.
Nyt sujuu arki mitä mainioimmin. Ei ole tietoakaan väsymyksestä, itkuisista öistä, iltakitinöistä tms. Koko perhe nukkuu kuin tukki ja alusta asti ollut näin. Vauva nyt 4,5kk. Yhtään itkuista yötä ei ole ollut.
Ja arvatkaapa millä konsteilla? Yösyötöt jaettiin heti ekasta yöstä. Mies syötti pullosta pumpattua maitoa ja minä tietty rintaa. Vuorotellen ja molemmat sai nukkua joka yö vähintään 8h. Yösyötöt jäi pois 1kk iässä kun tutti hiljensi ja ah tätä ihanuutta kun yöllä saa nukkua 10h! Sen kun vaan kerran pari yössä tutti pojalle suuhun ja taas ollaan vieressä tyytyväisiä.
Eikä ole pienintäkään ongelmaa imetyspaikkojen etsimisessä jne. kun lähdetään kaupungille. Sen kun vaan pulloa suuhun ja vauva hymyilee tyytyväisenä. Tissiä sitten taas kotona. Ja ravintoloissa ollaan käyty jo useamman kerran, tutti pelastaa ja pitää vauvelin AINA hiljaisena. Hoitoonkin ollaan pari lyhyttä kertaa hyvillä mielin voitu jättää kun ei ruokinnassa ole ongelmia ja tiedetään, että tutti auttaa kitinään ettei hoitajalla mene sormi suuhun ja keinot lopu.
Vauva kasvaa hienosti ja on aurinkoinen tapaus. Vanhemmat ovat tyytyväisiä ja onnellisia, mistään valvomisista ja rankasta pikkuvauva-ajasta ei ole tarvinnut lukea kuin netistä. Että ei se tutti ja pullo mikään maailmanloppu ole, päinvastoin :).
Mutta hei, te periaatekieltäytyjät ja fanaatikot, nauttikaa ihmeessä yöheräilystä ja kitinästä. Kyllä sen kestää kunhan vaan ei tuttia joudu antamaan, eikös?
Itse menin tosi tuttikielteisenä sairaalaan, mutta onneksi kokenut kätilö ehdotti tutin antamista lopulta (kun vauva oli 2 päivän ikäinen), niin sain edes pieniä hengähdystaukoja imetyksestä.
Toimi! Ja 6 kk täysimetyskin onnistui tutista huolimatta tai juuri sen ansiosta.
Meillä onnsynnärillä ollu molemmille tutti mukana, on tarjottu sitä kyllä vasta kotosalla, n 2vrk iässä.
Mitä tuossa nyt on ihmeellistä? Meillä vauva sai keskolassa tutin lohdutukseksi ja imemistarpeen tyydyttämiseksi kun en pystynyt aluksi oman heikon kunnon vuoksi siellä juuri olemaan, vaikka kaikin keinoin yritin. Vauva syntyi hätäsektiolla täysaikaisena.
Mikä siinä tutissa niin kamalaa on? Jos keskolassakin antavat niin tuskin on mikään syntisen karmea kapistus :D. Tää on tätä nykyhysterisointia ja ongelman väkisin keksimistä. Ja sitä oman erinomaisuuden esittelyä, että meillä ollaan niin luomua niin luomua... ja niin erikoisia ja erityisiä.
Erittäin hyvin lähti imetys käyntiin heti kun vauva vierihoitoon pääsi. Ensimmäisen viikon oli siis pelkästä pullosta maitoa keskolassa saanut. Ja ei mitään ongelmaa sen jälkeen rintaan tottumisessa, vaikka pulloruokintaa ja tutin käyttöä jatkettiinkin joka päivä kotonakin.
Nyt sujuu arki mitä mainioimmin. Ei ole tietoakaan väsymyksestä, itkuisista öistä, iltakitinöistä tms. Koko perhe nukkuu kuin tukki ja alusta asti ollut näin. Vauva nyt 4,5kk. Yhtään itkuista yötä ei ole ollut.
Ja arvatkaapa millä konsteilla? Yösyötöt jaettiin heti ekasta yöstä. Mies syötti pullosta pumpattua maitoa ja minä tietty rintaa. Vuorotellen ja molemmat sai nukkua joka yö vähintään 8h. Yösyötöt jäi pois 1kk iässä kun tutti hiljensi ja ah tätä ihanuutta kun yöllä saa nukkua 10h! Sen kun vaan kerran pari yössä tutti pojalle suuhun ja taas ollaan vieressä tyytyväisiä.
Eikä ole pienintäkään ongelmaa imetyspaikkojen etsimisessä jne. kun lähdetään kaupungille. Sen kun vaan pulloa suuhun ja vauva hymyilee tyytyväisenä. Tissiä sitten taas kotona. Ja ravintoloissa ollaan käyty jo useamman kerran, tutti pelastaa ja pitää vauvelin AINA hiljaisena. Hoitoonkin ollaan pari lyhyttä kertaa hyvillä mielin voitu jättää kun ei ruokinnassa ole ongelmia ja tiedetään, että tutti auttaa kitinään ettei hoitajalla mene sormi suuhun ja keinot lopu.
Vauva kasvaa hienosti ja on aurinkoinen tapaus. Vanhemmat ovat tyytyväisiä ja onnellisia, mistään valvomisista ja rankasta pikkuvauva-ajasta ei ole tarvinnut lukea kuin netistä. Että ei se tutti ja pullo mikään maailmanloppu ole, päinvastoin :).
Mutta hei, te periaatekieltäytyjät ja fanaatikot, nauttikaa ihmeessä yöheräilystä ja kitinästä. Kyllä sen kestää kunhan vaan ei tuttia joudu antamaan, eikös?
Meillä toimittu aivan samalla tavalla kolmen vauvan kanssa, ja silti imetetty 8kk. Silloin yösyöttö jäänyt pois ja imetysloppunut. Pullosta luovuttu 1v3kk jokaisen kohdalla ja siirrytty suoraan tavalliseen mukiin, ei nokkamukiin.
En tajua näitä fanaattikkoja joiden mukaan tutti ja pullo ovat saatanasta ja pilaavat elämän. Kitisköön sitten väsymystään ihan itsekseen.
Juuri sinunkaltaisten takia ei edes tarjottu hörppyyttämistä mahdollisuutena, vaikka se heti pyytämällä onnistui.