Pääsenkö eläkkeelle, kun en enää pysty menemään töihin?
pelkään ihmisten puhuvan minusta pahaa. pelkään kasvojeni menettämistä.
olen 43 vuotias nainen jolla on perhe.
hoitoalalla työskentelen.. olen nyt elänyt puoli vuotta säästöilläni ja rahat on nyt syöty.
mikä minulla on edessä? sen tiedän, että minkäänlaista työtä en pysty tekemään.. en vain enää pysty. hyvä kun kotona jaksaa enää ne pakolliset kotityöt.
ja mt-toimistossa olen käynyt keskustelemassa, ei apua. lääkkeitä on kokeiltu, eivät ne auta. toiset lääkkeet vaan sotki pään niin ettei enää edes ajatus kulkenut.
Kommentit (11)
Kouluttaudu uudelleen ammattiin, jossa voit olla oikeaan eläkeikään asti. En laisinkaan ymmärrä tuollaisia periksiantajia ruikuttajia. Töitä pitää ihmisen tekemän - ja jos ei tee, elättäköön perheesi sinut. Jos kerran fysiikka kestää työnteon ja kyse on vain siitä, ettei oikein huvita, ei pidä yhteiskunnan varoja tuhlata omaan olemassaoloon. Jos et ole psykoosissa, et ole sellainen mielenterveyspotilas, joka ei voisi työtä tehdä.
Juu eli on tuttu juttu. Olet masentunut ja sen aiheuttamissa syyllityyden ja paranoian tuntuissa. tuttu juttu. Mt- toimisto ei mielellään ota vastuuta tuosta. Voisit sieltä pyytää lausuntoa terapiaan ja kuntoutustukeen. Itsekin pelkäsin ja välttelin näitä juttuja vuosia ja nyt ne on alkaneet aueta pikkuhiljaa. Teen taas osapäivätöitä. Välillä olen ollut taas pois töistä. Ihmiset puhuvat mitä puhuvat. Ne harvoin ymmärtää masennuksesta mitään muuta kun iltalehti sanoo. Karsee oli ainakin mun sairaus kun lopulta kunnolla puhkes. Kakka tulis monelle viisastelijalle housuun jos joutuis jotain tällaista kokemaan. Jos et muuta keksi niin kokeile yksityistä psykoterapeuttia ja kysy psykoterapiaa sieltä. Eteenpäin!
vuosi ennenkuin voit eläkettä hakea
Lisäksi pitää suostua kuntoutuksiin. Kyllä eläkkeeseen vaaditaan muutakin kuin keskustelua mt-toimistossa.
ja sen jälkeen voi hakea työkyvyttömyyseläkettä. Ota selvää asiasta ennenkuin paasaat höpöjä.Kukaan eikä mikään estä hakemasta eläkettä. Mitkään kuntoutukset eivät ole edellytys eläkkeen hakemisellee tai myöntämiselle.
Et pääse. Kelan lääkärit toteavat sinut terveeksi ja passittavat takaisin töihin.
ei päätä mitään. Ap:n eläkkeen maksaa työeläkeyhtiö ja siitä päättää työeläkeyhtiön lääkärit.
ihan mistä syystä sitten siirrytkin, ei kuulu muille ihmisille. Ei siitä tarvitse kasvojaan menettää. Itse haen eläkettä nyt 21-vuotiaana, koska en pysty tekemään töitä, enkä minä häpeä.
kuka lystin maksaa ja kuinka kauan oleskeluyhteiskunta on olemassa? Varokaa kerjuulle joutumista,elintasoerot kasvavat ja itsekkyys nousee ( kuten näistäkin luuseriteksteistä näkyy).
En kadehdi teitä mutten myöskään mielelläni maksa sohvallamakuuta t.veroprosentti 38
käytännössä kaikista lääkkeistä tulee sivuoireita, mutta harva reumaa sairastava jättää lääkkeet pois, kun "ei ne sovi". Mielenterveyspotilaat sen sijaan voivat huoleti jättää lääkityksen ja pahentaa tilannettaan.
pelkään ihmisten puhuvan minusta pahaa. pelkään kasvojeni menettämistä.
olen 43 vuotias nainen jolla on perhe.
hoitoalalla työskentelen.. olen nyt elänyt puoli vuotta säästöilläni ja rahat on nyt syöty.
mikä minulla on edessä? sen tiedän, että minkäänlaista työtä en pysty tekemään.. en vain enää pysty. hyvä kun kotona jaksaa enää ne pakolliset kotityöt.
ja mt-toimistossa olen käynyt keskustelemassa, ei apua. lääkkeitä on kokeiltu, eivät ne auta. toiset lääkkeet vaan sotki pään niin ettei enää edes ajatus kulkenut.
toivottavasti annat lapsesi huostaan. jos siis ovat vielä alaikäisiä.
Et pääse. Kelan lääkärit toteavat sinut terveeksi ja passittavat takaisin töihin.
vuosi ennenkuin voit eläkettä hakea
Lisäksi pitää suostua kuntoutuksiin. Kyllä eläkkeeseen vaaditaan muutakin kuin keskustelua mt-toimistossa.