Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jollain voi olla FB:ssä satoja kavereita?

Vierailija
05.01.2013 |

Eräällä kaverillani on yli 500 kaveria??? En varmaan tiedä edes nimeltä niin montaa ihmistä, saati että olisivat kavereitani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toiset pyytävät kaikkia tapaamiaan kavereiksi. Tai jotain julkkuja, tai näiden nimissä tehtyjä sivustoja, kuten ilmeisesti iso osa mun yhdellä kaverilla on.

Mutta kyllä kai noita mullekin tuttuja olis kertynyt, jos olis kaikki entiset koulu- ja työkaverit listassa. Mutta kun ei ole, mua hävettää, kun ei kukaan ole kysynyt, enkä itse kehtaa. Mulla onkin varmaan vähiten kavereita koko fb:n ns. aktiivikäyttäjistä ja sinne päivittävistä.

Vierailija
2/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntee paljon ihmisiä. Oman kuoronjohtaja, jolla on pari muutakin kuoroa, on sellainen. Itse en kyllä halua ja tarvitse montaakaan. Toisille FB on ehkä harrastus? En tiedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monilla ihan "normaaleilla" kavereilla on useita satoja.

Mielestäni vaikuttaa paljon se, jos on ollut monessa eri koulussa ja on haalinut vanhat luokkakaverit kavereikseen. Sama pätee työpaikkoihin. Yksi kaverini on ollut vaihdossa ulkomailla ja muuten vaan reissannut eri porukoissa ja asunut sielläsuntäällä ja on paljon kavereita ulkomailla joihin pitää yhteyttä.

Sitten on kavereita, jotka vaan yksinkertaisesti haluavat tosi paljon kavereita facebookiin, ja pyytävät ihan jokaisen tapaamansa ihmisen kaveriksi. Itselläni ainakin Facebook näyttää järkyttävän ison listan ihmisiä, joiden kanssa minulla on yhteisiä tuttuja ja saattaisin näitä naamalta tunnistaa ja siten pyytää kaveriksi, jos kiinnostaisi :)

Nämä nyt tuli esimerkkeinä mieleen.

Vierailija
4/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut useammalla eri paikkakunnalla, ala-aste käyty yhdellä paikkakunnalla, ylä-aste+lukio toisella, 1. korkeamman asteen koulutus kolmannella ja toinen neljännellä, nyt asun ja työskentelen viidennellä. Minulla on ollut paljon harrastuksia ja olen ollut opiskeluaikanani muutamassa eri työpaikassa. Hyvin harvoin lisään itse ketään kaveriksi, vaan minut lisätään. Jos lisäisin kaikki, joiden kanssa olen tekemisissä, olisi määrä ties kuinka paljon suurempi, mutta en ole kovin aktiivinen tuon suhteen.

Vierailija
5/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita tuttuja vuosien varrella kertyy, kaikki koulut (peruskoulu kahdessa eri paikassa ja vielä lukio eri paikkakunnalla), yliopistolta, ulkomailla asuessa tulleet tutut ja senaikaiset opiskelukaverit, muutaman eri harrastusporukan kautta tulleet ihmiset, työkaverit... Mulla ei ainakaan ole FB-kavereissa julkkiksia tai muten sellaisia joita en oikeastikin tunne jotain kautta.

Vierailija
6/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhat tuttavat ja kyttääjät sai lähteä.

Vierailija
7/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutama oikea kaveri on joukossa. Omasta perheestä ei ole ketään ja vain muutama sukulainen.

FB:ssä puhun ihan liipalaapaa. Se on vaan sellasta kevyttä ajanvietettä :D

Vierailija
8/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet hyväksyvät FB-kavereikseen entiset ja nykyiset työkaverit, kaikki opiskelukaverit, liikuntaharrastuksissa tavatut tutut, kapakassa tavatut tuttavat ja näiden kaverit jne.

Entinen työkaverini - 23-vuotias mies - etsi hyvännäköisiä, täysin tuntemattomia naisia ja lähetti heille kaveripyyntöjä. Yleensä hänen pyyntönsä hyväksyttiin. Hupaisaa.

Vierailija
9/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

haalivat kavereiksi kaikki missä tahansa tapaamansa tyypit, ihan ihmettelee kun samaiset jaksaa päivittää koko elämänsä sinne sivulle. Aika kapea elämä niillä varmaan on, kun ehtii kaiken sinne päivittää.

Vuoden kuluttua ei varmaan edes muista ketä viime vuonna fb kavereiksi haali.

Vierailija
10/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku tutkimus tästä tehtykin, että paljon kavereita fb:ssa haalivilla on eniten narsistisia piirteitä.

Vierailija
11/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ikinen on sellainen kenet tunnen henkilökohtaisesti. Ikää mulla on jo 38v eli tähän mennessä on kertynyt hyviä opiskelukavereita monestakin koulusta, lapsuudenystäviä, harrastusporukoista kavereita, entisiä ja nykyisiä naapureita kenen kanssa ollaan tekemisissä päivittäin, lapsen harrastuskavereiden vanhempia joiden kanssa olen ystävystynyt paristakin harrastuksesta, lapsen päiväkoti ja koulukavereiden vanhempia joiden kanssa olen myös ystävystynyt...

Onhan noita vaikka kuinka enkä todellakaan pyydä facekaveriksi ketä tahansa tai hyväksy kaikilta pyyntöjä. Joukossa on muutama julkkis ja julkkiksen vaimo jotka myöskin tunnen ihan henkilökohtaisesti.

Tuntemattomia en ottaisi kaveriksi.

Vierailija
12/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ottavat kaikki tutun tututkin muka kavereikseen. Itsellä on tosi vähän, n. 30, enkä otakaan kuin oikeesti niitä joita tunnen ja luotan. Stalkkaajia en kaipaa.

Vierailija
13/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni on laaja kaveripiiri, vietän vapaa-aikaa hyvinkin erilaisissa seurueissa, joten sitä kautta ainakin on kavereita kertynyt. Myös työni ja harrastusteni puolesta tapaan paljon uusia ihmisiä, joihin on helppo pitää yhteyttä facebookin kautta. Sukuni on suuri ja pidämme tiivistä yhteyttä toisiimme, sukulaisia on facebook kavereista reilut 50 :D Joten kyllä niitä useampi sata tulee äkkiä. Olisi äkkiseltään aika vaikea lähteä karsimaan sitä listaa alle 400 ja miettiä kenet pitää ja kenet ei.

Vierailija
14/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olemme sopineet, että kaveriksi otetaan vain niitä joita oikeasti tuntee ja jotka tuntee hänet. Kaverit on harrastusryhmistä, koulusta (yli 600 oppilasta) ja ystävien kautta tulleita kavereita muualta. Muutenkin koko FB on mielestäni juuri nimenomaan 13-vuotiatiien paikka, tai sitten todella lapsellisten aikuisten.

Vierailija
15/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen tunnen. Teen työtä alalla jossa työyhteisöt ovat suuria ja jossa tehdään henkilökohtaista yhteistyötä suurimman osan kanssa, eli syntyy henkilökohtainen suhde. Lisäksi olen sosiaalinen ja harrastan. Olen hyvä ihmisten kanssa jolloin minuun on helppo tutustua. Jokaisen fb-kaverini kanssa voisin lähteä kahville, lounaalle tai vaikka risteilylle, enkä oudoksuisi vaikka pyytäisivät.

Vierailija
16/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ottavat kaikki tutun tututkin muka kavereikseen. Itsellä on tosi vähän, n. 30, enkä otakaan kuin oikeesti niitä joita tunnen ja luotan. Stalkkaajia en kaipaa.

jotain 18?

Tuon verran tulee jo yhdeltä koululuokalta.

Ja näin nelikymppisenä niitä kouluja voi olla takana muutama ja työpaikkoja kymmeniä.

Ja sukua tulee äkkiä tuon verran kans, sisarukset, niiden miehet, ja serkut.

No joo, mulla ei ole noinkaan paljoa, mutta mä olenkin luuseri, jolla ei ole kavereita eikä tuttuja, mutta silti en ymmärrä, miten satakaan olis paljon?

Vierailija
17/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan FB-kavereita.

FBssa saa helposti kavereita, senkus lähettää kaveripyyntöjä. Jos pelaa pelejä saa helposti ulkolaisia pelikavereita.

Vierailija
18/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainkysymys tässäkin taitaa olla se, millä kriteerillä "ystäviä" faboon valitsee. Toiset ottaa kaikki ihmiset ketä on matkan varella joskus tuntenyt, toiset, kuten minä, vain sellaisia joita tuntee NYT. Ja poistelen vanhoja tuttuja surutta, jos koen, etten heitä enää tunnistasi kadulla tms.

Esim tuskin nämä muutamat monella paikkakunnalla asuneet ovat kaikkien 400 henkilön kanssa päivittäin tekemisissä. Mutta kivajan se on keräillä nimiä listaan, jos siltä tuntuu. Usein nämä tyypit ovat samoja jotka väittävät kirkkain silmin, että "ikinä en ole yhtään ihmistä pyytänyt kaveriksi fabossa" :D Jep, et!

Mutta minä en haluakkaan pitää faboa julksisena "ihmiset joita olen tavannut" luettelona tai päiväkirjana.

Vierailija
19/19 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avainkysymys tässäkin taitaa olla se, millä kriteerillä "ystäviä" faboon valitsee. Toiset ottaa kaikki ihmiset ketä on matkan varella joskus tuntenyt, toiset, kuten minä, vain sellaisia joita tuntee NYT. Ja poistelen vanhoja tuttuja surutta, jos koen, etten heitä enää tunnistasi kadulla tms.

Esim tuskin nämä muutamat monella paikkakunnalla asuneet ovat kaikkien 400 henkilön kanssa päivittäin tekemisissä. Mutta kivajan se on keräillä nimiä listaan, jos siltä tuntuu. Usein nämä tyypit ovat samoja jotka väittävät kirkkain silmin, että "ikinä en ole yhtään ihmistä pyytänyt kaveriksi fabossa" :D Jep, et!

Mutta minä en haluakkaan pitää faboa julksisena "ihmiset joita olen tavannut" luettelona tai päiväkirjana.