Onko miehesi ALKOHOLISTI?
Onko täällä muita joiden mies on vuosien saatossa osoittautunut alkoholistiksi?
Miten näkyy elämässänne? Miten lapset suhtautuu juopottelevaan isään? Mitä aiot tehdä?
Kommentit (53)
Osa on väkivaltaisia, henkisesti tai fyysisesti, osa ei.
mä en merkkaa sille enää mitään. on nytkin baarissa. ero kait tässä tulee.
Kohtalo, sattuma, tapa tulla toimeen tietynlaisten ihmisten kanssa, hyvä usko, rakkaus, himo, valitse ihan ite.
Oon miettiny onko asumusero lapsille traumaattisempaa kuin juppo iskä. En tiedä. Sekoan kohta itsekin. Nytkin vaan odotan koska taas ratkee. Auttaisko Minnesota?
Vihaan ja halveksin kaikkia teitä äitejä, jotka alistavat lapsensa juopolle. Olette pahempia kuin ne juopot, ne on sairaita, teidän pitäisi suojella lapsianne.Teidänkin lapset tulevat vihaamaan teitä loppuikänsä.
Ero parempi kuin elämä juovan alkoholistin (väkivallattomankin) kanssa. Minnesota auttaa toisia raittiuden alkuun, toisia ei.
joi olusen silloin tällöin ja viimiseen 8 vuoteen ei ollenkaan.
Miehellä nyt sinnitelyvaihe. Oli 2 viikkoa juomatta, mutta nyt on lipsuilua ilmassa. En vaan pysty tekemään lopullista ratkaisua kun ajattelen, että asumusero on lapsille kauhea paikka. Ikävöivät isäänsä nytkin jo jos muutaman päivän reissussa. Vaikeeta on..
En nyt tiedä alkoholistista, mutta on kyllä alkanut tuo alkoholin määrä huolestuttaa, ihan miehen terveyden takia. Saatiin siis lapsi yhden illan jutun seurauksena. Päätettiin pysyä kavereina mutta nyt muutettiin yhteen kun lapsi on vähän reilu vuoden. Kyllä olen tiennyt että viikonloppuisin käy esim kaverilla saunomassa tai baareissa (lapsen synnyttyä ei enää ihan joka vklp) ja silloin kalja maistuu, mutta nyt kun ollaan muutettu yhteen, huomasin että juo lisäksi kaljan jokapäivä töistä kotiin tullessaan. Eihän siitä humalaan tule, yhdestä kaljasta, se tuntuu enemmänkin olevan tapa. Ei kuulemma tarvi sitä mutta haluaa.
Kaljaa menee siis arkisin 1/pv ja viikonloppuisin sitten enemmänkin. Koskaan ei ole alkoholin takia jättänyt velvollisuuksiaan hoitamatta, eikä ole mikään ongelma jäädä meidän kanssa kotiin iltaa viettämään, silloinkin tosin sen kaljan tai kaksi juo. Pitäisköhän huolestua?
Ei, mutta ex oli, ja biologinen isäni. Riittää mulle loppuiäksi.
Samaa mieltä kuin edelliset, ero vaan juoposta. Lapsille ero on aina parempi, kyllä nekin väsyy kattelemaan juoppoa isää.
Löytyy alkoholisti, mutta ei kauaa.
Perustele! Eikö erostakin sanota, että on lapsille traumaattista! Jos isä ei ole väkivaltainen, niin miksi ero?
Onko sinulla omakohtaista kokemusta?