Täälainen häämenu, ensimmäinen ajatuksesi?
Alkuun juustoja, suolakeksejä, viinirypäleitä, salaattia.
Pääruuaksi lohi- tai lihakeitto
Jälkiruuaksi hääkakku.
Mitä ajattelisit?
Kommentit (81)
lohikeittoa, niin mulle kyllä maistuisi. Ehkäpä kakkukaan ei ole ihan perinteinen täytekakku? Paranisi vaan.:)
jos teillä on rahasta pulaa, niin noihin juustoihin ja kekseihin + salaatteihin menee aika helposti aika paljon rahaa.
Kyllä noista häistä pitäisi lähteä aikaisin muualle syömään.
En keitoista oikein tykkää. Vähän enempi tartteis olla tarjottavaa mun mielestä.
Leivät, patongit yms. kuuluvat kyllä ihan oleellisesti keiton kanssa. Jos haluatte keitosta pääruoan, niin muistattehan allergikot, kasvissyöjät jne.
Järjestäisin asian niin, että alkupaloina olisi erilaisia kylmiä salaatteja ja keiton kanssa olisi monipuolinen voileipäpöytä.
vastaustani jo etukäteen, mutta vastaan silti rehellisesti, että Siinäkö kaikki? Eikö muuta? Ja sitten tulee mieleen, että kokonaisuus on vähän hassu, jotenkin epäsopivat yhdistelmät.
Alkuruokaa ei välttämättä tarvitse ollenkaan. Keittoruoka sinällään olisi ihan ok, mutta lisänä voisi tarjota samalla myös leipää, esim. saaristolaisleipää ja salaatti tässä yhteydessä.
Lopuksi sitten jälkiruokapöytä, jossa kakku ja jotain muuta pientä lisäksi.
Alkupalat sopis suurin osa paremin sinne jälkiruokapöytään kakun kaveriksi.
Ehdotan:
alkuun
salaatti
pääruuaksi
lohikeitto + ruisleipää
jälkiruuaksi
viinirypäleitä, juustoja ja hääkakku
Samantien voisi jättää koko juhlat pitämättä
mutta jokin kasvisvaihtoehto pääruoalle olisi hyvä, ellei alkupalasalaatti ole niin ruokaisa, että kasvissyöjäkin saa vatsansa täyteen. Myös jotain pienempää lisuketta kaipaisin, esim. leipää ja voita keiton kanssa ja hääkakun kaverina vaikka jotain keksejä.
Minulle maistuisi ennen keittoa jotkut pienet naposteltavat, sellaiset maukkaat pienet ruokahalua herättävät jutut, jotakin tuohon tyyliin:
http://www.hellapoliisi.fi/pikkusuolaiset-ja-alkupalat/4117-illanistuja…
Alkupalat sopis suurin osa paremin sinne jälkiruokapöytään kakun kaveriksi.
Ehdotan:
alkuun
salaatti
pääruuaksi
lohikeitto + ruisleipää
jälkiruuaksi
viinirypäleitä, juustoja ja hääkakku
Ei ole mikään ylenpalttinen menu, mutta ei häissä aina tarvitsekaan olla, riippuu ihan tilanteesta ja puitteista. Ja usein ne runsaammatkin häämenut ovat käytännössä aika ruotsinlaivabuffamaisia, eli ei kovin erityisiä.
Hyvä menu, söisin hyvillä mielin kaikkea ja olisin ihan tyytyväinen. Juustot tosin söisin jälkiruokana, voisin vaikka aloittaa keitolla.
Ehkä jotain naposteltavaa jos häät venyy myöhään..?
Keväthäiden (huhtikuu) tarjoilu kyseessä, menu oli kutsussa. Paikalle tulee arviolta noin 100 henkeä, myös lapsia.
Mitä TEIDÄN häissä tarjottin/ tullaan tarjoamaan? Ja kuinka paljon vieraita?
kokonaisuus on vähän hassu, jotenkin epäsopivat yhdistelmät.
Reilusti sitten vaikka se soppa ja kakku jos haluaa vähillä tarjoamisilla päästä.
toivottavasti lihakeitto ei ole loppu, kun tulee mun vuoro hakea ruokaa.
vähän syötävää. Kala- ja lihakeitoista minulla on vain vieläkin liian kovat traumat lapsuudesta, joten olen ennemmin nälässä kuin syön niitä. Täytekakusta en pidä. Salaatissa luultavammin on tomaattia, jolle olen allerginen. Suolakeksejä en syö, koska ovat epäterveellisiä, enkä niistä pidä. Juustoista ja viinirypäleistä pidän ja ne olisivatkin varmasti ainoat, mitä tuosta tulisi syötyä.
Tietysti, jos vieraissa ei ole näin nirsoja ja allergisia, niin ok, mutta suosittelisin vaihtoehtoja ja ennemmin ns. varmoja ruokia, joista "kaikki" pitävät.
Meidän häissä oli tarjolla tämmöistä:
Savusiikaa
Savukalaterriiniä
Vihannes-pastasalaattia
Fetasalaattia
Peruna-kaprissalaattia
Marinoituja oliiveja
Marinoituja herkkusieniä
Viininlehtikääryleitä, tzatzikikastiketta
Paistettuja broilerinfilepaloja, chilimajoneesia ja valkosipulimajoneesia
Savuporo-tuorejuustorullia
Rouhepatonkia, ruisleipää, yrttilevitettä
Kotikaljaa, maitoa, mehua, vettä
Valkosuklaakakku
Mokkakakku
Hedelmämoussekakku
Sacherkakku
Mansikkakakku
Pullakranssi
Ässiä ja Hannatädin pikkuleipiä
Suklaakonvehteja
Kahvia ja teetä
ihan hyvältä kuulostaa. olisiko joku salaatti hyvä lisä? ja leipää keittojen kanssa.