Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten aloittaa laihdutus ja liikunta?

Vierailija
06.01.2013 |

Olin nuorempana hoikka ja tykkäsin käydä aerobicissa. Jossain vaiheessa kroppa oli aika hyväkin.

Nyt mulla on neljä lasta, iso peppu, jokunen mahakilo, huono kunto eikä yhtään omaa aikaa. Pitkiä kävelyjä teen harvakseltaan, mutta niiden jälkeen selkä on kipeä monta päivää. Muuten arkiliikuntani on sitä puistossa seisoskelua.

Alkuun pitäisi päästä, mutta miten?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuinpaikkakunnallasi on? Mikä sua itseä kiinnostaa? Mä itse olin ennen tosi epäliikunnallinen tyyppi, nykyään tykkään liikkua. Mua on auttaneet alkuun kehonhallinnalliset harrastukset, jooga ja pilates.

Vierailija
2/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä musiikki kuullokkeista soimaan ja aloita vaikka vaan vaivaisella 10 min ja sit pidennät aikaa pikku hiljaa.

Kun kuntosi on näin kasvanut huomaat että on helppo ottaa siihen mukaan punttiennostot ja vatsalihakset.

Ja sit jaksat jo vaikka osallistua sinne aerobictunneille.

Tsemppiä :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli ja jotain järjestettyjä jumppia kohtuumatkan päässä, mutta ei mulla ole mahdollisuutta osallistua johonkin ohjattuun liikuntaan tiettyyn aikaan. Puoliso on myöhään töissä enkä voi jättää sitä yksin iltarumbaan sitten kun hän lopulta tulee. Ap

Vierailija
4/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoriuduthan sinäkin yksin aika monesta toimesta päivän mittaan.

Mutta kokemuksesta kyllä tiedän, että sellainen liikunta jää lopulta aika vähäiseksi, mikä on jotenkin kiinni työnarkomaanipuolisosta. Siksi kannattaa suunnitella liikkuminen niin, ettei puolison tulemiset ja olemiset vaikuta siihen.

Minäkin onnistuin crosstrainerilla. Hanki sellainen tai kuntopyörä ja voit tehdä lenkin aina lasten päiväuniaikaan tai illalla lasten nukahdettua. Telkkarin edessä tai musiikkia tai äänikirjoja kuunnellen se on vielä erittäin mukavaakin.

Laihtumisessa tärkeämpää on kuitenkin syöminen. Älä pidä kotona herkkuvarastoa, niin niitä ei tule napsittua. Tee itsellesi ruokalukujärjestys, jonka mukaan syöt, niin ei tule otettua ylimääräisiä välipaloja. Ja sitten pidät annoskoot nykyistä pienempinä.

Tulosta alkaa tulla heti, kun vain päätät alkaa toteuttamaan näitä.

Vierailija
5/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin selkävaivaa, mutta lyhyet max. 30 min. kävelyt auttavat siihen. Sen aikaa puolisosi varmaan pärjää illalla lasten kanssa. Tai sitten kipaiset lenkin, kun lapset ovat nukkumassa.

Löytyisikö jotain liikuntaharrastusta, jota voisit tehdä lasten kanssa yhdessä? Perhejumppaa tms. Tai olisiko siinä lähellä kuntosalia, jossa olisi lapsiparkki?

Olennaisinta on päästä alkuun, koska kun sinullakin on liikunnallista taustaa, niin jäät siihen äkkiä koukkuun ja sitten keksit kyllä keinot kiperämmässäkin paikassa :)

Minulla on reissumies ja silloin kun hän on pois, korvaan kodin ulkopuolella tapahtuvan liikunnan kahvakuulailemalla kotona. Suosittelen!

Ruuan kanssa voisit avuksi kokeilla Kiloklubia. Vaatii hieman opettelua, mutta alkaa aika pian tuottaa ihan todella tulosta.

Tsemppiä!

Vierailija
6/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitatte vinkkejä ja tsemppiä. Mulla itse asiassa on crosstrainer varastossa, kun se ei mukamas mahtunut minnekään.

Lasten kanssa täällä ei oikein ole mitään paikkaa tai parkkia. Ap

Vierailija
7/7 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun laitatte vinkkejä ja tsemppiä. Mulla itse asiassa on crosstrainer varastossa, kun se ei mukamas mahtunut minnekään.

Lasten kanssa täällä ei oikein ole mitään paikkaa tai parkkia. Ap