Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko pakko mennä isoäidin hautajaisiin 800km päähän?

Vierailija
06.01.2013 |

matkaa tulis 1600km ja junalla hintaa yli 200€,

pienet hautajaiset, suku jonka kanssa ei niin tekemisissä.

EI huvittaisi yhtään mennä. Ahdistaa ajatus hautajaisista kun isäni kuolemakin on minulle vielä pinnalla vaikka siitä jo yli 3v.

En jaksais. Mummo oli 8v sairaalassa makaamassa, joten ei oltu paljon tekemisissä sinä aikana. Asuin ulkomailla.

Inhoan kyseistä paikkakuntaakin.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v. sitten, vaikka hän oli minulle rakas. Olin edellisenä yönä tullut lennolta enkä jaksanut, ei se isoäiti siellä hautajaisissa ollut, en ole katunut.

Vierailija
42/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mikään pakko mennä, tietenkään ei ole.

Oman mummoni hautajaisista puuttui 15:sta äidin puoleisesta serkustani 8, enoni hautajaisista 6 ja äitini hautajaisista 8.

Eikä kukaan suhtautunut ikävästi tai ajatellut pahaa. Ihmisillä on oma elämänsä ja elämäntilanteensa ja jokainen päättää/tietää itse mitä jaksaa ja voi tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva kai ulkomailta tulisi isovanhempien hautajaisiin ellei ole läheiset välit.

Vierailija
44/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään ole pakko tehdä mitään, mitä ei halua. Tuolla 200 eurolla, jonka säästät matkakuluissa, voit vaikka ostaa itsellesi mukavan toyboyn puoleksi tunniksi. Muistele siinä naimisen lomassa sitten koko persläpipaikkakuntaa + omaa paskaa sukua.

Vierailija
45/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mummo ei ole ollut läheinen eläessäänkään, niin miksi pitäisi mennä hautajaisiin?

Minua ärsyttää ne jotka eivät ole muistaneet elässään, mutta sitten tullaan muka hautajaisiin suremaan. Parempi kun pysyisivät pois.

Jos pari päivää matkustusta ja 200€ matkustuskulut ei ole suuri juttu, niin kyllä minusta silloin noinkin läheisen sukulaisen hautajaisiin vähän niin kuin kuuluu mennä. Mutta jos 200€ on iso raha ja olisi muutakin tekemistä, niin kyllä isoäidin hautajaiset voi skipata.

Vierailija
46/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhempien hautajaisissa olen ollut, mutta äidin ja isän hautajaiset on vielä edessä, enkä ole yhtään varma että menisinkö.

Vierailija
47/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö saa rehellisesti sanoa mitä mieltä jostain pohjoisen kylästä on? Mene sinä vaan toyboysi kanssa, sellainen ei ole koskaan tullut mieleeni. Tärkeä kommentti törkeältä ihmiseltä.

Ei kenenkään ole pakko tehdä mitään, mitä ei halua. Tuolla 200 eurolla, jonka säästät matkakuluissa, voit vaikka ostaa itsellesi mukavan toyboyn puoleksi tunniksi. Muistele siinä naimisen lomassa sitten koko persläpipaikkakuntaa + omaa paskaa sukua.

Vierailija
48/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vastaansanomattomat argumentit, ettei asiasta ole mitään epäselvyyttä: ei ole pakko mennä.

Vierailija
49/49 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö osaa lukea?? asuin ulkomailla ja suomestakin tuonne persläpikylään on todella pitkä matka. Ja kun ihminen on vuosia lähes tajuttomana eikä puhu niin mitäs siinä sitten. 1600km ja 2h hautajaiset ja kotiin.

Tämä ja eilinen siskon häät-ketju saa surulliseksi. Ollaanko oikeasti vieraannuttu suvusta ja lisäksi ajatellaan kaikki euroina. Miten on mahdollista ettei olla tekemisissä isovanhemien kanssa vuosiin. Juurikin ne sairaalassa makaavat tarvitsisi tukea ja sukulaisvierailuja. Elämme itsekkyyden aikaa. Pois silmistä pois mielestä. Ahdistuksesi johtuu huonosta omasta tunnosta ei muusta.

Miespuolinen työkaverini matkusti juuri tänä viikonloppuna ulkomailta isoäitinsä hautajaisiin. Ei edes miettinyt, pitäisikö mennä, se oli hänelle itsestään selvää.

Muutama vuosi sitten lähdin itse ulkomailta Suomeen setäni vaimon siunaustilaisuuteen. En ollut häntä nähnyt vuosikausiin, hän oli ollut huonossa kunnossa vuodeosastolla, eikä hän itse halunnut kuin vain omien lastensa käyvän katsomassa. Halusin kuitenkin matkustaa yli 2000 kilometriä hänen hautajaisiinsa, halusin tavata sukulaisia.

Ulkosuomalainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä