1- vuotiaan kanssa lentokoneessa?
Miten pärjätä 1- vuotiaan kanssa lentokoneessa 6,5 tuntia? En ole aiemmin ollut lasten kanssa lentokoneessa ja ylipäätään itsekin kammoan lentämistä. Nyt olemme lähdössä lomalle lentäen ja hirvittää jo etukäteen. 1- vuotiaalla ei tietenkään ole edes omaa istumapaikkaa. Hyviä vinkkejä kiitos!
Kommentit (26)
Kannattaa ottaa muutama uusi lelu mukaan. Jaksaa kiinnostaa pitkään. Me tehtiin niin ja ajateltiin että otetaan vasta sitten kun alkaa olla kriisi päällä lelu kerrallaan esiin. Lopulta ei edes tarvittu leluja kun matka meni muutenkin niin kivasti. Paluu lennolla oli sitten leluillekin käyttöä. Oma peitto ja ehkä pieni tyyny kannattaa ottaa mukaan niin nukkuminen on helpompaa. Naposteltavaa ja kuvakirjoja. Varmasti sujuu ihan hyvin! Ihanaa lomaa teille! Me laitettiin muuten ennen laskeutumista suppo mahdollista korvakipua helpottamaan. En tiedä oliko merkitystä mutta yhtään ei ainakaan kitinää kuulunut.
Hyvin se matka menee tuon ikäisen kanssa, mutta varaa nyt ihmeessä lapselle oma istumapaikka, niin menee aikuistenkin matka hyvin.
Vierailija kirjoitti:
lento kesti 6,5h ja hyvin meni. Se mikä oli 1 vuotiaalle hankalaa, niin istua sylissä sen nousun ja laskun ajan. Ajoitimme nukkumiset niin, että oli väsy koneessa joten nukkui aika kauankin. Mukaan pikku naposteltavaa, juomisia, uusia kuvakirjoja, uusi lelu.
Minusta lentokoneessa on helpompaa, kun autossa, sillä lapsi pystyi seisomaan penkillä osan ajasta. Autossa kun pitää olla vöissä koko ajan. Meidän neiti teki seuraa takanaistuvien kanssa. Seisoi paljon penkkien välissä käsinojalla ja ilmeili taakse päin. Siinä kului hyvin aika :) Hyvin se menee!
Lentokoneessahan ei saisi seisoskella turhia. Juuri oli juttu kun oli paha turbulenssi ja yli 20 loukkaantui.
Mä en ainakaan halua, että joku vieras pentu kyttää penkin yli. Vaikka itse matkustan myös lapsen kanssa.
Olen matkustanut yksin 2 lapsen kanssa ihan vauvaisästä lähtien. Pisin matka on Miamiin. Kaikki lennot menneet aina hyvin ja lapset joko nukkuneet tai leikkineet paikoillaan.
Ei se ole kuin mennä! Kaikkeen tottuu.
Sinähän sen varmaan päätät milloin saa lasten kanssa matkustaa. Itse ainakin matkustelen ulkomailla jokavuosi oli sitten lapsia 1 tai 10. Toivottavasti niitä suotaisiin vielä lisää niin päästäisiin tuijottelemaan kaltaisiasi hapannaamoja lentokoneeseen. 😁
Ps. Kesällä taas reissuun. Nuorimmainen 11kk siinä vaiheessa. Kyllä isyysloma ja isyysvapaa on elämän parasta aikaa! Lomille lompsis