Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Salkkarit Painajainen merellä liian jännä 8 ½ vuotiaalle?

Vierailija
06.01.2013 |

9 v pääsee vanhempien seurassa. Oletteko vieneet nuorempia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan ymmärrä, miksi Salkkarit on K7 ja miksi niin monet vanhemmat antavat jopa alle kouluikäisten katsoa sitä. Saisi ennemminkin olla K12 tai K16. Paljon sopivampi sarja pienille lapsille on TV2:n Uusi Päivä. Huomattavasti lämminhenkisempi ja ihmisläheisempi.

Vierailija
2/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nyt tästä mieleen, että vois käydä kohta 9v kanssa. Tykkää muutenkin katsoa salkkareita, eli siksi. :D Onko joku käynyt? Oliko liian jännä?

kun opetat maailman varjopuolia hänelle, että yleensä muutan yhdessä kerrostalossa ei asu noin montaa epänormaalia ihmistä?

- huoh, millaistan maailmankuvaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä se silti jää elämään totena lapsen ajatusmaailmassa, että ikäänkuin on normaalia toimia kuten sarjasa toimitaan.

mallin antaa.

Vierailija
4/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi katsoa salkkareita ihan televisiostakin! Kuten joku jo sanoi, niin se on suurimmaksi osaksi k7, ja kyllä tuon ikäinen tietää että se on fiktiota.

kun asiantuntijat ovat taas sitä mieltä, että alle 12-13v ei kykene täysin erottamaan faktan ja fiktion rajaa, johtuu ihan aivojen fysiologisesta kehityksestä. ja aivojen kehitystä ei voi nopeuttaa.

Ja tiedän, 9v lapsikin voi sanoa "ei tää ole totta" - siitä ei tässä kuitenkaan ole kyse.

Vierailija
5/32 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko elokuvan, jos siis välttämättä haluaa (tuskin) . En missään nimessä antaisi alle 12v katsoa salkkareita, en telkkarista enkä elokuvista. Aivan hirveetä p-skaa. En ymmärrä miten alakoululaisten vanhemmat antavat seutata telkkaristakaan tätä sarjaa! Ei todellakaan tue millään tavoin lapsen tervettä, normaalia kasvua ja kehitystä!

Vierailija
6/32 |
14.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voi katsoa salkkareita ihan televisiostakin! Kuten joku jo sanoi, niin se on suurimmaksi osaksi k7, ja kyllä tuon ikäinen tietää että se on fiktiota.

Miten se kehittää lasta, että katsoo puoli tuntia pelkkää roskaa?

Vierailija
7/32 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin annan alakoululaisteni katsoa niin Salkkareita kuin Uutta Päivääkin. Ero tosin on siinä, että Salkkareita katsoo aina mukana aikuinen, UP:tä voi katsoa yksinkin. Ja ihan normaaleja lapsia heistä on tullut. Kyllä lapsi ymmärtää asiat kun aikuinen on vieressä keskustelemassa. Sitä paitsi, olen sitä mieltä ettei lasta kannata liikaa pumpulissakaan kasvattaa, vaan on hyvä nähdä myös hieman näitä elämän ikävämpiä puolia.

Vierailija
8/32 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun asiantuntijat ovat taas sitä mieltä, että alle 12-13v ei kykene täysin erottamaan faktan ja fiktion rajaa, johtuu ihan aivojen fysiologisesta kehityksestä. ja aivojen kehitystä ei voi nopeuttaa.

Ja tiedän, 9v lapsikin voi sanoa "ei tää ole totta" - siitä ei tässä kuitenkaan ole kyse.

tuosta kirjallisuutta, niin voitko laittaa sinne mekuun http://www.meku.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=23&Item…

viestiä, että tuo ikäraja on saatava ylemmäksi.

Vierailija
9/32 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi pikkuiselle tulla itsetuhoisia ajatuksia

Vierailija
10/32 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi suuri pettymys. Pieruhuumoria ja Joonatan kännissä elokuvan alusta loppuun. Joku juoppoäijä pubiruusunsa kanssakin siinä on koko ajan, miksi, sitä en tiedä. Ei ehkä mikään pelottava kuitenkaan ole lapsellekaan. Mutta aivan roskaleffa jota on kaikki tuttavatkin haukkuneet. Ainiin ja onhan siinä Pepin ja Sergein hääyöpanokin, että kiusallista olisi lapsen kanssa sitä katsoa.

Vierailija
11/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se oo muuten vaan täyttä paskaa, eikä mistään pelottavuudesta kiinni.

Ennen näyttäisin moottorisahamurhaajaa, ja niin näytänkin.

Vierailija
12/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä viemässä minkään ikäistä lasta katsomaan tuollaista elokuvaa? Miksi?

Vierailija
13/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nyt tästä mieleen, että vois käydä kohta 9v kanssa. Tykkää muutenkin katsoa salkkareita, eli siksi. :D Onko joku käynyt? Oliko liian jännä?

Vierailija
14/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja on k- 12 joten ei se 8 1/2 vuotias pääse sinne elokuvateatteriin vaikka olisi miten henkisesti kypsä.

Vierailija
15/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit televisiosta ei myöskään ole sopiva alakoululaisille.

Vierailija
16/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

näkivät painajaisia leffan jälkeen.

normaalisti katsovat oikeita kauhuelokuvia

Vierailija
17/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salkkarit televisiosta ei myöskään ole sopiva alakoululaisille.

Ei paljon kiinnosta jonkun hysteerisen av-mamman mielipide.

Vierailija
18/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän jatkuvasti k-12 elokuvia 9-vuotiaalle, ja jopa k-16 katsottiin nyt 12v:n kanssa. (joo, ei x-files mun mielestä nyt niin paha ollut)

Mutta salkkarit on mun mielestä jo jotain niin älytöntä, että en antais katsoa.

Ei pelottava, vaan jotenkin antaa muuten niin sairaan mallin.

Vierailija
19/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan todella olen sitä mieltä, että Salkkarit on vahingollinen ohjelma/elokuva lapsille.

t. Se joka kysyi miksi

Vierailija
20/32 |
06.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäraja on k- 12 joten ei se 8 1/2 vuotias pääse sinne elokuvateatteriin vaikka olisi miten henkisesti kypsä.

Olen menossa 11½ v:n kanssa ja nyt tuo 8½ v itkee kun en ota mukaan. Tykkäävät muuten seurata salkkareita.

t. ap