Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salaatti illanistujaisiin: moneen makuun käyvä - ei mikään tylsä kreikkalainen!

Vierailija
06.01.2013 |

Pidetään pienet synttrikemut ja ajattelin, että salaattia yhdeksi tarjoiltavaksi. Heti tuli kuitenkin paineet, kun katoin tota omaa ruokarajoitteista miestäni, että millasen salaatin sitä sitten tekee, että nenänsänyrpistäjillekin kelpaa?

Vai pitäskö tehdä kaksi?

Millaisia ehdotuksia teiltä löytyy? Kreikkalainen salaatti tulee ainaki iteltä korvista ulos. Toki senkin voi tehdä niin laadukkaista raaka-aineista ja hyvin, mutta ainakaan ainoana salaattina en sitä suostu tarjoamaan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sellainen aloitus, että haukut vain saisi, jos jotain ehdottaisi.

Vierailija
2/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Couscous tekee myös salaatista ruokaisampaa, jos pasta ei nappaa. Onhan noita. Googlaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sellainen aloitus, että haukut vain saisi, jos jotain ehdottaisi.

Vierailija
4/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avocadosalaatti oli hyvä idis! Olisko sellaseen kenelläkään suosikkireseptiä?

Vierailija
5/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paolan pastasalaatti (löytyy googlella) ja Caesar-salaatti (jossa on ruokarajoteongelmaa kalakastikkeen takia).

Vierailija
6/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma lähinnä se, että kun itse on lähes kaikkiruokainen, niin ihmetyttää että aikuisilla ihmisillä on niin paljon tällaisia rajoitteita: "tuota en ainakaan syö! enkä voi erotella sitä itse pois tästä ruoasta, vaan nyt koko ruoka ei kelpaa". Allergiat on toki asia erikseen.

Vierailija
7/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen lisäksi laita muita aineita (tomaattia, sipulia, fetaa tai mozzarella tai jotain muuta juustoa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, esim. paistettuja kanafileitä, savulohta, keitettyä pastaa tai riisiä jne...) erillisiin kulhoihin. Lisäksi paria eri kastiketta. Näin jokainen voi koota itselleen sopivan salaatin.

Vierailija
8/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikki on meloni, puhvelinmozzarella, parmankinkku. Ja sitten vaikka joku vihreä salaatti lisäksi esim. amerkansalaatti, rucola, juusto, pähkinä (vaikka pahdettu cashew), viinirypäle (tumma). Nämä ainakin toimii aina meidän vieraille.

Vierailija
9/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vesimelonia, viinirypäleitä, persiljaa. Jos haluaa täyttävämpää, niin sitten vaikka kanaa tai mietoa juustoa, kananmunalohkoja.

Mietoja makuja, ei tomaattia, sipulia, rucolaa.

Vierailija
10/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee salaattipohja, johon laitat vain salaattia ja kurkkua

sen lisäksi laita muita aineita (tomaattia, sipulia, fetaa tai mozzarella tai jotain muuta juustoa, oliiveja, aurinkokuivattuja tomaatteja, esim. paistettuja kanafileitä, savulohta, keitettyä pastaa tai riisiä jne...) erillisiin kulhoihin. Lisäksi paria eri kastiketta. Näin jokainen voi koota itselleen sopivan salaatin.

ruokarajoitteisten kanssa.

Vierailija
11/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

salaattipeti, vihreitä salaatteja (2 - 3 eri lajia), purjosipulirenkaita, kurkkua

vihreitä, happamia omenoita (granny smith), siivuina, valele ne sitruunamehulla, etteivät tummu niin paljon

kylmäsavulohta pieninä kuutioina

musta-leima-emmentalia pieninä kuutioina

kastike, rakuuna-öljy-kastike:

RAKUUNA öLJYKASTIKE

0,5 dl appelsiinimehua

0,5 dl viinietikkaa

2 dl öljyä

4 rkl sinappia

2 rkl sokeria

1 tl suolaa

0,5 tl mustapippuria

1 tl rakuunaa

2 valkosipulinkynttä

Sekoita kaikki aineet keskenään. Muista puristaa valkosipuli

mun ihan lemppari!

tai vuohenjuustosalaatti, samanlainen salaattipeti kuin edellä ja isoja vuohenjuustokiekkoja paahtoleivän päällä, grillaa pikaisesti kuumassa uunissa, laita juuston päälle hunajaa ja timjamia, kastike voi olla normaali öljy-balsamicokastike

Vierailija
12/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri aineet on hyvä ajatus. suosittelen laittamaan sen kurkunkin eri kuppiin, minun mieheni ei nimittäin voi sietää tuoretta kurkkua ja siksi olen oppinut varomaan sitä, en sekoita muihin aineisiin.

Vierailija
13/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

perus salaattipohjaa, ja sitten erillisiin kippoihin muuta. Näin jokainen saa koota itselleen sen salaatin, mikä varmasti maistuu :) Ruokarajoitteisten kanssa tämä on varmasti paras ratkaisu :) Suosittelen. Näin teen itsekin usein ja kaikki ovat tyytyväisiä :)

Vierailija
14/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävuorisalaattia, avokadoa, katkarapuja, herneitä, retiisiä, sitruunamajoneesia ja tilliä päälle.

Vierailija
15/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en söisi kumpaakaan. Kylmäsavulohi, mustaleimaemmental ja vuohenjuusto ovat niin yök!

salaattipeti, vihreitä salaatteja (2 - 3 eri lajia), purjosipulirenkaita, kurkkua

vihreitä, happamia omenoita (granny smith), siivuina, valele ne sitruunamehulla, etteivät tummu niin paljon

RAKUUNA öLJYKASTIKE

0,5 dl appelsiinimehua

0,5 dl viinietikkaa

2 dl öljyä

4 rkl sinappia

2 rkl sokeria

1 tl suolaa

0,5 tl mustapippuria

1 tl rakuunaa

2 valkosipulinkynttä

mun ihan lemppari!

tai vuohenjuustosalaatti, samanlainen salaattipeti kuin edellä ja isoja vuohenjuustokiekkoja paahtoleivän päällä, grillaa pikaisesti kuumassa uunissa, laita juuston päälle hunajaa ja timjamia, kastike voi olla normaali öljy-balsamicokastike

Vierailija
17/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti parasta jos haluaa että edes suurin osa tykkää.

Jo tässä ketjussa mainituissa "hyvissä" salaateissa on paljon ainesosia joita vain harva lähisuvussani söisi mielellään.

Vierailija
18/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäävuorisalaattia, avokadoa, katkarapuja, herneitä, retiisiä, sitruunamajoneesia ja tilliä päälle.

Varmasti on aika harvassa ihmiset jotka tuosta pitäisivät.

Vierailija
19/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en söisi kumpaakaan. Kylmäsavulohi, mustaleimaemmental ja vuohenjuusto ovat niin yök!

RAKUUNA öLJYKASTIKE

0,5 dl appelsiinimehua

0,5 dl viinietikkaa

2 dl öljyä

4 rkl sinappia

2 rkl sokeria

1 tl suolaa

0,5 tl mustapippuria

1 tl rakuunaa

2 valkosipulinkynttä

mun ihan lemppari!

Lisäksi mulla on todella vakava omena-allergia, joten senkään takia en voisi tuohon koskea...

Vierailija
20/28 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on aika harvassa ihmiset jotka tuosta pitäisivät.

Muutamaa eri salaattilajiketta, avokadoa, sitruunamehua (estää avokadoa tummumasta), fetajuustoa, paprikaa, pinjansiementä, oliviiöljyä ja ripaus mustaapippuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi